Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

er litt i korteste laget for sinte halvfarlige svaner..

Aggressive fugledyr fektes lett til side med en kost, åre eller lignende lange påler - er selv ganske rutinert på å forsvare meg mot stupende måser! Er spesielt gøy hvis man krymper seg helt til måsen er et par meter unna, så bykser du til værs med pålen i retning fugledyret, reaksjonen er ubetalelig.

 

Tør jeg å spørre hvorfor i alle dager du tror jeg har med meg kost, åre eller lignende lange påler på byn? Fekte av horder med ville chicks som vil ha meg, i tillegg til en og annen svane?

 

:innocent:

 

Neida, har dame jeg. Trenger ikke flere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er litt i korteste laget for sinte halvfarlige svaner..

Aggressive fugledyr fektes lett til side med en kost, åre eller lignende lange påler - er selv ganske rutinert på å forsvare meg mot stupende måser! Er spesielt gøy hvis man krymper seg helt til måsen er et par meter unna, så bykser du til værs med pålen i retning fugledyret, reaksjonen er ubetalelig.

 

Tør jeg å spørre hvorfor i alle dager du tror jeg har med meg kost, åre eller lignende lange påler på byn? Fekte av horder med ville chicks som vil ha meg, i tillegg til en og annen svane?

 

:innocent:

 

Neida, har dame jeg. Trenger ikke flere.

"Lignende lange påler" kan f.eks være en monopod, noe enhver garvet fotograf har i bukselomma!

 

- Ville chicks temmes med pisken

- Damer har man aldri nok av ;)

Lenke til kommentar
Spørsmål nr 2: hvor liten monopod/hvor store bukselommer har du?

Bukselommene mine er skikkelig svære og fulle av Pokémonkort og en monopod, vil du kjenne etter? :D

 

 

Men hvis du var i byen ville jeg improvisert - knekt av ei grein av et tre, stjelt en paraply, tatt av meg skjerfet og knytt en hard knute på den ene enden og veiva rundt helikopter-style - mulighetene er uendelige, det er bare spørsmål om du tør.

Lenke til kommentar
Aggressive fugledyr fektes lett til side med en kost, åre eller lignende lange påler - er selv ganske rutinert på å forsvare meg mot stupende måser! Er spesielt gøy hvis man krymper seg helt til måsen er et par meter unna, så bykser du til værs med pålen i retning fugledyret, reaksjonen er ubetalelig.
Hvis svaner opptrer aggresivt er det som regel et klart tegn om at de føler seg truet på en eller annen måte. Altså at du har forvilla deg for nære, og opptrer hensyns/respektløst overfor dem.

 

Så jeg har atskillig mer sans for snodig sitt ønske om lenger optikk, enn den taktikken du antyder her.

 

Det du leser nå er en sterkt sensurert versjon av mitt opprinnelige innlegg. Jeg stopper der, av hensyn til forumfreden :mad:

 

Førsteraksjonen min var mer ubetalelig, for å si det slik :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Aggressive fugledyr fektes lett til side med en kost, åre eller lignende lange påler - er selv ganske rutinert på å forsvare meg mot stupende måser! Er spesielt gøy hvis man krymper seg helt til måsen er et par meter unna, så bykser du til værs med pålen i retning fugledyret, reaksjonen er ubetalelig.
Hvis svaner opptrer aggresivt er det som regel et klart tegn om at de føler seg truet på en eller annen måte. Altså at du har forvilla deg for nære, og opptrer hensyns/respektløst overfor dem.

 

Så jeg har atskillig mer sans for snodig sitt ønske om lenger optikk, enn den taktikken du antyder her.

 

Det du leser nå er en sterkt sensurert versjon av mitt opprinnelige innlegg. Jeg stopper der, av hensyn til forumfreden :mad:

 

Førsteraksjonen min var mer ubetalelig, for å si det slik :)

En påle er langt billigere enn et godt tele-objektiv! Dessuten virker det som du har et mye bedre forhold til fugledyr enn meg. Jeg har blitt hakka, frastjelt fisk og driti på av måser, så det er med god samvittighet jeg slår tilbake. Svaner har jeg aldri vært nær, men de er nok langt mer hyggelig enn måsene her på Nordmøre.

Lenke til kommentar

Når det kommer til måker er jeg litt mer konservativ enn med de fleste andre fugler. Men det har nok noe å gjøre med at jeg omgis av måker hele året, og de har redene sine i fjæra, femten meter fra hjemmet mitt, og ti meter fra veien jeg går på for å komme til jobb, eller bare til sentrum. Og det er JÆVLA slitsomt, det kan jeg garantere.

Lenke til kommentar

Jeg bor praktisk talt i fjæra selv. Måser i søkk og kav. Og joda. De kan være irriterende. Men det er som regel resultat av at mennesker ikke viser nødvendig finfølelse i omgangen med dem.

 

På taket på nabohuset har vi et par som hekker årlig. Omtrent fem meter mellom husene. Paret er perfekte vaktbikkjer. De tolerer (les, føler seg ikke truet av) oss som faktisk har noe mellom husene å gjøre, uønskete personasjer som fut og lensmann angriper de nådeløst :)

Det siste ser jeg som entydig positivt. Antall kreditorer på døra er lavere i sommerhalvåret enn i vinterhalvåret, hvor de (måkene) holder til andre steder.

 

Eneste problemet vi har er at de ikke aksepterer katta vår. Den blir plaga. Men han er neppe uskyldig, den lille jævelen.

 

Fredelig sameksistens med måker er altså mulig, så lenge man viser en viss respekt for deres natur og behov. At de stjeler den fisken som de ser på som sin, hører med til atferd som lett kan aksepteres, så lenge man forstår bakgrunnen for den. Angrep fra måker skyldes alltid at de føler seg eller avkom truet, enten fordi du selv oppfører deg dumt, eller fordi noen andre har gjort det.

 

Tar du deg tid til å studere dem skikkelig, vil du se at jeg har rett. Du har lite å tape bortsett fra litt tid, og noen fordommer ;)

God underholdning kan det faktisk og være.

Ikke det, det kan også være morsomt å studere uvitende mennesker sin kamp med måker. Oppfører seg omtrent som vår kjære Don Quijote i hans kamp med vindmøller :)

Lenke til kommentar
Tar du deg tid til å studere dem skikkelig, vil du se at jeg har rett. Du har lite å tape bortsett fra litt tid, og noen fordommer ;)

God underholdning kan det faktisk og være.

Ikke det, det kan også være morsomt å studere uvitende mennesker sin kamp med måker. Oppfører seg omtrent som vår kjære Don Quijote i hans kamp med vindmøller :)

Nå du, nå du! Uvitende og uvitende, det funker da vitterlig, de flyr da sin vei i et par sekunder før de kommer stupende igjen. Malte et hus i sommer, og mellom mitt hjem og huset var de plenty hekkende måser som ikke nølte med å stupe strakt mot fleisen min. Pina meg glad jeg hadde malerullen på en stokk så jeg fikk fekta vekk fjærkreene! Jeg hadde med glede levd i harmoni sammen med måser dersom de hadde passet sine egne saker og latt meg være i fred. I stedet er det nummeret før jeg ikke tør å sende ut lillesøsteren min uten hjelm og tilstrekkelig pansring på den verste tida.

 

Men nå laller jeg. God natt, og vennligst ikke tro jeg hater alt som flyr.

Endret av Lovold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...