Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Full Monty sluttet nettopp på 3+, og jeg har sett den samtidig som jeg ha forsøkt å følge med på hva som skjer her. Og hvorfor gidder jeg å se den enda en gang? Rett og slett fordi det må være tidenes feel good film. En skikkelig tåreperse som også gutter kan se. Brassband, vanlige menn, Leyland Princess og en utrolig morsom ide. Samt et helt jævlig barnevern, som hver gang får frem en liten tåre i øyekroken min... :blush:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Høres dette ut som en bra pakke? Kombinert med 550EX.

 

2 meter - 1-pack

1 - à 264,69 kr

Fäste för paraply och blixt - Standard

1 - à 220,43 kr

Radiosändare (för hot shoe-blixt) - Set med sändare och mottagare

1 - à 441,73 kr

Paraply Silver / Svart - 84cm

1 - à 220,43 kr

Summa:

1 147,26 kr

inkl. moms

 

Hvordan blir prisene hvis jeg skal ha dem tilsendt hit? Noen skumle avgifter en fattig student burde være obs på?

Endret av Lovold
Lenke til kommentar
PMnormal: Myk man med hardt glass.

Jepp. Det er jo det jeg alltid har sagt, personen bak det alter ego dere kjenner som PMnormal er et altfor snilt menneske, som trenger et slemt alter ego for å veie opp for det altfor greie. Litt som Clark Kent og Supermann...

Eller som Günther og Güntherman! :D

 

(Når vi først snakker om lave menn som bor i Bergen og liker en bayer.)

 

Men hva vet jeg. Jeg deltar heller ikke i konken.

Pingle.

 

Tom

Denne pinglen skal følge en politipartrulje på jobb i morgen kveld fra klokken 11. Og fikk nettopp vite at han må ha på seg skuddsikker vest. Blir jo gøy å prøve. Fnis. :)

 

Lovold: Dersom det er kaffebrus oppgir de vel også norske priser med moms, om jeg ikke tar feil.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Eller som Günther og Güntherman! :D

 

(Når vi først snakker om lave menn som bor i Bergen og liker en bayer.)

Og du vet hva om min høyde, lillegutt?

Man har da sett bilde av deg. Selv er jeg noe over 180, og å kalle meg liten er litt som å kalle skatt voldtekt. :p

 

Edit: Jeg gjetter noe mellom 174 og 178.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
edit: funfact ttl (blitsautomatikk) fungerte ikke med 105. Heller ikke cls

Det er feil (testet det nettopp). iTTL og CLS fungerer perfekt med min AI 105/2.5.

 

Edit: Sosialitet? WTF?

Nå har nå jeg d80 så jeg ventet at lysmåling ikke fungerte og at ikke blitsauto ikke fungerer er vel en direkte følge av dette?

 

BTW. Blitt erklært tjenestedyktig, neste steg blir å søke læreplass som fotograf eller mediegrafiker i forsvaret.

Lenke til kommentar

Så finn Marius Olsen i telefonkatalogen. Når man skriver redaksjonelle kommentarer er man ikke barn lenger. Ei heller drikker barn maltwhisky.

 

Tsk tsk. :p

 

Jeg er faktisk tjenestedyktig. Men bare for reserven. Pokkers øyne, eh? :)

 

Men jeg gjentar det jeg har sagt før om mediedelen av forsvaret. At man MÅ (gjentar; MÅ) ha gått Media og kommunikasjon for å komme inn i Forsvarets mediesenter, vel. Som vi alle vet har alle store fotografer gått Media og Kommunikasjon på en norsk skole. Gjorde ikke Cartier-Bresson det?

 

Jeg har faktisk snart to års erfaring som frilansjournalist og ett og et halvt år som aktiv fotograf, men jeg ville blitt underkjent fordi jeg ikke har gått Media og Kommunikasjon og lært pittelitt om foto, og ikke minst lært å bruke USM ut fra en liste med hvilke USMer en skal bruke på forskjellige bilder.

 

"Landskap: x/x/x

Portretter: y/y/y

Arkitektur: z/z/z"

 

Det er faktisk litt provoserende.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Så finn Marius Olsen i telefonkatalogen. Når man skriver redaksjonelle kommentarer er man ikke barn lenger. Ei heller drikker barn maltwhisky.

 

Tsk tsk. :p

 

Jeg er faktisk tjenestedyktig. Men bare for reserven. Pokkers øyne, eh? :)

 

Men jeg gjentar det jeg har sagt før om mediedelen av forsvaret. At man MÅ (gjentar; MÅ) ha gått Media og kommunikasjon for å komme inn i Forsvarets mediesenter, vel. Som vi alle vet har alle store fotografer gått Media og Kommunikasjon på en norsk skole. Gjorde ikke Cartier-Bresson det?

 

Jeg har faktisk snart to års erfaring som frilansjournalist og ett og et halvt år som aktiv fotograf, men jeg ville blitt underkjent fordi jeg ikke har gått Media og Kommunikasjon og lært pittelitt om foto, og ikke minst lært å bruke USM ut fra en liste med hvilke USMer en skal bruke på forskjellige bilder.

 

"Landskap: x/x/x

Portretter: y/y/y

Arkitektur: z/z/z"

 

Det er faktisk litt provoserende.

Kan godt være, spesielt når en tenker på at vi som har gått Media ikke har lært noe. USM hva er det? Det lærte vi ihvertfall ikke på skolen. (men selvfølgelig alle kan det). Vi lærte selection tool, hue sat., maskelag og quick selection det var det. Resten har jeg lært selv; spesielt alt fototeknisk og teoridelen av foto (er selv tilhenger av manuell, nettopp for å lære meg basicen skikkelig)

Lenke til kommentar
Når man skriver redaksjonelle kommentarer er man ikke barn lenger. Ei heller drikker barn maltwhisky.

 

Tsk tsk. :p

Jeg hadde min egen spalte da jeg var yngre enn deg, og jeg vil helt klart kalle meg barn da (selv om jeg ferdig med videregående, og levde av journalistikk...

 

Er det Simon Flem Devold som har gitt deg den muligheten? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...