Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om norske butikker som selger Slik stativer. Jeg er på jakt etter et rimelig og lite reisestativ og har fått tips om Slik Mini i en annen tråd, men jeg finner ingen butikker som fører det. Andre forslag?
Japan Photo fører Slik, men dei har ikkje Mini på nettbutikken iallfall. Har du ein JP i nærleiken av der du bur kan du sikkert stikke innom og be dei bestille til deg.

 

Eller so kan du prøve denne (fann den på Google, veit ingenting om sida):

http://www.kikkerter.no/slik/index.htm

Lenke til kommentar
Da hadde jeg sikkert vært i -7000 nå :cry::dontgetit:

 

Greia er at noen ganger når VISA-delen blir benytta så skjer dette i slutten av måneden - det første fratrekket forsvinner (noen ganger i noen dager) også kommer det tilbake igjen etterpå. Skjer med meg hele tiden når jeg shopper på eBay eller bruker kortet mitt på parkeringsautomater som kun leser av informasjonen til kortet og trekker i slutten av måneden.

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar
Fine sykkelen min som skal bort til våren..

 

hint hint :innocent:

 

Til våren sa du? Hmm... :hmm:

 

 

Samme det koster hvis man skal studere på BI.

 

Men da er jeg i hvertfall sikret en litt bedre mulighet for å tilbakebetale lånet enn som fotograf. ;)

 

Mulig det, men BI er jo ikke annet enn gratis karakterer da.. Hmm.. de er vist ikke helt gratis likevel, man må betale 40-tusen-og-noe per år..

Lenke til kommentar
Samme det koster hvis man skal studere på BI.

 

Men da er jeg i hvertfall sikret en litt bedre mulighet for å tilbakebetale lånet enn som fotograf. ;)

Det skal du ikke være sikker på. Før eller siden finner de høye herrer ut at de vil sparke alle fagøkonomene, og erstatte dem med LBA-angrepne fotografer. De er jo like flinke til å kjøre økonomien rett i dass :roll:

Lenke til kommentar
Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere.

 

Får håpe det gikk bedre for deg enn for meg. Jeg prøvde meg også på litt fotografering etter mørkets frembrudd i kveld. Det hele så kickass ut på kameraskjermen, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at det meste var for mørkt.

Lenke til kommentar
Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere.

Tom

edit: Window 7 virker enda :ohmy:

Ja, det kom opp et veldig bra bilde synes jeg...det beste du har tatt kanskje av den kirken....den lille skjevheten dog, bør rettes opp...henger meg alltid opp i det jeg. :yes:

RandiA

Lenke til kommentar
Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere.

 

Får håpe det gikk bedre for deg enn for meg. Jeg prøvde meg også på litt fotografering etter mørkets frembrudd i kveld. Det hele så kickass ut på kameraskjermen, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at det meste var for mørkt.

Jeg brukte stativ, liveview og fjernkontroll og anti-sjokk. Og så sjekket jeg resultatet etterpå. Men bildene måtte en runde eller to innom PS Elements. Det største problemet er at lyskasterne på Tanum kirke er så sterke som de er.

 

..den lille skjevheten dog, bør rettes opp...henger meg alltid opp i det jeg. :yes:

RandiA

Hysj, kidza å ha noe henge seg opp i;)

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere.

 

Får håpe det gikk bedre for deg enn for meg. Jeg prøvde meg også på litt fotografering etter mørkets frembrudd i kveld. Det hele så kickass ut på kameraskjermen, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at det meste var for mørkt.

Jeg brukte stativ, liveview og fjernkontroll og anti-sjokk. Og så sjekket jeg resultatet etterpå. Men bildene måtte en runde eller to innom PS Elements. Det største problemet er at lyskasterne på Tanum kirke er så sterke som de er.

 

Stativ og LV er uunværlige. Jeg er dog ikke spesielt flink til å vurdere eksponering ut fra skjermen på kameraet -- for meg virker det som den konsekvent viser lysere resultater enn det som er tilfelle. Men jeg mistenker feilen ligger hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...