Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venter i spenning på et skarpt månebilde! :tease:

 

Dewil med 500mm har kanskje sjangs.

Ble nok ingen månebilde i går. Jævla skyer. Kan tease litt med et av månen sett fra spania. 500mm på D80 (ca 750mm på 35mm)

Bildet er croppet

2958963245_afdc99b36c_o.jpg

 

F6.3 som er største åpning ved 500mm

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

 

Need more speed. Forøvrig er jeg ikke sikker på om jeg vil bytte, er bare ute etter å se om det er marked for det foreløbig.

god AF hastighet og 8fps yes please. forøvrig skader det ikke at 1d er bygget som en tanks og har innebygget vertikalgrep.. men vi får se.

5D knuser 1D II og 1D IIn på bildekvalitet, da.

Lenke til kommentar
Men det hjelper ikke hvis motivet er vekke når kamera har funnet fokus :roll:

Når det kommer til kamera så er jeg ganske kresen

 

Edit: Sånn som det er nå så blir det til at jeg ofte tar med 1Nen ut istedenfor 5Den..

Kanskje du bør jobbe litt med din egen teknikk, i stedet for å bruke energi på å være frustret over "tenkte mangler"?

Legg merke til spørsmålstegnet. Jeg skriver ikke dette for å disse deg, eller provosere deg negativt. Tenk positiv provokasjon :)

Det kan hende du har en del å hente i å nærme deg motiver på en annen måte, jobbe mer planmessig med fokus, kanskje forfokusere osv.

Ikke glem at folk også tok førsteklasses bilder før AF fantes. Både oppstilte bilder og actionbilder. Også mens autofokusen var atskillig tregere enn det vi har vent oss til å forvente i dag. Er vi så forfærdelig mye dårligere enn dem? Neppe.

 

Uansett, dette er selvfølgelig dine valg. Jeg legger meg opp i noe jeg ikke har noe med, så ignorer meg gjerne :) Eller skjell meg ut, om du føler for det. Helt greit, I can take it ;)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Jeg har forrresten brukt 5D mark II til en jentefotballcup i helgen, no problems with that.
Og jeg har brukt Pentax *istDS (som må betraktes som en fullstendig sinke) på Norway Cup. Kan egentlig ikke si at det var kameraet som var den størte begrensingen, det var meg, og min evne til å forutsi spillet.

 

EDIT: Det samme kan sies om seinere forsøk med K20D, som heller ikke er superaskt, men tross alt er en god del bedre. Den største begrensende faktoren var fortsatt brukeren.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...