kaian Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Ettersom jeg liker å støtte mine lokale foto-sjapper, så kjøper jeg gjerne CPL. Særlig etter at jeg har meldt meg på "Nei til UV filter gjengen". Kamerahus og kit-optikk tjener de jo ikke penger på ...For alle som har lyst til å støtte sin lokale pusher anbefaler jeg å gå innom og kjøpe et ekstra objektivdeksel. 150,- kroner? Jeg trodde han bare kødda med huet mitt, men neida. Neste butikk skulle ha enda litt mer. Sikker på at dem betaler over to kroner for dem inn, i hvertfall ikke mer enn tre... Endret 30. januar 2009 av kaian Lenke til kommentar
CFM Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Er det verdt å betale de 7000 ekstra kronene for et EF 24-105L eller bare gå for et EF 28-105? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ettersom jeg liker å støtte mine lokale foto-sjapper, så kjøper jeg gjerne CPL. Særlig etter at jeg har meldt meg på "Nei til UV filter gjengen". Kamerahus og kit-optikk tjener de jo ikke penger på ...For alle som har lyst til å støtte sin lokale pusher anbefaler jeg å gå innom og kjøpe et ekstra objektivdeksel. 150,- kroner? Jeg trodde han bare kødda med huet mitt, men neida. Neste butikk skulle ha enda litt mer. Sikker på at dem betaler over to kroner for dem inn, i hvertfall ikke mer enn tre... Jeg er jo en sånn ekling som mener at næringer som ikke selv klarer å få det til å gå rundt, heller ikke bør holdes kunstig i live (og som ikke normalt deltar i diskusjoner om hvorvidt man bør støtte den lokale sjappa). Det ser ut som om gavekortet blir grunnstenen i MB-D10-fondet - hadde egentlig bestemt meg for "Phottix" fra ebay, men nå blir det vel heller "the real thing". Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ettersom jeg liker å støtte mine lokale foto-sjapper, så kjøper jeg gjerne CPL. Særlig etter at jeg har meldt meg på "Nei til UV filter gjengen". Kamerahus og kit-optikk tjener de jo ikke penger på ... Tom where do i sign up?? Kjøpte nettop nikon 24-70mm 2.8 og fikk spørsmålet om jeg ville ha uv-filter. NEI TAKK Skjønner nå hvorfor jeg ikke finner 24-70 brukt, rett og slett digg å ta på... Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 A survey of London's remaining professional darkrooms. Pent. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg er jo en sånn ekling som mener at næringer som ikke selv klarer å få det til å gå rundt, heller ikke bør holdes kunstig i live (og som ikke normalt deltar i diskusjoner om hvorvidt man bør støtte den lokale sjappa). Deg om det Det ser ut som om gavekortet blir grunnstenen i MB-D10-fondet - hadde egentlig bestemt meg for "Phottix" fra ebay, men nå blir det vel heller "the real thing". Det er jo et fornuftig formål. Har ikke sansen for "Jalla" tilbehør, derunder grep. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 where do i sign up?? Kjøpte nettop nikon 24-70mm 2.8 og fikk spørsmålet om jeg ville ha uv-filter. NEI TAKK Skjønner nå hvorfor jeg ikke finner 24-70 brukt, rett og slett digg å ta på... Kjøpte du nettopp 14-24 2.8 også? I så fall, hvor mange timer er til du sitter med 70-200 2.8? Ikke det at _jeg_ er misunnelig. Neeeeeeeeeei da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 where do i sign up?? Kjøpte nettop nikon 24-70mm 2.8 og fikk spørsmålet om jeg ville ha uv-filter. NEI TAKK Skjønner nå hvorfor jeg ikke finner 24-70 brukt, rett og slett digg å ta på... Kjøpte du nettopp 14-24 2.8 også? I så fall, hvor mange timer er til du sitter med 70-200 2.8? Ikke det at _jeg_ er misunnelig. Neeeeeeeeeei da. Dere er gærne altså. Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ettersom jeg liker å støtte mine lokale foto-sjapper, så kjøper jeg gjerne CPL. Særlig etter at jeg har meldt meg på "Nei til UV filter gjengen". Kamerahus og kit-optikk tjener de jo ikke penger på ...For alle som har lyst til å støtte sin lokale pusher anbefaler jeg å gå innom og kjøpe et ekstra objektivdeksel. 150,- kroner? Jeg trodde han bare kødda med huet mitt, men neida. Neste butikk skulle ha enda litt mer. Sikker på at dem betaler over to kroner for dem inn, i hvertfall ikke mer enn tre... Hvis det er originale objektivdekseler, så kan jeg garantere at det koster svin å få det inn også. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 skål da akamhoes. Hvilken printer er anbefale? trenger utskrif i størrelsen A2 og gjerne i bredformat (på rull). Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvis det er originale objektivdekseler, så kan jeg garantere at det koster svin å få det inn også.Jeg ser ikke helt bort i fra at det er importøren som er raneren her, men disse koster nada å produsere. Om det står Nikon eller Barbie på dem interesserer meg ikke, og jeg støtter gjerne den lokale sjappa med et objektivkjøp noen få hundrelapper over nettpris, men jeg gir ikke 150,- for et objektivdeksel som er verdt en femmer. Aldri. Om jeg kan bli litt krakilsk og sær innimellom? Joda, bevares ... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Det er nok produsenten som tar seg godt betalt for ekstrautstyr, men må jo tjene litt på noe de også. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Hvis det er originale objektivdekseler, så kan jeg garantere at det koster svin å få det inn også.Jeg ser ikke helt bort i fra at det er importøren som er raneren her, men disse koster nada å produsere. Om det står Nikon eller Barbie på dem interesserer meg ikke, og jeg støtter gjerne den lokale sjappa med et objektivkjøp noen få hundrelapper over nettpris, men jeg gir ikke 150,- for et objektivdeksel som er verdt en femmer. Aldri. Om jeg kan bli litt krakilsk og sær innimellom? Joda, bevares ... Jeg gir heller penger til veldedighet og støter Anew. Jeg handler der det passer meg, ikke nødvendigvis billigst men når jeg må. dvs, hvis det er noe jeg kan vente på kan jeg bruke lang tid å finne en passende plass å bestille, være seg internett eller butikk. Dog har jeg brukt mange tusen hos JP, men det er fordi jeg bare må ha det der og da. Edit: det har litt med forholdet man opparbeider/kjøper seg, med tanke på at en gang går ting til helvete og da er kanskje greit å ha ett noe lunde ok forhold til EN person. Endret 30. januar 2009 av Inc Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 where do i sign up?? Kjøpte nettop nikon 24-70mm 2.8 og fikk spørsmålet om jeg ville ha uv-filter. NEI TAKK Skjønner nå hvorfor jeg ikke finner 24-70 brukt, rett og slett digg å ta på... Kjøpte du nettopp 14-24 2.8 også? I så fall, hvor mange timer er til du sitter med 70-200 2.8? Ikke det at _jeg_ er misunnelig. Neeeeeeeeeei da. Dere er gærne altså. Tom Veitt.. Det får vel holde en stund nå veit jeg. Har jo sigma 14mm 2.8, 50mm 1.8, 24-70 2.8, og sigma 150-500 4-5,6. føler ikke helt at jeg har behovet for en zoom i på vidvinkel enda. men 70-200 hadde jo hvert artig etterhvert. funker vel fint til macro vil jeg tro.. Nei må slutte å tenke på sånt. Blir så dyrt, hehe. Hvor kan jeg kjøpe tid til å få brukt alt dette? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Veitt.. Det får vel holde en stund nå veit jeg. Har jo sigma 14mm 2.8, 50mm 1.8, 24-70 2.8, og sigma 150-500 4-5,6. føler ikke helt at jeg har behovet for en zoom i på vidvinkel enda. men 70-200 hadde jo hvert artig etterhvert. funker vel fint til macro vil jeg tro.. Nei må slutte å tenke på sånt. Blir så dyrt, hehe. Hvor kan jeg kjøpe tid til å få brukt alt dette? Det har jeg og sagt, for leeeeeeenge siden Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Veitt.. Det får vel holde en stund nå veit jeg. Har jo sigma 14mm 2.8, 50mm 1.8, 24-70 2.8, og sigma 150-500 4-5,6. føler ikke helt at jeg har behovet for en zoom i på vidvinkel enda. men 70-200 hadde jo hvert artig etterhvert. funker vel fint til macro vil jeg tro.. Nei må slutte å tenke på sånt. Blir så dyrt, hehe. Hvor kan jeg kjøpe tid til å få brukt alt dette? Det har jeg og sagt, for leeeeeeenge siden ahhhcchh... Im doomed Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) where do i sign up?? Kjøpte nettop nikon 24-70mm 2.8 og fikk spørsmålet om jeg ville ha uv-filter. NEI TAKK Skjønner nå hvorfor jeg ikke finner 24-70 brukt, rett og slett digg å ta på... Kjøpte du nettopp 14-24 2.8 også? I så fall, hvor mange timer er til du sitter med 70-200 2.8? Ikke det at _jeg_ er misunnelig. Neeeeeeeeeei da. Dere er gærne altså. Tom Veitt.. Det får vel holde en stund nå veit jeg. Har jo sigma 14mm 2.8, 50mm 1.8, 24-70 2.8, og sigma 150-500 4-5,6. føler ikke helt at jeg har behovet for en zoom i på vidvinkel enda. men 70-200 hadde jo hvert artig etterhvert. funker vel fint til macro vil jeg tro.. Nei må slutte å tenke på sånt. Blir så dyrt, hehe. Hvor kan jeg kjøpe tid til å få brukt alt dette? Jeg kunne levd lenge med min beercan Edit: ps! kimare, hva er den raslelyden inni objektivet forno? Endret 30. januar 2009 av Inc Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Veitt.. Det får vel holde en stund nå veit jeg. Har jo sigma 14mm 2.8, 50mm 1.8, 24-70 2.8, og sigma 150-500 4-5,6. føler ikke helt at jeg har behovet for en zoom i på vidvinkel enda. men 70-200 hadde jo hvert artig etterhvert. funker vel fint til macro vil jeg tro.. Nei må slutte å tenke på sånt. Blir så dyrt, hehe. Hvor kan jeg kjøpe tid til å få brukt alt dette? Det har jeg og sagt, for leeeeeeenge siden ahhhcchh... Im doomed Indeed. Tror jeg sa det mens jeg hadde D2x... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 oh noes! Nei nå må jeg gå å ta meg en dramm tror jeg. Løpe og teste litt ny optikk. har ikke rukket annet enn å sette det på cam og tafset litt på fokushjulet... NAAAJJS Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Veitt.. Det får vel holde en stund nå veit jeg. Har jo sigma 14mm 2.8, 50mm 1.8, 24-70 2.8, og sigma 150-500 4-5,6. føler ikke helt at jeg har behovet for en zoom i på vidvinkel enda. men 70-200 hadde jo hvert artig etterhvert. funker vel fint til macro vil jeg tro.. Nei må slutte å tenke på sånt. Blir så dyrt, hehe. Hvor kan jeg kjøpe tid til å få brukt alt dette? Det har jeg og sagt, for leeeeeeenge siden ahhhcchh... Im doomed Indeed. Tror jeg sa det mens jeg hadde D2x... Dagens ungdommer.... hirr### Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå