Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

skål da akamhoes. Hvilken printer er anbefale? trenger utskrif i størrelsen A2 og gjerne i bredformat (på rull).
Epson for alle penga ;-)

+1, QFT og word!

 

Etter å ha hatt først Epson så Canon og HP, så er jeg tilbake på Epson, og der blir jeg. HP er det jævligste jeg har vært borti - det var rett og slett deprimerende hvor komplett udugelig den var på hudtoner. Canonen hadde forsåvidt fine farger, men hadde elendig detaljgjengivelse... Epsonen min leverer bildekvalitet jeg har lyst til å gifte meg med - og det er en billig haug.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken epson printer har du Anew?

Photo R200(!). Det er vel R285 eller noe sånt som er oppfølgeren. Ikke noe for dere med utstyrsbudsjett på 10.000 i uka.

 

Den er gammel og moden for utskifting (sliter med papirmatingen på fotopapir), men som sagt så er det ingenting å si på kvaliteten på utskriftene.

Lenke til kommentar
Hvilken epson printer har du Anew?

Photo R200(!). Det er vel R285 eller noe sånt som er oppfølgeren. Ikke noe for dere med utstyrsbudsjett på 10.000 i uka.

 

Den er gammel og moden for utskifting (sliter med papirmatingen på fotopapir), men som sagt så er det ingenting å si på kvaliteten på utskriftene.

Jeg slo omsider til på R285 i romjula, det er min første fotoprinter, og jeg må bare innrømme at kvaliteten langt overgår det jeg hadde håpet på. Helt utrolig bra. Jeg var vel forberedt på at det var 800,- ut av vinduet, men nei. Jeg ga 800,- på Binders, har sett at enkelte nettbutikker tar helt opp til 4500!

Lenke til kommentar
skål da akamhoes. Hvilken printer er anbefale? trenger utskrif i størrelsen A2 og gjerne i bredformat (på rull).
Epson for alle penga ;-)

 

Aner ikke hva slags budsjett du har, men Epson Stylus Pro 3800 til 10-12 lapper klarer A2 (men ikke rull). 4880 koster det dobbelte, men støtter rull og har større blekktanker - billigere i drift. 7880/7900 koster 35-45000 men er fantastisk gode skrivere - og skal du skrive mye stort er de verdt prisen...

Ja, har en del utskrift som er gjort med Epson 4880. Men vet noen om man får utskrift som blir printet videre på rullen, altså større en 50x70cm.Hhvis f.eks rullen er 50cm bred og få da en utskrift som er 50x100cm??

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg får tak i noen "oppbevaringsbokser" for AA-batterier? Tenkte noe greier i hardplast med et lokk på, slik at de ikke slenger rundt. Begynner å bli fryktelig lei av at ekstrabatterier til blitsen bare skal slenge rundt i tullerom i sekken.. :hrm:

 

Edit:

Og ikke mange sekundene etter at jeg hadde postet det innlegget, fant jeg ut at DealExtreme kanskje kunne ha noe, og hadde du sett, det hadde de jo!

Endret av Hotvedt
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg får tak i noen "oppbevaringsbokser" for AA-batterier? Tenkte noe greier i hardplast med et lokk på, slik at de ikke slenger rundt. Begynner å bli fryktelig lei av at ekstrabatterier til blitsen bare skal slenge rundt i tullerom i sekken.. :hrm:

 

Edit:

Og ikke mange sekundene etter at jeg hadde postet det innlegget, fant jeg ut at DealExtreme kanskje kunne ha noe, og hadde du sett, det hadde de jo!

fix link

Lenke til kommentar
Heldigvis er badet mitt på ca 3-4 m2 (kødder ikke). Får hive ut badekaret og sette inn dusjvegger og en vaskemaskin, det bør ikke koste alt for mye...
Ikke så fotorelatert - men vil du bevare innholdet i veggen din setter du inn et kompakt dusjkabinett i stedet for dusjvegger...

Funker det ikke greit med dusjvegger hvis man har flislagte vegger? Badet ble pusset opp i 2002. Skulle gjerne hatt sånne dører som man kan "brette" inn når de ikke er i bruk, så blir det ikke fullt så klaustrofobisk der inne.

 

Fotorelatert; har endelig fått lufta Mamiya'n litt i det siste. Desverre er det litt lite lys for velvia 50/100, så jeg måtte prøve meg med en Provia 400X. Er i utgangspunktet ikke så fan av denne filmen, men man har litt mere muligheter med 400 iso.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...