Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kva er Digital Rebel XSi?

Ser nokon av Canon kamera heiter dette...

EOS 450D

Det er betegnelsen som de amerikanske modellene bærer.

For ordens skyld:

Canon Digital Rebel - 300D.

Canon Digital Rebel XT - 350D

Canon Digital Rebel XTi - 400D

Canon Digital Rebel XSi - 450D

Canon Digital Rebel XS - 1000D.

I tillegg er det vel noen steder de heter "Digital Rebel Kiss" eller noe annet bambus.

"It's a REBELIOUS camera". Tåpelig.

Lenke til kommentar
Jeg skal studere, men vet bare ikke hva. Aner heller ikke hva slags studier som gir de og de yrkene.

Enkel regel: Kjedelig studium = spennende jobb. Morsomt studium = kjedelig, dårlig betalt eller ingen jobb. :fun:

Simon: Kiss er den japanske betegnelsen. Ikkeno' opprør der.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Agreed.

Og hvem vil ha grå/sølvfarget kamera?

Amerikanere. Sølvfarget slr er mye mer vanlig i utlandet. Forsøk å høre hvordan han snakker, neste gang du ser en voksen mann med sølvfarget slr ved en turistattraksjon i utlandet. Sjansen for at det er en amerikansk aksent er overhengende.

Og græsla støgge er de uansett, disse sølvfargede plastklumpene. Eksen likte det helt til hun fikk låne min 20D. Nå grubler hun litt på slr selv, og den skal være sort.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er det flere her inne som komponerer bilder med det venstre øye?

Jeg MÅ bruke det venstre... mitt høyre øye er utrent, og jeg ser veldig dårlig på det. Ingen måte å rette det opp heller.

Kan ikke si det er et problem med tanke på fotografering, men når man flyr rundt med et stort, profesjonelt videokamera på skulderen, så er det beregnet på høyre øye slik at jeg må kline hodet inntil kameraet for å få det venstre øyet inn i søkeren :)

Lenke til kommentar

Mitt venstre øye er et EF-S 18-55. Mitt høyre er ett 14-35/2.0. Med bedre briller er mitt venstre øye et 14-54, og mitt høyre øye et Leica 25/1.4.

Ellers hadde jeg en kjekk fotojobb i dag. Fotografere åpningen av en ny skytebane. Det er skikkelig hyggelig når det er så lyst at jeg kan jobbe med 1/60s, f/2.8 og ISO100. Og med bildestabilisator tok jeg plenty skarpe bilder med 1/30s på EFL400mm. Si hva dere vil om innebygget IS, men det virker <3.

Møtte i tillegg en kollega med noe så sært som et Fujifilm S3. Snodig å se det i levende live, kan en si.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...