gorpium Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Sett noen videoer på tuben av 500 C/M nå og jeg vil ha meg et sånt. Ahhh. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Sett noen videoer på tuben av 500 C/M nå og jeg vil ha meg et sånt. Ahhh. Kloke og kreative folk har hatt det mellom hendene før, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Haha. Ja, hvorfor ikke? Siden den ikke har innebygd lysmåler. Vil det beste være å kjøpe en ekstern lysmåler fra f.eks. Sekonic? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 En ekstern lysmåler er uansett greit å ha i studio. Selv med dSLR. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Vel, mer vin på oss tre da. Det høres ut som en plan. Da kan vi lage en liten foto-tur først. Hvitvin passer best i sommervarmen ... Litt minner fra fjorårets tur til moseldalen: Det ble mye vinsmaking enne dagen Tom Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg hadde en 500C i årevis og brukte det med en Sekonic 308BII, med stor suksess. Nå har jeg en 203FE som har innebygget lukker og lysmåler så nå kan jeg faktisk bruke blenderprioritet om jeg skulle ha behov for det, men en brukt 500 C/M vil være gyldne greier til sitt bruk det. Min 500C var forresten en såkalt transition-C fra 1969. Det vil si at den var halvveis mellom en vanlig 500C og en 500C/M, men med den gamle modellbetegnelsen. Det hadde speillåsen som 500C/M hadde men manglet noe annet som kom i 500C/M. Mer info, om noen lurer på å skaffe seg en brukt "hassy", finnes i mitt gamle innlegg her. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mmmm. Det gir meg fine minner fra vakre sommerdager i Romas mer lugubre strøk, der du får kjøpt en hel flaske god hvitvin fra lokale gårder for rundt 5 euro, på de like lugubre drikkebulene. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Takk for informasjonen. Skulle nesten fått med meg PM den dagen jeg skal kjøpe sakene. Endret 10. januar 2009 av gorpium Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg er nok litt for lyssky til å bli med på handlerunde. Til dags dato er det bare modin som har avslørt min virkelige identitet i den byen, og han har vi ikke sett mye til i det siste. Ingenting, faktisk. Hvor er du modin? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Oh thats a smack on the face. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 noen som knipsa under demonstrasjonen i dag? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Oh thats a smack on the face. Sorry, kid. Men Antonio er like fair mot alle som kommer inn. Han nekter konsekvent å selge noe som er dritt, rett og slett fordi hans rykte er så godt. Det kan ikke besudles med substandard råd og objekter. For de som er interessert har han en Canon T80 inne, og den har han hatt ganske lenge. Noe for de som samler på sære og latterlige modeller fra Canon. Be om å få se på den. Han har den innerst i glass-skapet med alle de japanske målsøkerne. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det gjør vitterlig jeg også. Med litt graving finner jeg vel også navnet ditt. Jeg tror ikke man trenger å være Marius Olsen (aka Sherlock) for å finne ut det. Det krevde ikke mye Googling før jeg var 99% sikker... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hehe, den er grei. Skal bruke litt tid der inne før jeg legger pengene på disken. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er nok å se og føle på hos ham, ja. Kanskje en Hasselblad til den laveste pris som er mulig. Det vil koste betydelig mer å kjøpe en over ebay. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mmh.. får se hva han har tilgjengelig og til hvilke priser. Tenker jeg prøver Mollenpriz sin Mamiya 645 først for å få en følelse av mellomformat - og film. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 noen som knipsa under demonstrasjonen i dag? Vurderte, men risken var vel så stor at jeg avstod, bare tanken på det som skjedde med den ene fotografen forrige gang var grunn nok Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 En kompis av meg gikk rundt i bråket med sin D3 og 24-70 - og da uten vernemaske og hjelm. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Da har jeg posta første bildet i månedugnadstråden. (Og sannelig fant jeg en måte å gjenbruke bildet på fra en annen tråd......) Endret 10. januar 2009 av ok67 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Venter i spenning på et skarpt månebilde! Dewil med 500mm har kanskje sjangs. Selvom ok67 har tilsvarende 600mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå