saturnia Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den hadde vært lei.. Har vært på utkikk etter ett stativ som tåler mere vekt enn det jeg har nå og ser at fotovideo har tilbud på Benro Karbon stativ C-257 n6. Noen som har noen erfaring eller vet noe om det? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg synes 1D MkIII er long overdue for et kraftig priskutt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Noen som vet om norske butikker som selger Slik stativer. Jeg er på jakt etter et rimelig og lite reisestativ og har fått tips om Slik Mini i en annen tråd, men jeg finner ingen butikker som fører det. Andre forslag?Japan Photo fører Slik, men dei har ikkje Mini på nettbutikken iallfall. Har du ein JP i nærleiken av der du bur kan du sikkert stikke innom og be dei bestille til deg. Eller so kan du prøve denne (fann den på Google, veit ingenting om sida): http://www.kikkerter.no/slik/index.htm Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Takker Torbjørn! Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Da hadde jeg sikkert vært i -7000 nå Greia er at noen ganger når VISA-delen blir benytta så skjer dette i slutten av måneden - det første fratrekket forsvinner (noen ganger i noen dager) også kommer det tilbake igjen etterpå. Skjer med meg hele tiden når jeg shopper på eBay eller bruker kortet mitt på parkeringsautomater som kun leser av informasjonen til kortet og trekker i slutten av måneden. Endret 13. januar 2009 av matsktsk Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Fine sykkelen min som skal bort til våren.. hint hint Til våren sa du? Hmm... Samme det koster hvis man skal studere på BI. Men da er jeg i hvertfall sikret en litt bedre mulighet for å tilbakebetale lånet enn som fotograf. Mulig det, men BI er jo ikke annet enn gratis karakterer da.. Hmm.. de er vist ikke helt gratis likevel, man må betale 40-tusen-og-noe per år.. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Makan til mye posting da. Hmmz. Fisheye sooooooon Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Skulle bli handel på meg også idag, men fikk ikke mere kontakt med selger.. Kjipt, men overlever nok Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Skal på utdanning- og yrkesmesse imorgen, noen tips til hva jeg bør sjekke ut? Har allerede tenkt på mediekunnskap og lignende. Me too. Jeg sjekker vel heller økonomistudiene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere. Tom edit: Window 7 virker enda Endret 13. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det skal ikke mye til for å vise et bilde av Hitler heller da, Tom. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Samme det koster hvis man skal studere på BI. Men da er jeg i hvertfall sikret en litt bedre mulighet for å tilbakebetale lånet enn som fotograf. Det skal du ikke være sikker på. Før eller siden finner de høye herrer ut at de vil sparke alle fagøkonomene, og erstatte dem med LBA-angrepne fotografer. De er jo like flinke til å kjøre økonomien rett i dass Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere. Får håpe det gikk bedre for deg enn for meg. Jeg prøvde meg også på litt fotografering etter mørkets frembrudd i kveld. Det hele så kickass ut på kameraskjermen, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at det meste var for mørkt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det skal ikke mye til for å vise et bilde av Hitler heller da, Tom. Dårlig med Hitler, men det ble noen kirker og en måne. Bilder i BK, alle modifisert i PS Elements 6, denne gangen i Windows 7 Beta. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere.Tom edit: Window 7 virker enda Ja, det kom opp et veldig bra bilde synes jeg...det beste du har tatt kanskje av den kirken....den lille skjevheten dog, bør rettes opp...henger meg alltid opp i det jeg. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere. Får håpe det gikk bedre for deg enn for meg. Jeg prøvde meg også på litt fotografering etter mørkets frembrudd i kveld. Det hele så kickass ut på kameraskjermen, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at det meste var for mørkt. Jeg brukte stativ, liveview og fjernkontroll og anti-sjokk. Og så sjekket jeg resultatet etterpå. Men bildene måtte en runde eller to innom PS Elements. Det største problemet er at lyskasterne på Tanum kirke er så sterke som de er. ..den lille skjevheten dog, bør rettes opp...henger meg alltid opp i det jeg. RandiA Hysj, kidza å ha noe henge seg opp i;) Tom Endret 13. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Prøvde meg på litt natt-fotografering isted. Tanum kirke og månen; kanskje det dukker opp noe i BK senere. Får håpe det gikk bedre for deg enn for meg. Jeg prøvde meg også på litt fotografering etter mørkets frembrudd i kveld. Det hele så kickass ut på kameraskjermen, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at det meste var for mørkt. Jeg brukte stativ, liveview og fjernkontroll og anti-sjokk. Og så sjekket jeg resultatet etterpå. Men bildene måtte en runde eller to innom PS Elements. Det største problemet er at lyskasterne på Tanum kirke er så sterke som de er. Stativ og LV er uunværlige. Jeg er dog ikke spesielt flink til å vurdere eksponering ut fra skjermen på kameraet -- for meg virker det som den konsekvent viser lysere resultater enn det som er tilfelle. Men jeg mistenker feilen ligger hos meg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nei, feilen ligger i at enten er skjermen på kamera for lys, eller skjermen på datamaskinen for mørk. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Å sjekke histogrammet er jo uansett en god idé... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Relativt kjølig nå. Er lite kjekt å fotografere uten hansker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå