Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Urk, bestilte Eee på ons/tors forrige uke og denne uken er den som ukens tilbud.

Uting.

 

Ergelig når slikt skjer.

Skader jo ikke å ta en tlf til dem og se hva dere kan bli enige om.

En kjenning hadde en lignende sak med MPX og de betalte tilbake differansen.

Verdt et forsøk iallefall.

Lenke til kommentar
Skal prøve meg litt på handball-foto idag.. Tror dere jeg blir halshugd om jeg bruker blits?

 

Min erfaring; basketballspillere er lite glad i det, i hvert fall. For min del ville jeg heller satset på iso.

 

Skal prøve meg litt på handball-foto idag.. Tror dere jeg blir halshugd om jeg bruker blits?

Det spørs. Men du klarer deg trolig med ISO2000 og f/2.8. Det pleier å holde her. Hvor skal du fotografere? Det er nemlig slik at enkelte haller er lyssatt for å kunne dekkes av NRK, er det en slik hall burde f/2.8 og ISO2000 holde. Dersom det er hallen til Moelven i Hedmark, da sliter du mer, da er det bare å forvente ISO1600, f/2.8 og 1/125s..

 

 

De gangene jeg har vært i vollenhallen eller rykkinnhallen, så har jeg brukt ISo 2500-3200, F2,8 og 1/640...etter en tur i noisenija, så er det ganske fine resultater som kommer ut.

 

Skal enten i Niderøhallen eller på Leangen. Får prøve meg på litt høy ISO, men ser for meg mye grums på ISO 2000.

Lenke til kommentar
Skal enten i Niderøhallen eller på Leangen. Får prøve meg på litt høy ISO, men ser for meg mye grums på ISO 2000.
If you can't beat them, join them :) Konverter til s&h. Da blir støyen en effekt som bidrar positivt til bildene, i stedet for et problem.

Problemet da blir kanskje heller at kamera gir for lite støy :p

Lenke til kommentar
Men hva faen! Hva heter du?

 

Fornavnet er Simen. Hadde det vært Simon hadde det vært virkelig skummelt :)

Gammel?

Godt over seksti og behagelig pensjonert.

 

Neida. Jeg er 17.

Etternavn?

 

Noen som kan komme med innspill til nettside jeg skal levere inn på fredag... har lært meg html og css, skal derfor få vurdering på denne siden av lærer ;)

 

hvordan fungerer f.eks. min slogan?

 

post-152777-1233061308_thumb.jpg

- Fix header, metallfonten fungerer ikke.

- Fontene er generelt feil, i mine øyne. Noe rart med dem.

- Bli kvitt den horrible blå stilen på Windows (ikke relevant for nettsiden, men må nevnes).

 

Ellers fungerer det vel greit nok. :)

Lenke til kommentar
Han fyren nede til høyre trekker ned litt da

uff ja han anew burde jeg utelatt :tease:

WTF!? Har jeg gitt tillatelse til bruk av bildet!? Serriøst... :fun:

 

Gorpium: Det høres veldig rart ut om du sliter med overeksponering på D3 - den har jo samme lysmåler som D300, og om noe, så er den litt i overkant forsiktig...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Gorpium: Det høres veldig rart ut om du sliter med overeksponering på D3 - den har jo samme lysmåler som D300, og om noe, så er den litt i overkant forsiktig...

 

Nå bruker vel han mest D2x og ikke D3?

 

Forøvrig overeksponerer 5Den min ca 1/2 blendersteg 70% av tiden. Kjempegøy. Ikke stort problem egentlig, for jeg har satt eksponeringskompensasjon til -0.5, men ikke så kjekt i de siste 30%ene når jeg får undereksponerte bilder :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...