lazyman Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Jean Michel Jarre tok over brettet for anledningen. Det er forøvrig lysorgelet hans som synes i horisonten, ikke det vanlige lysshowet til Floyd. Her beveger vi oss farlig nær grensen for blasfemi Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Pink Floyd hadde så liten cred på slutten at det ikke hadde forundret meg om de hadde samarbeidet med Sputnik, for denslags skyld. Nå må du huske på at jeg faktisk har minner fra den tiden da de var et skikkelig psykedelisk band, så det med blasfemi skal du ikke være for rask med å slenge ut. Ps: Jarre er noe skikkelig fidusmusikk i klasse med Vangelis, og annen glorifisert heismuzak. Men i og med at selv syttiåringer har gode minner med Pink Floyd i dag, så stiller ikke det seg så annerledes for dem heller Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Tja, jeg vet ikke om alle vil være enig det med liten cred på slutten. Har vært fan, etter hvert muligens nær kategorien "blodfan", siden begynnelsen av 70-tallet. Synes det meste de leverte var fantastiske saker, selv om det selvsagt er en del låter jeg ikke har så stor sans for (f. eks. High Hopes). And now, something completely different: Må bare dele min yre glede, i kveld hentet jeg en nikkor 50mm f/1.4 D. Brukt ca 1/2 år, virker helt mint, med original solblender (gummi). Ser frem til å bli kjent med denne godklumpen! -Lazy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Gratulerer med nytt objektiv, men bytt ut den kondomen med en skikkelig Nikkor-solblender fra syttitallet. Det bruker jeg på alle mine objektiver som er i daglig bruk, inkludert Canon 28mm. Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Gratulerer med nytt objektiv, men bytt ut den kondomen med en skikkelig Nikkor-solblender fra syttitallet. Det bruker jeg på alle mine objektiver som er i daglig bruk, inkludert Canon 28mm. Takk for det. Den "kondomen" er jo en grei støtdemper, men du har kanskje rett. Får man tak i slike nå? -Lazy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Jada, bare sjekk ebay. Du får dem for rundt hundrelappen. Sats på en som passer til 85mm. De kan brukes til alt fra 28mm på cropformat til 105mm. Jeg har to stykker, som jeg alternerer mellom. Nei, nå må jeg legge meg. Jobb i morgen tidlig, fysj og fy. Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 OK, takk for info. -Lazy Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Merkelig lysfenomen ute i dag, noen som vet hva det var? Kopiert fra flickr fordi jeg er lat: can anyone enlighten me what this is? it wasnt the sun (the sun was behind me) and it wasnt the moon. it only lasted for about 10 minutes. also, i'm aware of the tilted horizon - but i wanted the reflections in the bottom. i couldn't tilt the camera downwards as there were chimneys, poles and whatnot down there (you can actually see a small white pole stickin up there). Tenker dette var sollyset. Om sånne solstråler sneier jordskorpen som en tangent under skydekket og opplyser litt tåke, så blir det langt på vei den samme effekten på tåken selv om lyset kommer bakfra. Kun enkelte stråler synes, fordi de ble blokkert av skyer ved horisonten bak. Fineste lyset jeg har sett var da jeg spaserte mellom Nationaltheatret og Rådhusplassen en regntung morgen på vei til jobb i '01 eller noe. Solen hadde ikke stått helt opp enda, og lyset kom lavt på undersiden av et massivt, mørkt, gråblått skydekke og lyste opp gyllenglødende biter av skyene. Lyset kom ut fra horisonten, bak Akershus festning, opp mot slottet, og mot det mørke skydekket strålte i et par minutter den klareste, lyseste regnbuen jeg har sett - mange stops lysere enn den mørke himmelen. Folk stod og måpte og kikket - det var litt euforisk stemning. Skulle gitt mye for å ha med et kamera akkurat den morgenen.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Bare en påminnelse ut av det blå: Ta backup idag! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Bare en påminnelse ut av det blå: Ta backup idag! Det finnes to typer mennesker - de som tar backup, og de som enda ikke har mistet kritiske data. Noen som har gode og billige backupløsninger til mange GB med raw-filer og sånt? Brenne DVD'er og lagre dem hos en kompis? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Bare en påminnelse ut av det blå: Ta backup idag! Det finnes to typer mennesker - de som tar backup, og de som enda ikke har mistet kritiske data. Noen som har gode og billige backupløsninger til mange GB med raw-filer og sånt? Brenne DVD'er og lagre dem hos en kompis? DVD er håpløst. Mitt minnekort i eosen er 4 gig, dvs 1 dvdplate. Hvor mange dvdplater trenger man da iløpet av ett år? Det billigste er nok eksterne disker som du lagrer hos en kompis. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Noen som har gode og billige backupløsninger til mange GB med raw-filer og sånt? Brenne DVD'er og lagre dem hos en kompis? Ekstern harddisk er vel rimeligere? Kjøp to og ha den ene hos en kompis og bytt jevnlig. Edit: Noen var visst kjappere enn meg.. Endret 19. januar 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Bare en påminnelse ut av det blå: Ta backup idag! Det finnes to typer mennesker - de som tar backup, og de som enda ikke har mistet kritiske data. Noen som har gode og billige backupløsninger til mange GB med raw-filer og sånt? Brenne DVD'er og lagre dem hos en kompis? Sjekk mozy.com. En slik tjeneste er i lengden billigere enn alle smarte, hjemmelagde løsninger. Jeg har ca. 220GB backup der. Jeg har to eksterne backupdisker + mozy. Det blir sykt mye data, men redundans=nattesøvn. "Defense in depth" er det eneste som funker - også ifht. backup. Endret 19. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Sjekk mozy.com. En slik tjeneste er i lengden billigere enn alle smarte, hjemmelagde løsninger. Jeg har to eksterne backupdisker + mozy. Det blir sykt mye data, men redundans=nattesøvn. "Defense in depth" er det eneste som funker - også ifht. backup. Skal kikke. Heh - får høre om jeg ikke kan få oppgradert til en linje med bedre upstream, da? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Da er PCen "frigjort for plukk" Noen som aner hva det betyr? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Merkelig lysfenomen ute i dag, noen som vet hva det var? Kopiert fra flickr fordi jeg er lat: can anyone enlighten me what this is? it wasnt the sun (the sun was behind me) and it wasnt the moon. it only lasted for about 10 minutes. also, i'm aware of the tilted horizon - but i wanted the reflections in the bottom. i couldn't tilt the camera downwards as there were chimneys, poles and whatnot down there (you can actually see a small white pole stickin up there). Tenker dette var sollyset. Om sånne solstråler sneier jordskorpen som en tangent under skydekket og opplyser litt tåke, så blir det langt på vei den samme effekten på tåken selv om lyset kommer bakfra. Kun enkelte stråler synes, fordi de ble blokkert av skyer ved horisonten bak. Høres logisk ut. Takk for forklaringen Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Heh - får høre om jeg ikke kan få oppgradert til en linje med bedre upstream, da? Jeg hadde 1Mbit oppstrøm før (nå 2) - initiell backup tok over 1 måned... Da er det greit med de eksterne diskene i tillegg... Har fått testet "brannrutinen" min et par ganger - når brannalarmen går redder jeg backupdiskene først - så barna. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Pink Floyd hadde så liten cred på slutten at det ikke hadde forundret meg om de hadde samarbeidet med Sputnik, for denslags skyld. HEI! Man sammenlikner ikke Jarre med Sputnik. Pink Floyd hadde egnet seg som oppvarmingsband til Jarre, eller omvendt. De er (i mine ører) omtrent like gode. Hvem av dem som låter best, avhenger av dagsformen min. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 Da er PCen "frigjort for plukk" Noen som aner hva det betyr? Det betyr at ordren er sendt til gutta på lageret som går/kjører rundt og plukker sammen alle delere du har bestilt, og pakker dem for utsending. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 19. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Heh - får høre om jeg ikke kan få oppgradert til en linje med bedre upstream, da? Jeg hadde 1Mbit oppstrøm før (nå 2) - initiell backup tok over 1 måned... Da er det greit med de eksterne diskene i tillegg... Har fått testet "brannrutinen" min et par ganger - når brannalarmen går redder jeg backupdiskene først - så barna. Håper ikke barna får lik behandling som kamera... i så fall... sakkars barn... Endret 19. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå