Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så gøy.

Det regner på Bardufoss.

Isglatt ute.

Gikk på ræva to ganger - aaaaargh!

Hellan ,det er det verste føret som finnes. Vi hadde det slik i Bergen på tirsdag, og det var livsfarlig. Men mengdene av klinke var vel ikke like stor i Vestlandets hovedstad som på Bardufoss, tipper jeg. Vi får håpe du overlever.

Heldigvis er det mye slaps rundt som gir litt friksjon, men de stedene hvor det ble måkt 'glatt' i går er klink is med et lite vannlag på topp - dvs. alle fortau.

Lenke til kommentar
Snakker om nedtur! 30/1.4 er fin den, men ikke fra samme planet som 85/1.4!
Tja. For mange er 30/1,4 vel så anvendelig.

Du burde vite at jeg vet det - 30/1.4 er jo mitt mest anvendte (:)) objektiv - men når man snakker om ren optisk og mekanisk snasenhet, så er de fra to forskjellige verdener. Det er de forøvrig også når det kommer til anvendelsesområde. Det vet jeg at du vet. ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Ken Rockwell wanted something to distract the lesser photographers, and lo, there were ducks. :Dhttps://www.diskusjon.no/style_images/main_gfx/folder_editor_images/rte-indent.gif

Ender passer best på tallerkenen med en god saus og poteter til.

 

Syns det ser litt bakfokusert ut? Bena og "bakkroppen" er skarpere enn bryst og hode?

Mistenker at det er heller et resultat av fokus + rekomponere. E-420 mangler 48 fokus-punkter på å bruke noe annet enn midtre fokus-punkt.

 

Det blir tynn nok DOF på 2x også.

 

Tom

 

edit. Fullførte setningene mine

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Ender passer best på tallerkenen med en god saus og poteter til.

 

mmm... Aaand... :dribble:

 

Ellers er blits i hus! Det ble Sigma 530 Super, ettersom ingen hadde Canon 430 inne og jeg trenger den i kveld. Hentet en kniv fra sliping samtidig, og det gir en litt spesiell følelse å gå gjennom sentrum med en stor, skummel kokkekniv i en pose og Murder Ballads på øret..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...