Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Unnskyldningen for å ikke gå Nikon er de horrible fargene. ;)

 

Kan du utdype det en smule? Gjerne en temmelig stor smule, foresten ;)

 

Ellers må jeg si meg enig med IceFox sin kommentar til uttalelsen om 5D vs D3.

 

-Lazy

At Nikon sine RAW-filer har en annen fargeprofil enn Canon sine, eller Olympus sine for den saks skyld.

 

Jeg liker ikke Nikon sine farger, derfor blir det nok neppe noen Nikon på meg.

 

D3 er et bedre kamera enn 5D, på samme måte en VW Passat er en bedre bil enn en Alfa Romeo 159. Men jeg vet hva jeg ville valgt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At Nikon sine RAW-filer har en annen fargeprofil enn Canon sine, eller Olympus sine for den saks skyld.

 

Jeg liker ikke Nikon sine farger, derfor blir det nok neppe noen Nikon på meg.

 

D3 er et bedre kamera enn 5D, på samme måte en VW Passat er en bedre bil enn en Alfa Romeo 159. Men jeg vet hva jeg ville valgt. :)

 

Greit nok det, smak og behag er jo heldigvis forskjellig. Syntes bare at horrible farger var litt vel kraftig.

 

-Lazy

Lenke til kommentar
Unnskyldningen for å ikke gå Nikon er de horrible fargene. ;)

High five!

KA-TCHING!

 

At Nikon sine RAW-filer har en annen fargeprofil enn Canon sine, eller Olympus sine for den saks skyld.

 

Jeg liker ikke Nikon sine farger, derfor blir det nok neppe noen Nikon på meg.

 

D3 er et bedre kamera enn 5D, på samme måte en VW Passat er en bedre bil enn en Alfa Romeo 159. Men jeg vet hva jeg ville valgt. :)

 

Greit nok det, smak og behag er jo heldigvis forskjellig. Syntes bare at horrible farger var litt vel kraftig.

 

-Lazy

For meg er de horrible. :)

Lenke til kommentar
Proof?
Sorry. gidder ikke :)

 

Så lenge jeg er fornøyd med det jeg får ut av mitt kamera, så er jeg happy.

 

En annen ting er at jeg og kunne tenkt meg brukbare bilder på 3200, det får jeg desverre ikke, ikke uten nitidig nøyaktighet, og en god porsjon flaks.

Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso? Det er en god grunn til at de fleste bryllupsfotografer brukte 5D med 50mm f/1.2 og 85mm f/1.2 til bryllup før d700, 5d mark ii etc. Gidder ikke nevne D3 da den er i en prisklasse langt over.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva frakten kommer på om jeg bestiller fra Scandinavianphoto.no? Vurder å kjøpe meg fjernutløser til 40D, men vet heller ikke hva som passer :blush:

Er det fotobutikk ala JP i by'n så er det vel like greit å kjøpe der...

 

http://www.japanphoto.no/product/kamera-ti.../canon-rs-80n3/ denne ha jeg til min 40D

 

EDIT; dette er snorutløser... ikke veldig "fjern" men :p sorry om ikke svaret mitt hjelper mye

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso?
Var det det jeg sa?

 

For det første lot jeg bevisst være å nevne fabrikat. Fordi fabrikat var underordnet. Så vidt jeg kan huske refererte jeg og til det viste billedeksempelet. Det var altså ikke et generelt utsagn.

 

Jeg tror jeg slutter der.

Lenke til kommentar
Proof?
Sorry. gidder ikke :)

 

Så lenge jeg er fornøyd med det jeg får ut av mitt kamera, så er jeg happy.

 

En annen ting er at jeg og kunne tenkt meg brukbare bilder på 3200, det får jeg desverre ikke, ikke uten nitidig nøyaktighet, og en god porsjon flaks.

Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso? Det er en god grunn til at de fleste bryllupsfotografer brukte 5D med 50mm f/1.2 og 85mm f/1.2 til bryllup før d700, 5d mark ii etc. Gidder ikke nevne D3 da den er i en prisklasse langt over.

Påstår du at 5D er bedre på ISO enn D700? Og du burde vite at det er samme bildekvalitet som på D3...

Lenke til kommentar
Proof?
Sorry. gidder ikke :)

 

Så lenge jeg er fornøyd med det jeg får ut av mitt kamera, så er jeg happy.

 

En annen ting er at jeg og kunne tenkt meg brukbare bilder på 3200, det får jeg desverre ikke, ikke uten nitidig nøyaktighet, og en god porsjon flaks.

Så hvordan kan du si at ditt Pentax kamera kan måle seg med 5D på høy iso? Det er en god grunn til at de fleste bryllupsfotografer brukte 5D med 50mm f/1.2 og 85mm f/1.2 til bryllup før d700, 5d mark ii etc. Gidder ikke nevne D3 da den er i en prisklasse langt over.

Påstår du at 5D er bedre på ISO enn D700? Og du burde vite at det er samme bildekvalitet som på D3...

Tror han mente før 5D II og D700 kom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...