Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha ha. Jeg har tjenestegjort på Setermoen og bodde i panserbataljonen sin leir i 11 mnd. Når alarmen gikk var det bare å nyte synet av panserfolket som tressa avgårde for å komme seg ut av leiren på 1-2-3. Har aldri sett maken. Så ut som en maurtue.

Selv var jeg sjåfør i garnisonskompaniet, og eneste stresset mitt var å gjemme meg for eget befal når alarmen gikk (så jeg ikke ble leirvakt).

Lenke til kommentar

Latsabben vil anføre følgende:

Mulig jeg uttrykte meg litt diffust i den posten der jeg tillot meg å mene at det er ok med utstyrsliste i sig. Selvsagt sier ikke dette noe om den enkeltes dyktighet eller kunnskapsnivå, men det er veldig greit å se hva andre pusler med. For eksempel vil jeg tro at folket her tar mye mer kvalifiserte valg enn det en vikarekspeditør i en fotosjappe kan komme til å anbefale.

Greit å se om andre har utstyr en selv har problemer med eller lurer på å skafe. Så kan man jo anmode om litt veiledning eller få en anbefaling, evt. det motsatte.

Eksempelvis lurer jeg på med tiden å skaffe en "normal" til min D300 og konas D60. Altså er det lurt med AF-S eller HSM eller hva de nå kaller sine motoriserte objektiver. Finner ikke mye 35mm av det slaget, men jeg ser at saturnia har en 30mm HSM i sigen sin. Her er det kanskje mulig å få en kvalifisert mening om dette er gode greier og om det kan funke som normalobjektiv. Eller er den litt for vid?

Sånne ting, altså.

En god fotograf kan nok ta gode bilder med det meste, men det er ikke til å komme unna at foto er en miks av kunst og teknikk, og for mange er nettopp teknikken noe av fasinasjonen. Ser ikke noe galt i det.

 

Å kalle utstyrsliste i sig for skryteliste synes jeg blir litt tullete. Det virker jo som de aller fleste her inne har rimelig godt med utstyr, så sånn sett tror jeg ikke noen skal føle seg spesielt under- eller overlegne. Tror også alle her er såpass oppegående at de vet det kreves mer enn fancy glass og dyrt kamera. For eksempel kunnskap, og da også om utstyr.

 

-Lazy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...