tomsi42 Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Og bare for å bringe diskusjonen litt inn på foto igjen, Dublin er et herlig sted å bo for hobbyfotografer. Sentrum er flott til gatefotografi og masse flott arkitekttur. 20 minutter med tog nordover, og du er i Howth, et sjarmerende tettsted med et flott klippelandskap. En halvtime sør, Bray, spaserturen fra Bray til Greystone langs den flotte kystlinjen er en gullgruve, om en litt folksom. Ellers har du Wicklow mountains med masse flott natur. Og for historieinteresserte finnes det gamle slott, klostre og ruiner så og si overalt. Stiller du som guide hivs vi tar en tur bortom ? Det frister med en foto-tur til Dublin og omegn. Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Kan jeg som kjøper kreve fokustreff hver gang på autofokusen? Gratulerer! Hehe, du kan vel kreve at den treffer fokus på fokuspunktet, men det var å plassere det da. Det bør dog være enklere med ditt 40D enn med mitt D40... Vid åpen er det ganske smalt. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Da ble det fastoptikk på meg i dag Håper Sigma 50mm 1.4 lever opp til forventlinger, tester og tilbakemeldinger.... Kan jeg som kjøper kreve fokustreff hver gang på autofokusen? EDIT: frontfokus er nemlige et kjent fenomen for denne optikken Kjøpte du Sigma AF 50mm f/1,4 EX DG HSM? Kan du komme med noen testbilder? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har Sigma 105 EX DG. Det er vel en liten likhet? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Mjo, man kan si mye om Telenor, men som bedrift har de bedret seg betraktelig de siste årene. Telenornettet mitt er dønn stabilt (dog har modemet vist seg å være mindre stabilt fra tid til annen, men det fikk jeg fra Tiscali i 2003). Telenor er litt som Nikkor 17-55. Tamron 17-50 er billigere og så godt som like god, men det er en udefinerbar soliditet i 17-55. Du vet de kommer til å være hengende i markedet for all nær fremtid. Edit: Stoners: Du har ikke erfaring med Monet, da? Digresjon: Det var en gang internett her i min vakre by ble levert av leverandøren Helgelandsnett. Helgelandsnett ble drevet av en narkoleptisk tacomanisk og litt snodig fyr, men det verste var egentlig at det var fullstendig trådløst. Og tregere enn en norsk byråkrat fem minutter før en lunchpause. Husker et LAN da det var storm utenfor. Da var det reelt sett slik at Helgelandsnett var tregere enn WAP (vi sjekket). Men Monet, hehe. Husker da Monet var det nye og store. Those were the days. mmmmm... Monet.. Begynte med dialup der. 150kr måneden. Så ble det bredbånd med 20-40 ipkonflikter om dagen og kabelmodem med størrelse med en vanlig høyblokk. Men når de verste barnesykdommene var borte så var det bare dunder. Og alt i alt så må jeg si meg fornøyd med monet/canal digital. Her jeg bor nå så har jeg ikke mulighet for kabeltv så da ble det adsl desverre. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Kjøpte du Sigma AF 50mm f/1,4 EX DG HSM? Kan du komme med noen testbilder? yes I did har tatt noen, men de har ikke blitt overført til pcen... Legger ikke ut bilder som ikke er tatt på skikkelig måte, noe jeg skal gjøre på lørdag... legger de ut her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1046072&hl= En ting kan jeg love; bokeh er knall fin Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Etter mye annet å gjøre har jeg ikke følgt helt med i chatten siste dagene. Én helg borte, så faller man helt ut. Noe viktig jeg har gått glipp av? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Mjo, man kan si mye om Telenor, men som bedrift har de bedret seg betraktelig de siste årene. Telenornettet mitt er dønn stabilt (dog har modemet vist seg å være mindre stabilt fra tid til annen, men det fikk jeg fra Tiscali i 2003). Telenor er litt som Nikkor 17-55. Tamron 17-50 er billigere og så godt som like god, men det er en udefinerbar soliditet i 17-55. Du vet de kommer til å være hengende i markedet for all nær fremtid. Edit: Stoners: Du har ikke erfaring med Monet, da? Digresjon: Det var en gang internett her i min vakre by ble levert av leverandøren Helgelandsnett. Helgelandsnett ble drevet av en narkoleptisk tacomanisk og litt snodig fyr, men det verste var egentlig at det var fullstendig trådløst. Og tregere enn en norsk byråkrat fem minutter før en lunchpause. Husker et LAN da det var storm utenfor. Da var det reelt sett slik at Helgelandsnett var tregere enn WAP (vi sjekket). Men Monet, hehe. Husker da Monet var det nye og store. Those were the days. mmmmm... Monet.. Begynte med dialup der. 150kr måneden. Så ble det bredbånd med 20-40 ipkonflikter om dagen og kabelmodem med størrelse med en vanlig høyblokk. Men når de verste barnesykdommene var borte så var det bare dunder. Og alt i alt så må jeg si meg fornøyd med monet/canal digital. Her jeg bor nå så har jeg ikke mulighet for kabeltv så da ble det adsl desverre. Høres kjent ut. Ranværinger har bedre ting å gjøre enn å drive med internett. Dere er flinkere enn vefsningene på hjemmebrent. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Etter mye annet å gjøre har jeg ikke følgt helt med i chatten siste dagene. Én helg borte, så faller man helt ut. Noe viktig jeg har gått glipp av? Barack Obama har blitt USAs 44. president. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Stiller du som guide hivs vi tar en tur bortom ? Det frister med en foto-tur til Dublin og omegn. Tom Tja, hvorfor ikke... Jeg har vært litt misunnelig på fototreffene dere arrangerer rundt omkring i gamlelandet, så om noen av dere skulle ta turen bort stiller jeg gladelig opp. Er medlem av et irsk fotoforum også, men desverre ser det ut til at interessen for fototreff er ganske laber der. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Etter mye annet å gjøre har jeg ikke følgt helt med i chatten siste dagene. Én helg borte, så faller man helt ut. Noe viktig jeg har gått glipp av? Barack Obama har blitt USAs 44. president. Hovedsakelig chatten jeg henger litt utenfor. Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Da ble det fastoptikk på meg i dag Håper Sigma 50mm 1.4 lever opp til forventlinger, tester og tilbakemeldinger.... Meld tilbake erfaringene dine med Sigma'n, da. Kjøpte meg en lettere brukt Nikkor 50mm f/1.4D igår. Bare testa litt i det små, virker som et glitrende objektiv, men har lurt på å bytte til en variant med HSM-type fokusmotor med tiden, da kona har en D60. Valget står da så vidt jeg skjønner mellom Sigma og Nikons nye 50mm f/1.4 med fokusmotor. Har også lurt litt på Sigma 30mm f/1.4 HSM som en slags "normal". Noen som har erfaring med dette objektivet? -Lazy Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Hovedsakelig chatten jeg henger litt utenfor. Satte morgendrinken i vranga da jeg så bilder av et flått revehode på BK Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Hovedsakelig chatten jeg henger litt utenfor. Satte morgendrinken i vranga da jeg så bilder av et flått revehode på BK Enig. Det var ekstremt sært. Og så å legge det inn på et offentlig forum?! På Bilderkritikk?! Hva forventer han? "Du er en ekstremt sær person, som liker å flå rever. Lykke til videre." ?! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hovedsakelig chatten jeg henger litt utenfor. Satte morgendrinken i vranga da jeg så bilder av et flått revehode på BK Enig. Det var ekstremt sært. Og så å legge det inn på et offentlig forum?! På Bilderkritikk?! Hva forventer han? "Du er en ekstremt sær person, som liker å flå rever. Lykke til videre." ?! Tror det hele greia bare var kødd... et j**la troll som ville drite ut BKen... EDIT: har ikke orket å lese alle tilbakemeldingene engang.. Endret 20. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Har også lurt litt på Sigma 30mm f/1.4 HSM som en slags "normal". Noen som har erfaring med dette objektivet? -Lazy Bruker det en del selv.. Er godt fornøyd, men du må blende ned litt før det blir skikkelig skarpt. Stor forskjell allerede på f/2 og f/2.8. Testet endel med mellom f/5.6 og f/8 og der er den sykt skarp. Kompakt og fin "normal" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Enig. Det var ekstremt sært. Og så å legge det inn på et offentlig forum?! På Bilderkritikk?! Hva forventer han? "Du er en ekstremt sær person, som liker å flå rever. Lykke til videre." ?! Såpass må dere da tåle. Å kverke hverandre i voldelige spill er OK. Å se splatter-zombie-motorsag-blod-og-gørr filmer er greit. Men en hodeskalle fra en revmed litt kjøttrester på, så er det helt fælt? Tom Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Bruker det en del selv.. Er godt fornøyd, men du må blende ned litt før det blir skikkelig skarpt. Stor forskjell allerede på f/2 og f/2.8. Testet endel med mellom f/5.6 og f/8 og der er den sykt skarp. Kompakt og fin "normal" Takk for den. Ikke usannsynlig det havner i fotosekken med tid og stunder. Hadde et leit tilfelle av NAS i våres, trodde jeg hadde kommet over det, men så kjøpte jeg D60 ++ til konas fødselsdag. Så ble det en ny blits og nå altså en 50mm, sikler på 30mm. TLBAKEFALL. -Lazy Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Enig. Det var ekstremt sært. Og så å legge det inn på et offentlig forum?! På Bilderkritikk?! Hva forventer han? "Du er en ekstremt sær person, som liker å flå rever. Lykke til videre." ?! Såpass må dere da tåle. Å kverke hverandre i voldelige spill er OK. Å se splatter-zombie-motorsag-blod-og-gørr filmer er greit. Men en hodeskalle fra en revmed litt kjøttrester på, så er det helt fælt? Tom Nå blander du fiksjon og virkelighet..... Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 20. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2009 Enig. Det var ekstremt sært. Og så å legge det inn på et offentlig forum?! På Bilderkritikk?! Hva forventer han? "Du er en ekstremt sær person, som liker å flå rever. Lykke til videre." ?! Såpass må dere da tåle. Å kverke hverandre i voldelige spill er OK. Å se splatter-zombie-motorsag-blod-og-gørr filmer er greit. Men en hodeskalle fra en revmed litt kjøttrester på, så er det helt fælt? Tom Som jeg skulle sagt det selv! Så mye jævelskap vi ser i massemedia for tiden, dette er bare barnehageunderholdning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå