GLN Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hva annet kan pengene brukes til? Hva av utstyr tenker du på? Macro objektiv, 50mm/80mm/35mm og en kraftig vidvinkel + kamera sekk, og noen studioblitzer that's it. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Studioblitser faktisk. Regner med at du har tilgang på studio da. 35mm, 50mm og 85mm egner seg alle godt til portretter, men kjipt/dyrt å kjøpe alle sammen. Canon 100mm Macro du tenker på, eller skal du ha enda mer Sigma? Ser ut som du mangler noe orginaloptikk i samlinga di. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 100mm Macro anbefales! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Skal kjøpe lerret når jeg får råd til studioblitser, men tror objektivene står foran på lista. Neste innkjøp blir vel en 50mm f/1.8 så jeg for prøve meg litt på fast brennevidde og se om det er noe for meg. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Planer om å ha studio i garasjen da eller? Hadde vært morsomt å ha, men har hverken plass eller lyst til å bruke penger på det. I hvertfall ikke i første omgang, ettersom jeg i likhet med deg, har lyst til å svi av et par tusen på optikk først. En 50mm f/1.8 er jo et veldig greit kjøp, og kan maks tape 800kr. Du vil nok oppleve at den er en del skarpere enn din nåværende normalzoom, i tillegg til å få en lysere søker. Så sant man er ute og kan bevege seg enkelt, fungerer fastoptikk uten problemer. Beste zoomen er beina vettu. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Planer om å ha studio i garasjen da eller? Hadde vært morsomt å ha, men har hverken plass eller lyst til å bruke penger på det. I hvertfall ikke i første omgang, ettersom jeg i likhet med deg, har lyst til å svi av et par tusen på optikk først. En 50mm f/1.8 er jo et veldig greit kjøp, og kan maks tape 800kr. Du vil nok oppleve at den er en del skarpere enn din nåværende normalzoom, i tillegg til å få en lysere søker. Så sant man er ute og kan bevege seg enkelt, fungerer fastoptikk uten problemer. Beste zoomen er beina vettu. Har ei litt stor kjellerstue som jeg tenkte å rigge som studio når den tid kommer. Men blir nok en 50mm i starten av Juni, så får det andre komme når det kommer ;> Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Gratulerer Marius, pass deg, ellers så bannlyser stoney deg over alle JP butikker i landet ^^ Du mener det ikke holdt å sørge for at word-filen med navn "Søknad" på skrivebordet (Desktop'n) i går ble lagt i "recycle bin"? :!: Var det noe spesielt du mente jeg hadde sagt? Sjekket 2-3 sider bakover og det var ikke store bitchinga, han fortjente såppas etter hans eget utspill Lenke til kommentar
Happyday Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er det meg eller er den oppskrytte Nikon 18-200mmVR, sinnsykt dårlig. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Deg, og meg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er det meg eller er den oppskrytte Nikon 18-200mmVR, sinnsykt dårlig. Sannsynligvis variabel produksjonskvalitet. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kan jo egentlig ikke forvente så mye av en slik superzoom da. Har aldri testa den, men kan ville ikke hatt noe særlig forventinger til den, nettopp grunnet denne ekstreme zoomfaktoren. Ken Rockwell priser den jo, men har priser og D40. Leste en av hans artikler om hvor fantastisk D40-en er, og at man ikke trenger noe mer enn det så sant man ikke bruker kameraet på fulltid. Makan til vås! Lenke til kommentar
modin Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er det meg eller er den oppskrytte Nikon 18-200mmVR, sinnsykt dårlig. Oppskrytt har vel knapt nok hørt et godt ord om det objektivet fra andre enn Ken Rockwell så vil ikke akkurat si at det er oppskryt. 18-70mm er feks langt bedre, det er ganske enkelt et objektiv med masse kompromisser og langt zoom ommeråde. Lenke til kommentar
Happyday Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Ok jeg selger svineriet. Si ifra om du er interessert. Den er strøken, kjøpt i en lam butikk i Oslo. Endret 27. april 2008 av Happyday Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Forestill dere Olsen bak disken på JP når han blir utsatt for en litt kverulerende, fuglefotograferende Kanonfotograf... Det blir ikke pent. Og forestill dere Olsen bak Olympus passfoto utstyr på JP når han blir utsatt for en litt kverulerende baby som må ha passfoto... Det blir ikke pent heller... :-) Men siden vi øppnar oss nye butikk i Trondheim i två-tre uker er vi jo desperat og ta alle som er ledig... *laugh* Da tipper jeg Olsen hadde gjort det samme som jeg ville ha gjort: Brukt mitt eget fotoutstyr ;-) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Haha, vi med Nikon vet du, kan ikke slå feil Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg forstår meg ikke helt på fanboys Ok, jeg ville ikke hatt canon kamera, men det er bare fordi alle canon kameraene jeg har holdt i har kjent ut som noe som kommer direkte fra leketøysbutikken. Hadde ikke hatt noe problem med å hatt olympus, pentax eller samsung, jeg. Hadde heller ikke hatt noe problem med å anbefale canon til noen om de hadde vært fornøyd med grepet og kvalitetsfølelsen. Edit: Og selv om jeg bruker mac så er jeg ikke macfanboy #1 og forguder alt apple lager. Jeg vurderte å kjøpe en iPod igjen for en stund siden, men er glad jeg forkastet den ideen, med tanke på de erfaringene jeg har med iPod fra før. Liker operativsystemet OS X, men det er ikke nødvendigvis noe mer stabilt enn WinXP om brukeren vet hva han/hun driver med. Endret 27. april 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) det var en steike fin sofa da... Edit: Må prøve lure stephan til å tro han gikk glipp av noe vett I got nothing to loose loose ? Prøv lose Jeg tror du gjør deg i en foto-sjappe. Entusiastiske ekspeditører som har peil, er absolutt å foretrekke. Tom Jeg sa det, 10 ganger verre i engelsk, som stephan er i norsk. Det er ikke deg jeg må overbevise loose ? Prøv lose Jeg tror du gjør deg i en foto-sjappe. Entusiastiske ekspeditører som har peil, er absolutt å foretrekke. Tom Men entusiastisk fanboy ekspeditør..? En som er nøytral til merkene ville vel vært bedre? Edit: Denne tråden har vel egentlig sporet av noe forferdelig.. skal vi fortsette denne diskusjonen i chattetråden? Som sagt, jeg klarer å oppføre meg ute blant folk Endret 27. april 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Som sagt, jeg klarer å oppføre meg ute blant folk Det er forskjell på å klare å oppføre seg og å være nøytral Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Lytte på hva kunden er ute etter prismessig, be h*n holde i kameraene, velg det som sitter best. Er ikke noe problem det... Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg forstår meg ikke helt på fanboys Ok, jeg ville ikke hatt canon kamera, men det er bare fordi alle canon kameraene jeg har holdt i har kjent ut som noe som kommer direkte fra leketøysbutikken. Hadde ikke hatt noe problem med å hatt olympus, pentax eller samsung, jeg. Hadde heller ikke hatt noe problem med å anbefale canon til noen om de hadde vært fornøyd med grepet og kvalitetsfølelsen. Edit: Og selv om jeg bruker mac så er jeg ikke macfanboy #1 og forguder alt apple lager. Jeg vurderte å kjøpe en iPod igjen for en stund siden, men er glad jeg forkastet den ideen, med tanke på de erfaringene jeg har med iPod fra før. Liker operativsystemet OS X, men det er ikke nødvendigvis noe mer stabilt enn WinXP om brukeren vet hva han/hun driver med. Fanboy er ikke jeg i alle fall: Har hatt/har disse digitale kameraene: Fujifilm Finepix 5500 Canon Ixus 700 Canon Ixus 850 Canon Ixus 900 Canon S2 IS Canon 350D Canon 20D Canon 30D Canon 5D Canon 1D-IIn Canon 1D-III Olympus Mju Nikon D40 Nikon D80 Nikon D300 Nikon D3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå