Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Win98se var veldig bra, ME var crapware, XP var bra, Vista var crapware, 7 ser så langt bra ut... Do I see a trend?

 

"Alt er relativt" er et uttrykk som popper opp i hodet mitt når jeg leser det der... Jeg var selv forholdsvis fornøyd med Win98SE i sin tid, men hadde noen forsøkt å tvinge meg til å bruke det i dag tror jeg hadde skutt vedkommende. Det har heldigvis vært en viss utvikling siden den gang, selv hos Microsoft, problemer som vi godtok som dagligdagse den gang hadde jeg ikke kunnet leve med i dag.

 

Jeg hadde forøvrig store problemer med XP på hjemmemaskinen min til langt etter SP1 kom. SP1 løste de fleste problemene jeg hadde før den kom, men introduserte et nytt et. Hvis maskinen var tilkoblet nettverket ble maskinen så treg at den var bokstavelig talt ubrukelig. Jeg endte faktisk opp med 4 operativsystemer på maskinen den gang. XP som var ubrukelig, Win2k som ble brukt til en del internett og nytteprogrammer men som fungerte dårlig til enkelte spill og ubrukelig til hjemmestudioet mitt (Cubase+Pulsar), Win98SE som ble brukt til spill og hjemmestudio og Red Hat 7-9 som etterhvert tok over det meste av internett og nytteprogram bruken.

Lenke til kommentar
Godtfolk - jeg fikk et dokument fra jobben i docx-format (jeg vet hva det er), som jeg åpnet og gjorde noen endringer i med OOo3 - men hvilket format bør jeg bruke for å lagre, slik at stakkarene i departementet kan åpne det igjen? Rulle dem tilbake til doc, eller kan Office 2000-og-noe åpne .odt fra OOo?

PDF for å være vanskelig ;)

 

Nei, du må nok lagre de som .doc. Microsoft snakker om et ODF filter, men det ar jeg ikke sett iRL.

 

Tom

Lenke til kommentar
Godtfolk - jeg fikk et dokument fra jobben i docx-format (jeg vet hva det er), som jeg åpnet og gjorde noen endringer i med OOo3 - men hvilket format bør jeg bruke for å lagre, slik at stakkarene i departementet kan åpne det igjen? Rulle dem tilbake til doc, eller kan Office 2000-og-noe åpne .odt fra OOo?

 

Du bør nok bruke .doc. Det finnes plug-ins som lar deg åpne OOo-filer i MS-Office, men jeg ville ikke regnet med at de har det tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Godtfolk - jeg fikk et dokument fra jobben i docx-format (jeg vet hva det er), som jeg åpnet og gjorde noen endringer i med OOo3 - men hvilket format bør jeg bruke for å lagre, slik at stakkarene i departementet kan åpne det igjen? Rulle dem tilbake til doc, eller kan Office 2000-og-noe åpne .odt fra OOo?

Jeg ville utvilsomt ha gått for .doc. Office 2007 har jo ingen problemer med det.

Lenke til kommentar
.doc helt klart.

 

Å finne opp .docx er så jævlig typisk M$...

Har samme problemet med exel på jobben. xlsx eller noe sånt er jo ikke mulig i helvette å åpne i en eldre versjon av exel :p Har en som sitter og lager dokumenter med ny exel og sender til han som har den eldre versjonen, går like gæli hver gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...