Simon Aldra Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Unnskyldningen for å ikke gå Nikon er de horrible fargene. Kan du utdype det en smule? Gjerne en temmelig stor smule, foresten Ellers må jeg si meg enig med IceFox sin kommentar til uttalelsen om 5D vs D3. -Lazy At Nikon sine RAW-filer har en annen fargeprofil enn Canon sine, eller Olympus sine for den saks skyld. Jeg liker ikke Nikon sine farger, derfor blir det nok neppe noen Nikon på meg. D3 er et bedre kamera enn 5D, på samme måte en VW Passat er en bedre bil enn en Alfa Romeo 159. Men jeg vet hva jeg ville valgt. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Unnskyldningen for å ikke gå Nikon er de horrible fargene. High five! Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 At Nikon sine RAW-filer har en annen fargeprofil enn Canon sine, eller Olympus sine for den saks skyld. Jeg liker ikke Nikon sine farger, derfor blir det nok neppe noen Nikon på meg. D3 er et bedre kamera enn 5D, på samme måte en VW Passat er en bedre bil enn en Alfa Romeo 159. Men jeg vet hva jeg ville valgt. Greit nok det, smak og behag er jo heldigvis forskjellig. Syntes bare at horrible farger var litt vel kraftig. -Lazy Lenke til kommentar
ET! Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Hvor ville dere ha kjøpt Domke bag? på DDMR eller Scandinavian Photo? https://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=1597477 http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...;ProduktID=2075 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Unnskyldningen for å ikke gå Nikon er de horrible fargene. High five! KA-TCHING! At Nikon sine RAW-filer har en annen fargeprofil enn Canon sine, eller Olympus sine for den saks skyld. Jeg liker ikke Nikon sine farger, derfor blir det nok neppe noen Nikon på meg. D3 er et bedre kamera enn 5D, på samme måte en VW Passat er en bedre bil enn en Alfa Romeo 159. Men jeg vet hva jeg ville valgt. Greit nok det, smak og behag er jo heldigvis forskjellig. Syntes bare at horrible farger var litt vel kraftig. -Lazy For meg er de horrible. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Men så er jo du ganske horribel også, noen ganger Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Du også PM, du også. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 noen som har erfaring med dette objektivet? Sport..helst fotball Visst noen kan dele sine erfaringer med meg så hadde jeg sett stor pris på det! link til topic mvh Eltvik Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Proof?Sorry. gidder ikke Så lenge jeg er fornøyd med det jeg får ut av mitt kamera, så er jeg happy. En annen ting er at jeg og kunne tenkt meg brukbare bilder på 3200, det får jeg desverre ikke, ikke uten nitidig nøyaktighet, og en god porsjon flaks. Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso? Det er en god grunn til at de fleste bryllupsfotografer brukte 5D med 50mm f/1.2 og 85mm f/1.2 til bryllup før d700, 5d mark ii etc. Gidder ikke nevne D3 da den er i en prisklasse langt over. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Har vært i barnedåp i dag, og 24, 50 og 85 på FF gjorde virkelig nytta si. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Noen som vet hva frakten kommer på om jeg bestiller fra Scandinavianphoto.no? Vurder å kjøpe meg fjernutløser til 40D, men vet heller ikke hva som passer Er det fotobutikk ala JP i by'n så er det vel like greit å kjøpe der... http://www.japanphoto.no/product/kamera-ti.../canon-rs-80n3/ denne ha jeg til min 40D EDIT; dette er snorutløser... ikke veldig "fjern" men sorry om ikke svaret mitt hjelper mye Endret 25. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
fototim Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso?Var det det jeg sa? For det første lot jeg bevisst være å nevne fabrikat. Fordi fabrikat var underordnet. Så vidt jeg kan huske refererte jeg og til det viste billedeksempelet. Det var altså ikke et generelt utsagn. Jeg tror jeg slutter der. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Proof?Sorry. gidder ikke Så lenge jeg er fornøyd med det jeg får ut av mitt kamera, så er jeg happy. En annen ting er at jeg og kunne tenkt meg brukbare bilder på 3200, det får jeg desverre ikke, ikke uten nitidig nøyaktighet, og en god porsjon flaks. Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso? Det er en god grunn til at de fleste bryllupsfotografer brukte 5D med 50mm f/1.2 og 85mm f/1.2 til bryllup før d700, 5d mark ii etc. Gidder ikke nevne D3 da den er i en prisklasse langt over. Påstår du at 5D er bedre på ISO enn D700? Og du burde vite at det er samme bildekvalitet som på D3... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Proof?Sorry. gidder ikke Så lenge jeg er fornøyd med det jeg får ut av mitt kamera, så er jeg happy. En annen ting er at jeg og kunne tenkt meg brukbare bilder på 3200, det får jeg desverre ikke, ikke uten nitidig nøyaktighet, og en god porsjon flaks. Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso? Det er en god grunn til at de fleste bryllupsfotografer brukte 5D med 50mm f/1.2 og 85mm f/1.2 til bryllup før d700, 5d mark ii etc. Gidder ikke nevne D3 da den er i en prisklasse langt over. Påstår du at 5D er bedre på ISO enn D700? Og du burde vite at det er samme bildekvalitet som på D3... Tror han mente før 5D II og D700 kom... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Djupviken har rett. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Bildene til ukens fotokonkurranse er ute! Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Bildene til ukens fotokonkurranse er ute! Ja der var det litt av hvert å velge i Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Ja, noen som er litt mer utradisjonelle enn andre. Det kan man trygt si. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Er det noen som leier ut eller vet om noen som leier ut billige ob-busser til tv-produksjon? Jeg trenger det veldig sårt. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå