Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Nå så jeg akkurat en reklame for en ny norsk film på Discovery. Var det noe kjent? Ja, de av oss som følger med i bildekritikken vil kjenne igjen det maritime miljøet, ølreklamen og navnet på båten.

 

Første som treffer rett, får som premie lov til å si noe negativt om Canon. En setning.

 

Tom

PMs trio av bilder innendørs i en båt, jeg husker tråden, men har ingen link, er jeg redd.

 

- Canons 24-70/2.8L er ikke like god som Olympus 14-35/2.0, selv ikke blendet ned ett steg slår det 14-35/2.0 vidåpent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PMs trio av bilder innendørs i en båt, jeg husker tråden, men har ingen link, er jeg redd.

 

- Canons 24-70/2.8L er ikke like god som Olympus 14-35/2.0, selv ikke blendet ned ett steg slår det 14-35/2.0 vidåpent.

Det var de jeg tenkte på, ja.

 

Savner en enkel måte på å søke etter BK tråder startet av et bestemt medlem (dvs. andre enn meg).

 

Men det der er ikke dissing av Canon - det er skryt av Olympus. Apropos 14-35mm f/2 - Quanta Costa?

 

Tom

Lenke til kommentar
Nå så jeg akkurat en reklame for en ny norsk film på Discovery. Var det noe kjent? Ja, de av oss som følger med i bildekritikken vil kjenne igjen det maritime miljøet, ølreklamen og navnet på båten.

 

Første som treffer rett, får som premie lov til å si noe negativt om Canon. En setning.

 

Tom

PMs trio av bilder innendørs i en båt, jeg husker tråden, men har ingen link, er jeg redd.

 

- Canons 24-70/2.8L er ikke like god som Olympus 14-35/2.0, selv ikke blendet ned ett steg slår det 14-35/2.0 vidåpent.

Jeg kan være enig i det siste, men jeg er ikke millionær eller gal. Bare nesten gal. Trådene du sikter til er enkle å finne med å google "jernanger akam":

 

"Jørgen har Jernanger - et nesten helt normalt bilde"

"Siste forsøk på horing - Tønner med og uten rust"

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Men det der er ikke dissing av Canon - det er skryt av Olympus. Apropos 14-35mm f/2 - Quanta Costa?

 

Tom

Svært dyrt. Men jeg har vært i kontakt med flere eiere, og alle er fornøyde.

 

Funfact: Grunnet liten dybdeskarphet og SWD-motorens hastighet måtte Olympus gjøre det litt tregere for å få sikker autofokus. :p

 

Edit: Dagens WTD var også ganske bra, når XKCD nevnes.

 

WTD130.gif

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Ikke glem 150/2.0, 11-22 og 50/2.0. :)

 

For et Olympusssytem ville nok drømmesystemet i dag vært

 

- 2x E-3 m/grep

- 1x E-420 m/pannekake

- 7-14

- 12-60

- 14-35

- 35-100

- 50-200 SWD

- 90-250

- 50/2.0

- Leica 25/1.4

- Et par EC-20

 

Det hadde vært det ultimate. Noe overlapping, men det er av praktiske hensyn. 50-200 og 90-250 er ikke så forskjellig brennviddeomfang, men i lysstyrke er det en viss forskjell, ikke minst i skarphet. Lysstyrke er virkelig fin på 35-100, men det er noe kort for enkelte bruksområder, derfor også 50-200. 14-35 og 12-60, vel, 12-60 er liten sett mot 14-35, og har bedre og mer praktisk brennviddeomfang.

Lenke til kommentar

En 14-54mm f/2.8-3.5 og jeg hadde vært en happy Olympus camper.

 

Da kan jeg jeg konverte Canon parken til FF etterhvert. Men det skjer nok først når 5DMkII synker til et fornuftig prisleie, eller jeg vinner i lotto. Førstnevnte er sannsynlig. Sistnevnte ikke.

 

Tom

 

edit: tyrkleifs

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ønsk meg lykke og hell. Nå stenger jeg av laptop-en for å bytte disk slik at jeg kan installere den lekre programvaren Windows 7.

 

Tom

Håper du kommer hel ut på den andre siden ;)

Husk at dette bare er en servicepack til vista som burde hete "windows fixta" i følge enkelte som har testet 7 ;) spent på din mening om os'et

Lenke til kommentar
25/1,4 fra Leica. Dyr, men den smaker sikkert like godt som den koster. 50/2 er ikke sammenlignbar fordi det er en makro, og er født som kort tele (og ikke FF normal).

 

Fant ikke noen pris på den Leica´n, men det er noe en månedslønn eller 2 tenker jeg :!:

 

Edit: fant pris.. var jo ikke så hinsides.

Endret av saturnia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...