Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Angående månefotografering og skarphet, så gjorde jeg en liten overslagsberegning og kom til at med min 70-300mm @ 300mm så beveger månen seg ca 3 - 4 pixler pr. sec. Med lukkertid på 1/100 ender man da opp med at månen beveger seg 0.04 pixler i løpet av eksponeringa. Burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten eske som ramlet ned i postkassen idag..

Nice! En liten smule misunnelig ..

 

Hadde det bare vært så vell.. Avslørte det tidligere. Inni eska var det en 30mm f/1.4, som er endel bedre enn min gamle "normal-fast", men langt ifra noen 85mm f/1.4

Blir orginaloptikk imorgen :yes:

 

Edit: leif

Endret av saturnia
Lenke til kommentar
En liten eske som ramlet ned i postkassen idag..

Nice! En liten smule misunnelig ..

 

Hadde det bare vært så vell.. Avslørte det tidligere. Inni eska var det en 30mm f/1.4, som er endel bedre enn min gamle "normal-fast", men langt ifra noen 85mm f/1.4

Blir orginaloptikk imorgen :yes:

 

Edit: leif

Så det rett etter jeg hadde postet :p

Lenke til kommentar

I min frustrasjon over Vistas utsøkte rævahet har også jeg skumle planer om overgang til W7 i løpet av kort tid. Det blir da som hoved-OS på "hovedmaskinen". Det blir vel en repartisjonering også. Full reinstall fra grunnen av på 300GB partisjon - forhåpentligvis klarer ikke M$ å bloate seg ut av den...

Lenke til kommentar
Men synes Vista var mye bedre enn Millenium da.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier det. Vel var ME crap, og dårligere enn 98SE, men så vidt jeg kan huske riskerte man ikke at maskinen tok seg en 10 minutters tenkepause når du forsøkte å åpne en katalog, eller måtte gi opp å kopiere en fil over nettverket pga. "manglende systemressurser". Joda, ting er bedre i SP1, men fortsatt er det ting som går uforholdsmessig tregt, og det dreier seg ofte om helt basale I/O-operasjoner.

Lenke til kommentar
Hehe.. Forskjell på folk vettu.

Hvordan har det gått? Noen hendelser som fikk igang blodpumpa?

Promillekontroll, psykiatri og ett tilfelle husbråk.

 

Hehe.. Med det samme Vista kom så var jeg veldig imponert over all "eye-candy", men man kan vell si at det gikk fort over når jeg faktisk prøvde å bruke maskina til noe.. Men synes Vista var mye bedre enn Millenium da.

Å få juling av Mike Tyson, tett fulgt av et bad i den varme avføringen til Siv Jensen og Carl I. Hagen mens Onar Åm foreleser om økonomi er bedre enn Windows ME.

Lenke til kommentar

Det er kjente feil i Vista pre. SP1. Ikke alle ble rammet, så det er klart at det har noe med dårlig combo av HW/drivere/OS å gjøre, men med WD og Maxtor disker og Asus mobo har jeg ikke akkurat et sært system... og det hadde surret og gått prikkfritt med XP i et par år.

Lenke til kommentar
Å få juling av Mike Tyson, tett fulgt av et bad i den varme avføringen til Siv Jensen og Carl I. Hagen mens Onar Åm foreleser om økonomi er bedre enn Windows ME.

 

Det var da voldsomt så elokvent vi var idag, da. Fikk noen artige "bilder" av et par kjente politikere som driter i samme bøtte...

 

-Lazy

Lenke til kommentar
er litt i korteste laget for sinte halvfarlige svaner..

Aggressive fugledyr fektes lett til side med en kost, åre eller lignende lange påler - er selv ganske rutinert på å forsvare meg mot stupende måser! Er spesielt gøy hvis man krymper seg helt til måsen er et par meter unna, så bykser du til værs med pålen i retning fugledyret, reaksjonen er ubetalelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...