KimNK Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Når du kjøper ein Mac kjøper du ikkje berre ei datamaskin. Du kjøper eit nytt og betre liv. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Følelsen av høre til en klan? Såkalt stilig design? Et bedre OS? Tom Er dette OS'et virkelig såpass mye bedre? Nå som Windows 7 (som jeg har hørt er ganske lovende) er på vei og allting. Men det virker som mange er villig til å betale ekstra for følelsen av å ha en mac. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Følelsen av høre til en klan? Såkalt stilig design? Et bedre OS? Tom Er dette OS'et virkelig såpass mye bedre? Nå som Windows 7 (som jeg har hørt er ganske lovende) er på vei og allting. Men det virker som mange er villig til å betale ekstra for følelsen av å ha en mac. Er vel vanskelig å spå fremtiden. Det beste er nok å dra til butikk og ta og føl på en mac. Prøv den litt. Ikke hør på fanatikerne. Lytt på de som virker seriøse. Sikre tegn på useriøsitet er de som omtaler Microsoft som Micro$oft, Windows som windass osv. Det blir mine råd. Hilsen En som misliker apple maksimalt. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 På grunn av en mengde apple-fanboys på nettet er jeg alltid litt redd for å si at jeg har MacBook. Liker ikke det "imaget" folk setter på apple/macs. Kjøpte MacBook da jeg allerede hadde brukt broren min sin i et års tid, og den, til den dag idag (over 3 år gammel) fortsatt er omtrent like rask uten noen opprydning og at OSet har veldig mange deilige og smarte løsninger. Kan ikke se for meg at jeg kommer til å kjøpe en windowsbasert laptop noen gang. Er dog enig i at å kjøpe en stasjonær mac (ihvertfall med utvalget apple har idag) er noe dumt. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg merker at mye av grunnen til at jeg vil ha en mac er at jeg er litt lei Windows og alt som følger med, og vil ha noe helt nytt og friskt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg merker at mye av grunnen til at jeg vil ha en mac er at jeg er litt lei Windows og alt som følger med, og vil ha noe helt nytt og friskt. Da er det billigere å banke inn Ubuntu Linux... Tom Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Da er det billigere å banke inn Ubuntu Linux... Tom Har faktisk tenkt på det før, men har aldri blitt noe av. Men vurderer sterkt dualboot med Linux og en strippet versjon av XP. Er drit lei Vista. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har Vista er at det er ikke-pirat.(siden det fulgte med laptopen) Lenke til kommentar
fototim Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hva er det egentlig som gjør macbook verdt prisen? Spesifikasjonene er ihvertfall i mine øyne litt vel lave i forhold til hva du betaler.Mac og mackøl Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ellers - vi diskuterte backup og sånt - kanskje heller lage egen tråd for dette, men hva med noe sånt som den kommende Gdrive fra Google? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Da er det billigere å banke inn Ubuntu Linux... Tom Har faktisk tenkt på det før, men har aldri blitt noe av. Men vurderer sterkt dualboot med Linux og en strippet versjon av XP. Er drit lei Vista. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har Vista er at det er ikke-pirat.(siden det fulgte med laptopen) Vista suger så det holder. Windows 7 ser grei nok ut. Så en dual-boot kan være greit i mellomtiden. Tom Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Da er det billigere å banke inn Ubuntu Linux... Tom Har faktisk tenkt på det før, men har aldri blitt noe av. Men vurderer sterkt dualboot med Linux og en strippet versjon av XP. Er drit lei Vista. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har Vista er at det er ikke-pirat.(siden det fulgte med laptopen) Vista suger så det holder. Windows 7 ser grei nok ut. Så en dual-boot kan være greit i mellomtiden. Tom Det eneste jeg likte med Vista var startmenyen. Også det at den "baren" helt nederst på skrivebordet ikke var helt gjennomsiktig. Ellers er kanskje Windows 7 også mer stabilt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 For min del blir det nok slipstreamed XP Pro corp et år til, i alle fall. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Har sett screens av en OSX-versjon av linux, ser rimelig bra ut. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 For min del blir det nok slipstreamed XP Pro corp et år til, i alle fall. Slipstreamed.. Er det en modifisert utgave? Eller er det bare meg. Personlig bruker jeg Windows XP Home m/Zune tema. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Har sett screens av en OSX-versjon av linux, ser rimelig bra ut. Problemet med slike oppsett, er at det ser likt ut. Men det er ikke likt og brukeropplevelsen blir normalt meget dårlig. Tom Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hva er det egentlig som gjør macbook verdt prisen? Spesifikasjonene er ihvertfall i mine øyne litt vel lave i forhold til hva du betaler. Blir litt Ferrari/Corvette sammenligning.. Hvorfor betale over det dobbelte for Ferrarien når du kan kjøpe Corvette til under halve prisen? Du kan jo kjøre like fort i en Corvette, men hadde jeg hatt pengene så er jeg ikke i tvil hva jeg hadde valgt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 For min del blir det nok slipstreamed XP Pro corp et år til, i alle fall. Slipstreamed.. Er det en modifisert utgave? Eller er det bare meg. Personlig bruker jeg Windows XP Home m/Zune tema. Det er en versjon der uvesentligheter er fjernet fra installasjonen. Ny installasjon kan brukes å lite som 70-80mb minne. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg bruker standard XP installasjon. Macen har vært påslått en gang siden jeg fikk ny pc, da kun for å flytte over filer Men så var den litt i tregeste laget for f.eks Lightroom. Så da er spørsmålet; selge eller beholde? Får jo sikkert ikke så mye for den om jeg så bestemmer meg for å selge den, men penger er alltid kjekt å ha... Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kan være grei å ha dersom PCen får problemer. Får btw PCen min idag, håper jeg. Er ikke hjemme før 9, da. Har særemneframføring. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Har en bærbar pc også da. Den er faktisk kraftigere enn macen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå