Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hurra! Endelig fått Nikkor 105mm F2.5 AIS i hus.

Av alle ting ser det ut som om det hadde tatt turen om Sverige. Mener å huske at det faktisk er en plass der som heter Norway.

 

Skal bli deilig å få testet det skikkelig med mer lys enn det er nå (d80 er ikke særlig god på høy iso).

 

Noen som vet filterdiameteren sånn i farten? -Må skaffe objektivdeksel.

52mm. Nesten all fast Nikkor-optikk hadde 52mm før i tiden. Veldig kjekt for meg, som har samme filterdiameter på 28+50+105mm.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Kansje ikke den mest sexy, men er litt forelska uansett.. Litt som om at Angelina Jolie skulla lagt på seg 10kg :!:

 

Den kombinasjonen er den jeg ønsker meg mest av alle kombinasjoner!

 

@PM - Er 50/2 @ f/2 skarpere enn 50/1.2 @ f/2?

 

Jeg er meget fornøyd med ytelsen på min 50/1.2 @ f/2.

 

Francis

Lenke til kommentar

Angående 105 f2.5 ais hvilken funksjon har metallbiten som stikker ut fra blenderringen?

 

edit: funfact ttl (blitsautomatikk) fungerte ikke med 105. Heller ikke cls så då må jeg krype til korset og kjøpe PWs.

Ble dyr den 105mm, hele 403 i moms plus rundt 200 i tollgebyr og nå PW, bugger...

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Her er litt (ganske mye faktisk) om F fatningen

 

@PM - Er 50/2 @ f/2 skarpere enn 50/1.2 @ f/2?

De kloke hoder hevder så. Jeg hadde begge sammtidig tidlig på 90 tallet - men kan hverken bekrefte eller avkrefte.

Da er vi nok ganske enige, for jeg brukte også begge to på åtti og nittitallet. De er begge meget bra på f/2, men den største glassklumpen har jo litt ekstra å tilby ;) . Jeg hadde valgt 1,2 hvis det hadde vært aktuelt på 5D, men det er det dessverre ikke. Da blir det nok 1,4 og AF på meg når den dagen kommer, men kan fint klare meg med min gamle Nikkor f/2 en stund hvis ikke økonomien tillater det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...