Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Norm's tips for low.light auto focus performance. De fleste av oss sliter kanskje med AF-hastighet til tider, eller rett og slett med å få kamera til å låse i det hele tatt.

 

Litt lang artikkel, men sikkert vel anvendt tid for en del. Noen av tipsene er Pentax-spesifikke, men det meste har nok overføringsverdi i en del situasjoner. Norm advarer bla mot bruk av dårlige UV filtre, som nedsetter kontrasten. Jeg går ikke god for alle tipsene.

 

Lenger ned i tråden nevnes det opplagte, nemlig betydning av å holde kamera mest mulig stødig mens det fokuserer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg f...meg sendt mail til postbanken og spurt hvor pengene kommer fra!

:p

Satser på at de kan se det.

 

Edit: Forøvrig; 4 timer igjen på jobb. 9 timer i dag og morra. pcen min kommer til postkontoret i dag eller morra, og jeg får ikke henta før på torsdag ><

 

Gjerne like greit. Ikke smart å sitte oppe onsdags kveld og installere XP (no 7 here) og spille hele natta, når jeg må stå opp 7 dagen etterpå og være 9 timer på jobb :wow:

"Stengt pga lite søvn" :lol:

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Det kreves særdeles lite å komme inn på NKF etter det jeg har fått høre, men du bør bidra med litt om du skal få noe igjen for pengene.

Er vel som de fleste "betale" skolene, de fleste som har penger til det kommer inn.

 

Hvor mye er det snakk om forresten?

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Samme det koster hvis man skal studere på BI.

 

Men da er jeg i hvertfall sikret en litt bedre mulighet for å tilbakebetale lånet enn som fotograf. ;)

hehe.. sant det, veit ikke hvordan det er å tjene penger på foto nå om dagen jeg. Kjenner en som drev med bryllupsfoto men han har lagt ned fordi det ikke var nok pågang.

Lenke til kommentar
Nokon som veit kor lang tid det brukar å ta om noko ein bestiller frå webshopen til Japanphoto må sendast frå ein annan butikk? Har ikkje Japanphoto eit sentralt lager som tar seg av bestillingar frå Webshopen?

De som er "selgere" i nettbutikken holder til i samme lokaler som hovedlageret og administrasjonen, ja.

 

Hvis hovedlageret ikke har varen inne må den sendes fra en butikk som du sier. Hvor lang tid dette tar kommert helt ann på hvor i landet butikken ligger. Ligger den i Oslo-/Akershus-området tar det vanligvis én virkedag fra butikken mottar bestillingen fra nettbutikken.

 

Hvilken vare gjaldt det?

Lenke til kommentar
Da var pengene borte fra konto igjen.

Og jeg hadde fått en ny linje i betalingsoversikt.

13.01.2009 Betaling KOMPLETT.NO 13.01.2009 6.911,01

 

 

Wtf sier jeg bare. Hva hadde skjedd om jeg hadde brukt de pengene mens de var på kontoen min? Komplett har jo sendt pakken allerede!

 

 

Tenker det hadde blitt en saftig MINUS :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...