Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Studioblitser faktisk. Regner med at du har tilgang på studio da. 35mm, 50mm og 85mm egner seg alle godt til portretter, men kjipt/dyrt å kjøpe alle sammen. Canon 100mm Macro du tenker på, eller skal du ha enda mer Sigma? :p Ser ut som du mangler noe orginaloptikk i samlinga di.

Lenke til kommentar

Planer om å ha studio i garasjen da eller? Hadde vært morsomt å ha, men har hverken plass eller lyst til å bruke penger på det. I hvertfall ikke i første omgang, ettersom jeg i likhet med deg, har lyst til å svi av et par tusen på optikk først.

En 50mm f/1.8 er jo et veldig greit kjøp, og kan maks tape 800kr. Du vil nok oppleve at den er en del skarpere enn din nåværende normalzoom, i tillegg til å få en lysere søker. :) Så sant man er ute og kan bevege seg enkelt, fungerer fastoptikk uten problemer. Beste zoomen er beina vettu. ;)

Lenke til kommentar
Planer om å ha studio i garasjen da eller? Hadde vært morsomt å ha, men har hverken plass eller lyst til å bruke penger på det. I hvertfall ikke i første omgang, ettersom jeg i likhet med deg, har lyst til å svi av et par tusen på optikk først.

En 50mm f/1.8 er jo et veldig greit kjøp, og kan maks tape 800kr. Du vil nok oppleve at den er en del skarpere enn din nåværende normalzoom, i tillegg til å få en lysere søker. :) Så sant man er ute og kan bevege seg enkelt, fungerer fastoptikk uten problemer. Beste zoomen er beina vettu. ;)

Har ei litt stor kjellerstue som jeg tenkte å rigge som studio når den tid kommer.

Men blir nok en 50mm i starten av Juni, så får det andre komme når det kommer ;>

Lenke til kommentar
Gratulerer :)

Marius, pass deg, ellers så bannlyser stoney deg over alle JP butikker i landet ^^

Du mener det ikke holdt å sørge for at word-filen med navn "Søknad" på skrivebordet (Desktop'n) i går ble lagt i "recycle bin"? :!:

Var det noe spesielt du mente jeg hadde sagt? Sjekket 2-3 sider bakover og det var ikke store bitchinga, han fortjente såppas etter hans eget utspill :D

Lenke til kommentar

Kan jo egentlig ikke forvente så mye av en slik superzoom da. Har aldri testa den, men kan ville ikke hatt noe særlig forventinger til den, nettopp grunnet denne ekstreme zoomfaktoren.

Ken Rockwell priser den jo, men har priser og D40. Leste en av hans artikler om hvor fantastisk D40-en er, og at man ikke trenger noe mer enn det så sant man ikke bruker kameraet på fulltid. Makan til vås!

Lenke til kommentar
Er det meg eller er den oppskrytte Nikon 18-200mmVR, sinnsykt dårlig.

Oppskrytt har vel knapt nok hørt et godt ord om det objektivet fra andre enn Ken Rockwell så vil ikke akkurat si at det er oppskryt. 18-70mm er feks langt bedre, det er ganske enkelt et objektiv med masse kompromisser og langt zoom ommeråde.

Lenke til kommentar
Forestill dere Olsen bak disken på JP når han blir utsatt for en litt kverulerende, fuglefotograferende Kanonfotograf... Det blir ikke pent. :fun:

Og forestill dere Olsen bak Olympus passfoto utstyr på JP når han blir utsatt for en litt kverulerende baby som må ha passfoto... Det blir ikke pent heller... :-)

Men siden vi øppnar oss nye butikk i Trondheim i två-tre uker er vi jo desperat og ta alle som er ledig... *laugh*

Da tipper jeg Olsen hadde gjort det samme som jeg ville ha gjort:

Brukt mitt eget fotoutstyr ;-)

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg ikke helt på fanboys :p

Ok, jeg ville ikke hatt canon kamera, men det er bare fordi alle canon kameraene jeg har holdt i har kjent ut som noe som kommer direkte fra leketøysbutikken.

Hadde ikke hatt noe problem med å hatt olympus, pentax eller samsung, jeg.

Hadde heller ikke hatt noe problem med å anbefale canon til noen om de hadde vært fornøyd med grepet og kvalitetsfølelsen.

Edit: Og selv om jeg bruker mac så er jeg ikke macfanboy #1 og forguder alt apple lager.

Jeg vurderte å kjøpe en iPod igjen for en stund siden, men er glad jeg forkastet den ideen, med tanke på de erfaringene jeg har med iPod fra før.

Liker operativsystemet OS X, men det er ikke nødvendigvis noe mer stabilt enn WinXP om brukeren vet hva han/hun driver med.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
det var en steike fin sofa da...

Edit: Må prøve lure stephan til å tro han gikk glipp av noe vett ;)

I got nothing to loose :D

loose ? Prøv lose :)

Jeg tror du gjør deg i en foto-sjappe. Entusiastiske ekspeditører som har peil, er absolutt å foretrekke.

Tom

Jeg sa det, 10 ganger verre i engelsk, som stephan er i norsk.

Det er ikke deg jeg må overbevise :(

loose ? Prøv lose :)

Jeg tror du gjør deg i en foto-sjappe. Entusiastiske ekspeditører som har peil, er absolutt å foretrekke.

Tom

Men entusiastisk fanboy ekspeditør..? :p

En som er nøytral til merkene ville vel vært bedre?

Edit: Denne tråden har vel egentlig sporet av noe forferdelig.. skal vi fortsette denne diskusjonen i chattetråden?

Som sagt, jeg klarer å oppføre meg ute blant folk ;)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Jeg forstår meg ikke helt på fanboys :p

Ok, jeg ville ikke hatt canon kamera, men det er bare fordi alle canon kameraene jeg har holdt i har kjent ut som noe som kommer direkte fra leketøysbutikken.

Hadde ikke hatt noe problem med å hatt olympus, pentax eller samsung, jeg.

Hadde heller ikke hatt noe problem med å anbefale canon til noen om de hadde vært fornøyd med grepet og kvalitetsfølelsen.

Edit: Og selv om jeg bruker mac så er jeg ikke macfanboy #1 og forguder alt apple lager.

Jeg vurderte å kjøpe en iPod igjen for en stund siden, men er glad jeg forkastet den ideen, med tanke på de erfaringene jeg har med iPod fra før.

Liker operativsystemet OS X, men det er ikke nødvendigvis noe mer stabilt enn WinXP om brukeren vet hva han/hun driver med.

Fanboy er ikke jeg i alle fall:

Har hatt/har disse digitale kameraene:

Fujifilm Finepix 5500

Canon Ixus 700

Canon Ixus 850

Canon Ixus 900

Canon S2 IS

Canon 350D

Canon 20D

Canon 30D

Canon 5D

Canon 1D-IIn

Canon 1D-III

Olympus Mju

Nikon D40

Nikon D80

Nikon D300

Nikon D3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...