Mollenpriz Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 JAAA, da var endelig scanneren min innlevert postsentral. ...på tide. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Noen som har peil på om jeg kan justere fokus D80 selv? Bak fokuserer med nesten 50cm på 2-3 meters avstand Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Da har jeg akkurat fått en brukt 17-55 i hus Hvis jeg får ånden over meg en dag skal jeg prøve å få gjort en sammenligning med Tamron'en (17-50) for å belyse eventuelle subjektive forskjeller i bildekvalitet. (Med mindre jeg får et godt bud på den først.) Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Najs Arnold! En sånn sammenligning hadde vært moro. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Noen som har peil på om jeg kan justere fokus D80 selv? Bak fokuserer med nesten 50cm på 2-3 meters avstand Fokusen på D80 kan du ikke gjøre noe med. Er jo kun på modeller som er nyere enn D80 som har slikt om jeg husker rett. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Og der kan du vel heller ikke stille så ekstremt mye som du prater om. Heter jo tross alt fine tuning. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Huff. Impulskjøp på nett er skumle greier. Spesielt når man kan begrunne de med ett eller annet behov. I natt har jeg svidd av 2600,- på ett par hodetelefoner, og 800,- på en hodetelefonforsterker Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Så lenge pengene ikke brukes på skit og at det ikke går utover noe annet, så synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet.. Mange kompiser og venniner av meg som er ute så å si hver fredag og lørdag og skulle gjerne sett hvor mye de bruker iløpet av ett år. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg burde kanskje laget en egen tråd for dette, men er det noen som har noe tips til å få Opera til å vise bilder på en fornuftig måte? Firefox autoskalerer til skjerm, det gjør ikke Opera. Ikke at autoskaleringen er god, men det hjelper i å få helheten i et bilde og så heller kjøre full size når jeg skal se på detaljer. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg trykker på "-" for å forminske og "+" for å forstørre igjen. Francis Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det går jo an, men da kommer problemet med at man må huske hva som var utgangsposisjon for å komme tilbake dit uten å åpne bildet på nytt. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Huff. Impulskjøp på nett er skumle greier. Spesielt når man kan begrunne de med ett eller annet behov. I natt har jeg svidd av 2600,- på ett par hodetelefoner, og 800,- på en hodetelefonforsterker Hvilke headset kjøpte du? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 For alle som har lyst til å støtte sin lokale pusher anbefaler jeg å gå innom og kjøpe et ekstra objektivdeksel. 150,- kroner? Jeg trodde han bare kødda med huet mitt, men neida. Neste butikk skulle ha enda litt mer. Sikker på at dem betaler over to kroner for dem inn, i hvertfall ikke mer enn tre...Vet ikke hva slags deksel du skulle ha, men Nikon-dekslene kostet i hvert fall ca 50kr inn der jeg jobbet. Vi solgte dem for 149, Sigma var rimeligere (og den siste tiden fikk man også "ordentlige" Sigma-deksler)... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det går jo an, men da kommer problemet med at man må huske hva som var utgangsposisjon for å komme tilbake dit uten å åpne bildet på nytt. 6 tilbakestiller til 100% Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Heldigvis er badet mitt på ca 3-4 m2 (kødder ikke). Får hive ut badekaret og sette inn dusjvegger og en vaskemaskin, det bør ikke koste alt for mye...Ikke så fotorelatert - men vil du bevare innholdet i veggen din setter du inn et kompakt dusjkabinett i stedet for dusjvegger... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Vet ikke hva slags deksel du skulle ha, men Nikon-dekslene kostet i hvert fall ca 50kr inn der jeg jobbet. Vi solgte dem for 149, Sigma var rimeligere (og den siste tiden fikk man også "ordentlige" Sigma-deksler)... Jeg er ute etter deksler som fungerer nedi trange solblendere, type innvendige klemmer. Det må gjerne stå Sigma/Hama/Claes/eller whatever, fargen kan være rosa/gull/... bare prisen reflekterer sånn noenlunde kostanden med å framstille og få dem ut i butikken. Jeg ville kjøpt hadde dem bedt om 50.- Jeg trenger ikke deksler, men det hadde vært litt ok å ha. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 skål da akamhoes. Hvilken printer er anbefale? trenger utskrif i størrelsen A2 og gjerne i bredformat (på rull).Epson for alle penga ;-) Aner ikke hva slags budsjett du har, men Epson Stylus Pro 3800 til 10-12 lapper klarer A2 (men ikke rull). 4880 koster det dobbelte, men støtter rull og har større blekktanker - billigere i drift. 7880/7900 koster 35-45000 men er fantastisk gode skrivere - og skal du skrive mye stort er de verdt prisen... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg er ute etter deksler som fungerer nedi trange solblendere, type innvendige klemmer. Det må gjerne stå Sigma/Hama/Claes/eller whatever, fargen kan være rosa/gull/... bare prisen reflekterer sånn noenlunde kostanden med å framstille og få dem ut i butikken. Jeg ville kjøpt hadde dem bedt om 50.- Jeg trenger ikke deksler, men det hadde vært litt ok å ha.Sigma sine siste varianter gjør det, koster som oftest rundt en hundrelapp i Elitefoto-butikker. Ellers er Ebay din venn... Jeg kjøpte slike deksler (helt sorte, ikke gull/rosa) til mine objektiver, og endte opp med å betale under 50kr for to stk inkl. frakt... Det er kanskje prisnivået du også så for deg? :-) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 under 50kr for to stk inkl. frakt... Now we're talking! *løper avgårde til ebay* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå