Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg burde kanskje laget en egen tråd for dette, men er det noen som har noe tips til å få Opera til å vise bilder på en fornuftig måte? Firefox autoskalerer til skjerm, det gjør ikke Opera. Ikke at autoskaleringen er god, men det hjelper i å få helheten i et bilde og så heller kjøre full size når jeg skal se på detaljer.

Lenke til kommentar
For alle som har lyst til å støtte sin lokale pusher anbefaler jeg å gå innom og kjøpe et ekstra objektivdeksel. 150,- kroner? Jeg trodde han bare kødda med huet mitt, men neida. Neste butikk skulle ha enda litt mer. Sikker på at dem betaler over to kroner for dem inn, i hvertfall ikke mer enn tre...
Vet ikke hva slags deksel du skulle ha, men Nikon-dekslene kostet i hvert fall ca 50kr inn der jeg jobbet. Vi solgte dem for 149, Sigma var rimeligere (og den siste tiden fikk man også "ordentlige" Sigma-deksler)...
Lenke til kommentar
Vet ikke hva slags deksel du skulle ha, men Nikon-dekslene kostet i hvert fall ca 50kr inn der jeg jobbet. Vi solgte dem for 149, Sigma var rimeligere (og den siste tiden fikk man også "ordentlige" Sigma-deksler)...

Jeg er ute etter deksler som fungerer nedi trange solblendere, type innvendige klemmer. Det må gjerne stå Sigma/Hama/Claes/eller whatever, fargen kan være rosa/gull/... bare prisen reflekterer sånn noenlunde kostanden med å framstille og få dem ut i butikken. Jeg ville kjøpt hadde dem bedt om 50.- Jeg trenger ikke deksler, men det hadde vært litt ok å ha.

Lenke til kommentar
skål da akamhoes. Hvilken printer er anbefale? trenger utskrif i størrelsen A2 og gjerne i bredformat (på rull).
Epson for alle penga ;-)

 

Aner ikke hva slags budsjett du har, men Epson Stylus Pro 3800 til 10-12 lapper klarer A2 (men ikke rull). 4880 koster det dobbelte, men støtter rull og har større blekktanker - billigere i drift. 7880/7900 koster 35-45000 men er fantastisk gode skrivere - og skal du skrive mye stort er de verdt prisen...

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter deksler som fungerer nedi trange solblendere, type innvendige klemmer. Det må gjerne stå Sigma/Hama/Claes/eller whatever, fargen kan være rosa/gull/... bare prisen reflekterer sånn noenlunde kostanden med å framstille og få dem ut i butikken. Jeg ville kjøpt hadde dem bedt om 50.- Jeg trenger ikke deksler, men det hadde vært litt ok å ha.
Sigma sine siste varianter gjør det, koster som oftest rundt en hundrelapp i Elitefoto-butikker. Ellers er Ebay din venn... Jeg kjøpte slike deksler (helt sorte, ikke gull/rosa) til mine objektiver, og endte opp med å betale under 50kr for to stk inkl. frakt... Det er kanskje prisnivået du også så for deg? :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...