Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge pengene ikke brukes på skit og at det ikke går utover noe annet, så synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet..

Mange kompiser og venniner av meg som er ute så å si hver fredag og lørdag og skulle gjerne sett hvor mye de bruker iløpet av ett år.

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje laget en egen tråd for dette, men er det noen som har noe tips til å få Opera til å vise bilder på en fornuftig måte? Firefox autoskalerer til skjerm, det gjør ikke Opera. Ikke at autoskaleringen er god, men det hjelper i å få helheten i et bilde og så heller kjøre full size når jeg skal se på detaljer.

Lenke til kommentar
For alle som har lyst til å støtte sin lokale pusher anbefaler jeg å gå innom og kjøpe et ekstra objektivdeksel. 150,- kroner? Jeg trodde han bare kødda med huet mitt, men neida. Neste butikk skulle ha enda litt mer. Sikker på at dem betaler over to kroner for dem inn, i hvertfall ikke mer enn tre...
Vet ikke hva slags deksel du skulle ha, men Nikon-dekslene kostet i hvert fall ca 50kr inn der jeg jobbet. Vi solgte dem for 149, Sigma var rimeligere (og den siste tiden fikk man også "ordentlige" Sigma-deksler)...
Lenke til kommentar
Heldigvis er badet mitt på ca 3-4 m2 (kødder ikke). Får hive ut badekaret og sette inn dusjvegger og en vaskemaskin, det bør ikke koste alt for mye...
Ikke så fotorelatert - men vil du bevare innholdet i veggen din setter du inn et kompakt dusjkabinett i stedet for dusjvegger...
Lenke til kommentar
Vet ikke hva slags deksel du skulle ha, men Nikon-dekslene kostet i hvert fall ca 50kr inn der jeg jobbet. Vi solgte dem for 149, Sigma var rimeligere (og den siste tiden fikk man også "ordentlige" Sigma-deksler)...

Jeg er ute etter deksler som fungerer nedi trange solblendere, type innvendige klemmer. Det må gjerne stå Sigma/Hama/Claes/eller whatever, fargen kan være rosa/gull/... bare prisen reflekterer sånn noenlunde kostanden med å framstille og få dem ut i butikken. Jeg ville kjøpt hadde dem bedt om 50.- Jeg trenger ikke deksler, men det hadde vært litt ok å ha.

Lenke til kommentar
skål da akamhoes. Hvilken printer er anbefale? trenger utskrif i størrelsen A2 og gjerne i bredformat (på rull).
Epson for alle penga ;-)

Aner ikke hva slags budsjett du har, men Epson Stylus Pro 3800 til 10-12 lapper klarer A2 (men ikke rull). 4880 koster det dobbelte, men støtter rull og har større blekktanker - billigere i drift. 7880/7900 koster 35-45000 men er fantastisk gode skrivere - og skal du skrive mye stort er de verdt prisen...

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter deksler som fungerer nedi trange solblendere, type innvendige klemmer. Det må gjerne stå Sigma/Hama/Claes/eller whatever, fargen kan være rosa/gull/... bare prisen reflekterer sånn noenlunde kostanden med å framstille og få dem ut i butikken. Jeg ville kjøpt hadde dem bedt om 50.- Jeg trenger ikke deksler, men det hadde vært litt ok å ha.
Sigma sine siste varianter gjør det, koster som oftest rundt en hundrelapp i Elitefoto-butikker. Ellers er Ebay din venn... Jeg kjøpte slike deksler (helt sorte, ikke gull/rosa) til mine objektiver, og endte opp med å betale under 50kr for to stk inkl. frakt... Det er kanskje prisnivået du også så for deg? :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...