Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for inspill, folkens. Tenkte ikke på å leke med hvitbalanse. :blush:

Til det med å kaste filtere: Som nevnt er det jo noen situasjoner der det faktisk kan være fornuftig å beskytte frontelementet (sjøsprøyt, støv/flyvesand), og det kan jo hende man får lyst til å skyte litt med god gammeldags film. Da HAR filtere en misjon.

-Lazy

Lenke til kommentar

10.x.x.x og 192.168.x.x er standardiserte ip-rekker til lokalnettverksbruk. Bla. er man garantert at det ikke oppstår konflikter med internett med disse.

10.x.x.x dominerer bedriftsmarkeded som standardip-er, siden det ikke er utenkelig å gå tom for adresser om man kun bruker 192.168.x.x, og 10.x.x.x er mer skalerbart.

Lenke til kommentar
Hvorfor må routeren fra telewh0re ligger på 10.0.0.138? Hvorfor ikke 192.168.2.1? Og hvorfor står det ikke noe sted hvor routeren legger seg standard?

ipconfig (win)

ifconfig (linux)

--> default gateway == routerens interne adresse.

Francis

10.x.x.x og 192.168.x.x er standardiserte ip-rekker til lokalnettverksbruk. Bla. er man garantert at det ikke oppstår konflikter med internett med disse.

10.x.x.x dominerer bedriftsmarkeded som standardip-er, siden det ikke er utenkelig å gå tom for adresser om man kun bruker 192.168.x.x, og 10.x.x.x er mer skalerbart.

Joda joda joda joda. Men det er ett steg jeg må ta. Og når jeg monterer en router (jeg hater nettverk) blir jeg irritert av alt.

Lenke til kommentar
Søstra mi skal kjøpe seg sin første PC, og har foreløpig bestemt seg for en av de små søte.

Er det noen som vet hvilken som er den beste på markedet til maks 3200?

Det er vel MSI Wind som bør anbefales. Acer Aspire er forsåvidt OK, men det bråker mer enn de andre. Asus EEE 900 er minst, og for liten for mange. EEE 1000 er da edre, men er vel for dyr ?

Tom

Lenke til kommentar
http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/...icle2508571.ece

vet at mange ikke stoler helt på tv2, men test har de gjennomført :)

"Kilde:

DinSide.no"

Kan se ut som det er folka fra DinSide.no som har gjort denne testen for TV2 Hjelper Deg.

Jeg vil tro de folka som jobber hos DinSide.no har peiling på det de holder på med :D

Tja... ikke på de siste kameratestene i hvertfall. De har ikke vært så bra.

Endret av Djupviken
Lenke til kommentar
Kan se ut som det er folka fra DinSide.no som har gjort denne testen for TV2 Hjelper Deg.

Jeg vil tro de folka som jobber hos DinSide.no har peiling på det de holder på med :D

Jeg har liten tro på at e som jobber på DinSide har peiling. Har sett nok tvilsomme tester derfra til være permanent skeptisk.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Nettverk er da gøy :fun:

Har faktisk hele fire rutere, tre svitsjer, og dekning i utallige kvadratmeter over to hus her. Spesielt gøy er dette når jeg sitter 20 mil unna og må fikse nettverket :tease:

Ikke verst. :) Jeg har en datamaskin som router, 3 switcher og 3 trådløsbokser i nettverket her. Og enda en boks eller to jeg ikke har kontroll over. :!:

Lenke til kommentar

Og Telenor har gått over til å 10.x.x.x for lenge siden. Eller har de alltid brukt det ?

Tom

Min Telenor SpeedTouch 510 (som er så gammel at jeg ikke husker når jeg fikk den) har 10.0.0.138. Så det har de hatt en stund iallefall.

Lenke til kommentar

Og Telenor har gått over til å 10.x.x.x for lenge siden. Eller har de alltid brukt det ?

Tom

Min Telenor SpeedTouch 510 (som er så gammel at jeg ikke husker når jeg fikk den) har 10.0.0.138. Så det har de hatt en stund iallefall.

Er det den med de 3 lysene på toppen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...