Anew Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Noen som har lagt merke til at det ikke er en eneste bannerannonse på forumet lenger? Det kan virke som om Akam får føle på finanskrisen ganske så direkte... Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Urk, bestilte Eee på ons/tors forrige uke og denne uken er den som ukens tilbud.Uting. Ergelig når slikt skjer. Skader jo ikke å ta en tlf til dem og se hva dere kan bli enige om. En kjenning hadde en lignende sak med MPX og de betalte tilbake differansen. Verdt et forsøk iallefall. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Skal prøve meg litt på handball-foto idag.. Tror dere jeg blir halshugd om jeg bruker blits? Min erfaring; basketballspillere er lite glad i det, i hvert fall. For min del ville jeg heller satset på iso. Skal prøve meg litt på handball-foto idag.. Tror dere jeg blir halshugd om jeg bruker blits? Det spørs. Men du klarer deg trolig med ISO2000 og f/2.8. Det pleier å holde her. Hvor skal du fotografere? Det er nemlig slik at enkelte haller er lyssatt for å kunne dekkes av NRK, er det en slik hall burde f/2.8 og ISO2000 holde. Dersom det er hallen til Moelven i Hedmark, da sliter du mer, da er det bare å forvente ISO1600, f/2.8 og 1/125s.. De gangene jeg har vært i vollenhallen eller rykkinnhallen, så har jeg brukt ISo 2500-3200, F2,8 og 1/640...etter en tur i noisenija, så er det ganske fine resultater som kommer ut. Skal enten i Niderøhallen eller på Leangen. Får prøve meg på litt høy ISO, men ser for meg mye grums på ISO 2000. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det kan vel ikke være verre enn E-3? Vel, der var årets første BK-bilde fra meg plassert i BK-forumet. Bæbu-bæbu. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Skal enten i Niderøhallen eller på Leangen. Får prøve meg på litt høy ISO, men ser for meg mye grums på ISO 2000.If you can't beat them, join them Konverter til s&h. Da blir støyen en effekt som bidrar positivt til bildene, i stedet for et problem. Problemet da blir kanskje heller at kamera gir for lite støy Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Så for meg noe sånt jeg å .. Kjører vell på EV +0.3/0.7 og s/h om det skulle bli for ille.. Støyreduksjonen i Aperture er ikke all verden. Tror kansje E-3 er litt bedre enn D2Xs på høy ISO Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du har konstast blenderverdi og du har rimelig konstant lys. Da kjører du manuelt med spotmåling, så slipper du å tenke på eksponering (gud forby at det skulle komme en lampe med i bildet, da snakker vi fort undereksponering). Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Takker for tips.. Får prøve meg frem. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Men hva faen! Hva heter du? Fornavnet er Simen. Hadde det vært Simon hadde det vært virkelig skummelt Gammel? Godt over seksti og behagelig pensjonert. Neida. Jeg er 17. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Noen som kan komme med innspill til nettside jeg skal levere inn på fredag... har lært meg html og css, skal derfor få vurdering på denne siden av lærer hvordan fungerer f.eks. min slogan? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (gud forby at det skulle komme en lampe med i bildet, da snakker vi fort undereksponering). Er lite fornøyd med lysmålingen til Nikon i de fleste sammenhenger jeg er i. Ender oftest opp med å bli overeksponert - opp til ett stop. Blir da ofte manuell skyting på meg. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Synes den ble veldig bra.. Enkel, men ikke simpel. God oversikt og bra layout. Han fyren nede til høyre trekker ned litt da :!: edit: leif Endret 27. januar 2009 av saturnia Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Men hva faen! Hva heter du? Fornavnet er Simen. Hadde det vært Simon hadde det vært virkelig skummelt Gammel? Godt over seksti og behagelig pensjonert. Neida. Jeg er 17. Etternavn? Noen som kan komme med innspill til nettside jeg skal levere inn på fredag... har lært meg html og css, skal derfor få vurdering på denne siden av lærer hvordan fungerer f.eks. min slogan? - Fix header, metallfonten fungerer ikke. - Fontene er generelt feil, i mine øyne. Noe rart med dem. - Bli kvitt den horrible blå stilen på Windows (ikke relevant for nettsiden, men må nevnes). Ellers fungerer det vel greit nok. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Synes den ble veldig bra.. Enkel, men ikke simpel. God oversikt og bra layout. Han fyren nede til høyre trekker ned litt da :!: edit: leif uff ja han anew burde jeg utelatt Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 prøvde meg litt på nytt design jeg også...www.djupvikfoto.com/nysport Hva synest dere? menylinjen virker ikke ennå btw. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Sorry, Jan Henrik, men jeg liker ikke slike løsninger. Edit: Edit2: Egenreklame. 25 har sett, ingen har kommentert. Slapt. Endret 27. januar 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Etternavn? Hva er dette for slags spørrelek? Det er Edvardsen. Noe mer du vil vite? Må uansett utsette quizzen, siden jeg er på tur til byen for å hente objektiv. Forhåpentligvis kan f/1.4 utnytte det lyset du skryter sånn av bedre. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Han fyren nede til høyre trekker ned litt da uff ja han anew burde jeg utelatt WTF!? Har jeg gitt tillatelse til bruk av bildet!? Serriøst... Gorpium: Det høres veldig rart ut om du sliter med overeksponering på D3 - den har jo samme lysmåler som D300, og om noe, så er den litt i overkant forsiktig... Endret 27. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 WTF!? Har jeg gitt tillatelse til bruk av bildet!? Serriøst... det er jo du som er fotogen av oss, så ... Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Gorpium: Det høres veldig rart ut om du sliter med overeksponering på D3 - den har jo samme lysmåler som D300, og om noe, så er den litt i overkant forsiktig... Nå bruker vel han mest D2x og ikke D3? Forøvrig overeksponerer 5Den min ca 1/2 blendersteg 70% av tiden. Kjempegøy. Ikke stort problem egentlig, for jeg har satt eksponeringskompensasjon til -0.5, men ikke så kjekt i de siste 30%ene når jeg får undereksponerte bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå