Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Sykt hvor fort varmen forsvinner fra hender og fingre når man holder i et kamera i slike temperaturer. Tror ikke det går så mye raskere ved å putte hendene ned i en bøtte med isvann.

 

Må nok gå til innkjøp av noen hansker og modifisere disse litt hvis det trengs. Klarer å betjene kamera med polvotter, men så veldig mye filking med små knapper blir det jo ikke.

 

Edit: Glemte hele postens poeng da.. hehe.. Hvordan er deres erfaringer med hansker og betjening av kamera? Noen håndbekledningsløsninger som er skikkelig gode?

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme det koster hvis man skal studere på BI.

 

Men da er jeg i hvertfall sikret en litt bedre mulighet for å tilbakebetale lånet enn som fotograf. ;)

 

 

Trenger vel ikke studere på BI for å få en godt betalt jobb....men om du ikke skal ta mer enn bachelor, så kan du ta det hvor som helst har jeg fått høre, skal du ta master er det en annen sak.

Jeg svirrer mellom HIO og BI når det gjelder det, men jeg skal heldigvis ikke ta stilling til det før om noen år..andre ting som haster før master :)

Lenke til kommentar
Sykt hvor fort varmen forsvinner fra hender og fingre når man holder i et kamera i slike temperaturer. Tror ikke det går så mye raskere ved å putte hendene ned i en bøtte med isvann.

 

Må nok gå til innkjøp av noen hansker og modifisere disse litt hvis det trengs. Klarer å betjene kamera med polvotter, men så veldig mye filking med små knapper blir det jo ikke.

 

Edit: Glemte hele postens poeng da.. hehe.. Hvordan er deres erfaringer med hansker og betjening av kamera? Noen håndbekledningsløsninger som er skikkelig gode?

Tips fra en av lærerne min: Langrennshansker.

Lenke til kommentar
Relativt kjølig nå. Er lite kjekt å fotografere uten hansker.

jeg sitter inne i dag, hadde jeg hatt kabelen til cammet mitt så hadde vi hatt et bilde til med eksakt motsatt visning på temp måleren. lik måler også;)

Hah. Er man på jobb, er man på jobb. Hadde hansker i lommen, men hadde både video- og stillbildekamera å styre med, så skinnhanskene utgikk.

 

Bilde er forresten tatt på ISO 25600 - som er brukbart i visse sammenhenger.

Lenke til kommentar
Sykt hvor fort varmen forsvinner fra hender og fingre når man holder i et kamera i slike temperaturer. Tror ikke det går så mye raskere ved å putte hendene ned i en bøtte med isvann.

 

Må nok gå til innkjøp av noen hansker og modifisere disse litt hvis det trengs. Klarer å betjene kamera med polvotter, men så veldig mye filking med små knapper blir det jo ikke.

 

Edit: Glemte hele postens poeng da.. hehe.. Hvordan er deres erfaringer med hansker og betjening av kamera? Noen håndbekledningsløsninger som er skikkelig gode?

 

Personlig har jeg god erfaring med disse, bare i svart. Jeg mener å ha sett at LowePro har noen som er kliss like, men heter fotohansker og derfor koster over ti ganger så mye..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar
Skal på utdanning- og yrkesmesse imorgen, noen tips til hva jeg bør sjekke ut? Har allerede tenkt på mediekunnskap og lignende.

Me too.

 

Jeg sjekker vel heller økonomistudiene.

 

Jeg er ikke akkuratt typen til den type fag, er mye mer interessert i samfunnsfag. Burde vel egentlig tatt med kameraet kanskje, men man glemmer endel når man står opp 2 timer for sent :!:

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til Schmap ?

 

Har fått en mail hvor de spør om lov til å linke til et av mine bilder på flickr. Høres det greit ut ?

 

Tom

tja... så lenge de henviser til kilder, ser jeg ikke noe stress med det ;)

 

Jeg fikk forespørsel fra en finsk person som ville linke til et av mine bilder på en facebook-gruppe...

 

EDIT: ...selv ga jeg tilatelse. Så nå ligger et av mine bidler på en rar facebook-gruppe... :p

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Noen som kjenner til Schmap ?

 

Har fått en mail hvor de spør om lov til å linke til et av mine bilder på flickr. Høres det greit ut ?

 

Tom

Fikk spørsmål om det samme for en tid tilbake, og ga tillatelse. Så nå ligger et av mine bilder under Torshov-artikkelen :roll:

 

Greit nok for min del, så lenge det er en gratistjeneste og de ikke bruker bildet til noe annet.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å komme hjem og legge meg i kveld.

I morgen blir en digg dag :D

Jeg har fri, så det eneste jeg skal er å kjøre ned på postkontoret og hente den nye pcen min, dra inn til byen og hente fremkalte bilder fra nyttår (engangskamera) og så installere XP og spille COD5/FC2 hele dagen :D

 

Edit: Mitt bilde LINKELINK er på coveret til en cd laget av ett random indi band i statene :p

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Noen som kjenner til Schmap ?

 

Har fått en mail hvor de spør om lov til å linke til et av mine bilder på flickr. Høres det greit ut ?

 

Tom

Fikk spørsmål om det samme for en tid tilbake, og ga tillatelse. Så nå ligger et av mine bilder under Torshov-artikkelen :roll:

 

Greit nok for min del, så lenge det er en gratistjeneste og de ikke bruker bildet til noe annet.

Det er det jeg tenker også. Og det ser ut som om "avtalen" deres er fornuft utformet. Jeg gir dem Go.

 

Tom

Lenke til kommentar
http://www.last.fm/music/Euphoreon

Edit: var jo faktisk brukbart

De gangene jeg og fettern min (som har bodd i USA i 10 år) diskuterer musikk, ramser han opp flere av sine favoritter som jeg ikke en gang har hørt om... Syntes det er litt irriterende at mye god musikk fra statene ikke kommer over atlanterhavet...

 

EDIT: linket du til feil bilde... :roll:

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...