thesinner Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Hei, jeg lurte på om noen her visste noe om dette bildet? Jeg har ikke navn på fotograf eller noe slikt. Men det ble brukt i en Hi-fi reklame på slutten av 70-tallet. Det er JBL høytalere som fyrer lytter til, men jeg mener å huske at reklamen var for Maxell kassetbånd. Tom Det stemmer ganske godt, men er bare halve historien. Det hadde seg nemlig slik at modellen fikk ganske mye tyn for å ta den jobben. Han trengte pengene, men som vokalist i det übercoole bandet Bauhaus måtte Peter Murphy tåle mye mobbing for å gjøre noe så kommersielt som å stille opp i en reklame for kassettbånd fra en japansk fabrikant. Gode bånd, forresten. Jeg brukte Maxell chromebånd til mine "kritiske" opptak tidlig på åttitallet. Kult, jeg visste ikke at det var Peter Murphy!? Noen som vet om et bilde med høyere oppløsning? Evt. bildets offisielle "tittel"? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg er klart venstreøyedominant. Desverre vil jeg si. Det gjør at jeg ikke kan bruke venstre øye til å holde øye med det som skjer rundt meg når jeg ser i søkeren. Et handikapp ved en del actionfoto. Har prøvd å trene det høyre øyet, men det funker desverre ikke. Jeg sliter med det samme. Jeg er veldigh misunnelig på de som kan bruke venstre øye til å følge med på omgivelsene - jeg ønsker meg Kennyboys speilvendte F100 med elefantpenisskinn på grepet. Personlig klarer jeg ikke engang å se gjennom en søker med høyre øye. Først må jeg streve veldig for i det hele tatt å "finne" søkerbildet med høyreøyet, og når jeg først klarer det, så klarer jeg ikke å behandle det jeg ser... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Noen som har erfaringer med en sånn (Hama Vater)Til å sette på blitsskoen,er det verdt pengene for oss som ikke har vater på stativet eller er det bortkasta penger? Fungerer veldig bra. Har desverre mistet min, så det er fint du minte meg om å få tak i en ny. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Er 1732 x 737 stort nok? Hvor mange ganger skal Google nevnes på en dag? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Tamron 28-300mm F/3.5-6.3 Hot or not? : / Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Og den linken var ment som en slags aktivering av sløve lesere? Tilbake til spørsmålet: I mine øyne not, men det er jo en form for klassiker, som en av de tidligste i sin art. Vi har en slik på jobben med Nikon-fatning. Kanskje jeg skulle teste den på D100? Nei, jeg tror ikke jeg gidder det... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Det var det jeg tenkte og, men litt aktivisering for sløve lesere er alltid bra. Alltid. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Tamron 28-300mm F/3.5-6.3 Hot or not? : / Not. Helt klart not. Er allergisk mot super-zoomer. Tom Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Jeg har ikke noe behov for en telelinse / zoom enda, siden jeg kan låne 70-200L 2.8 med IS fra skolen, men etter august blir det nok slutt på det. Endret 18. januar 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Hei, jeg lurte på om noen her visste noe om dette bildet? Google er fint. Biletet heiter tydelegvis «Blown Away», og er tatt av Stephen Steigman. Den sida linker til to sider der du kan kjøpe det som plakat: http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=...ft%20Shoppe.htm http://eu.art.com/asp/display_artist-asp/_...47FFEBC593C8216 Endret 18. januar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Er allergisk mot super-zoomer. Tom Hva er "maksgrensen", før du begynner å få kløe/utslett? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Er allergisk mot super-zoomer. Tom Hva er "maksgrensen", før du begynner å få kløe/utslett? Hadde en Sigma 18-125mm, som hadde vært grei vis den hadde fokusert rett ... Så grensen er nok rundt der. Tom Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Mmm. Ingenting er så godt som et berg av en isklatt, dandert med en espresso etter en lang dag i cafeen mens jeg langet Sogn og Fjordanes BESTE kaffeting. Mocca. Latte. Cappochini. Americano. You name it, i've made it. I tilegg tar det vekk de små restene at bakfylla jeg fortsatt sliter med. Bare synd jeg ikke har fått tatt noen bilder idag, men må jo tjene penger til mørkeromskjemikalier Edit: Har man noen gang flørtet med tanken på et fototreff i Bergen? Endret 18. januar 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Hm. Det var vel ett i 08 var det ikke? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Edit: Har man noen gang flørtet med tanken på et fototreff i Bergen? Ja. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Merkelig lysfenomen ute i dag, noen som vet hva det var? Kopiert fra flickr fordi jeg er lat: can anyone enlighten me what this is? it wasnt the sun (the sun was behind me) and it wasnt the moon. it only lasted for about 10 minutes. also, i'm aware of the tilted horizon - but i wanted the reflections in the bottom. i couldn't tilt the camera downwards as there were chimneys, poles and whatnot down there (you can actually see a small white pole stickin up there). Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Hm. Det var vel ett i 08 var det ikke? Dang, i've missed out on something! Edit: Har man noen gang flørtet med tanken på et fototreff i Bergen? Ja. Det var egentlig et gedigent hint til folket om man er villig til å flørte med tanken igjen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 De lysene stammer fra en hemmelig Pink Floyd konsert på en flåte som ligger bak horisonten. Ærlig, asså... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 De lysene stammer fra en hemmelig Pink Floyd konsert på en flåte som ligger bak horisonten. Ærlig, asså... Hvem spiller på tangenter? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2009 Jean Michel Jarre tok over brettet for anledningen. Det er forøvrig lysorgelet hans som synes i horisonten, ikke det vanlige lysshowet til Floyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå