Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lever av å skremme grinete gubber, så nei.

 

:D

:thumbup:

Den smilien gir feil finger, men du tar kanskje budskapet :)

 

Litt mer seriøst Snodig: At jeg skvatt var egentlig ikke så viktig. Hjertesukket handla mye mer om lastetid (ca 2 minutter), og at innholdet er såpass uinteresant for en del av oss.

Respekt for andres tid altså.

 

Er det bare jeg som føler det slik, eller er det god nettkotyme å varsle eventuell lang lastetid for lenker?

 

 

Jeg trykka, men brukte så lang tid på å laste at jeg ga opp fort...

 

Fatter ikke hvorfor dere har så lang lastetid jeg. Men ok, neste gang skal jeg varsle ifra til dere ISDN brukere.

 

Edit: Jeg som har 4mbit bruker under ett minutt på å laste hele den.. og 4mbit er ikke direkte raskt nå til dags.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Sjekka på speedometeret til itavisen.no :

 

Nedlastingshastighet:

665 kbit/s

(1 000 000 bytes på 12,031 sek)

 

Opplastingshastighet:

163 kbit/s

(500 000 bytes på 24,469 sek)

Nedlastingshastighet:

1 900 kbit/s

(2 000 000 bytes på 8,420 sek)

 

Opplastingshastighet:

49 kbit/s

(100 000 bytes på 16,476 sek)

32 kbit

Opplasting

56 kbit

 

Netcom Mobilt Bredbånd.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hvorfor dere har så lang lastetid jeg. Men ok, neste gang skal jeg varsle ifra til dere ISDN brukere.

 

...

:) Zelv om jeg er gammel grinebiter, zå har jeg helt kurant linje, type ADSL.

Tipper det var treg server.

 

Uansett, takk snOdig, du er en gentleman. Koz og klemz :)

Mission Accomplished.

Lenke til kommentar
Ny runde med sprøyt fra Kenny Boy. Ok, så er sprøyt å ta i litt. Men å sammenligne JPEG rett fra kamera på D3X og 5DMKII?

 

Det er som å sammenligne hvilken bil du kan frakte flest kofferter med, Ferrari F40 eller Porsche 911 ...

 

Tom

Porsche 911, uten noen som helst tvil.

 

Jeg vil heller si at det er som å sammenligne dekkstøy med standarddekk på Porsche 911 og Ferrari F430.

Lenke til kommentar
Civ, ja. Lurer på hvor mange hundre - eller tusen timer jeg har spilt det. Startet med Civ på Amiga, jeg, og har spilt det innimellom siden. Har Civ IV her også. Alpha Centauri har jeg også her, men det er det veldig lenge siden jeg har rota noe med.

Civ og Prince of Persia var de første spillene jeg noensinne piratkopierte. Civ tok hele 2 stk. floppydisketter, mens Prince var ganske akseptabelt i størrelse, så det brukte bare en. Fantastiske spill som jeg tar fram fra tid til annen nå også. Colonization må heller ikke glemmes, selv om den nye versjonen ikke er like bra som den gamle. Bra spill uansett, dog. :)

Jeg husker at unnskyldningen for å få spille mer data enn man egentlig burde få lov til som 8-9-10-åring var "ja, men jeg lærer jo historie av det.." :p

 

PM: Det er flott at det finnes flere enn meg som hører Vømmøl. Jeg blir bare litt rørt av at det finnes vestlendinger som hører musikk fra hjembygda mi. :D

Lenke til kommentar
Ny runde med sprøyt fra Kenny Boy. Ok, så er sprøyt å ta i litt. Men å sammenligne JPEG rett fra kamera på D3X og 5DMKII?

 

Dette kan jo være viktig informasjon for et par personer.

Dog er vel sjansen lite for at disse forstår noe av testen. :tease:

 

Når det gjelder spill, så er det Spider solitaire som ruler!

Har bestandig kabalen opp på en skjerm når jeg skanner film.

Lenke til kommentar
Ny runde med sprøyt fra Kenny Boy. Ok, så er sprøyt å ta i litt. Men å sammenligne JPEG rett fra kamera på D3X og 5DMKII?
Rett fra kamera er forsåvidt meningsløst - med mindre det viser seg å være bra. Men jeg kan godt tenke meg at en del studiofotografer som tar mye like bilder, f.eks. konfirmasjon eller skolefoto setter pris på gode jpg-filer og at testen i så måte kunne vært relevant. Men disse trenger neppe Ken Rockwell til å gjøre testene - og stoler forhåpentligvis ikke på ham heller.
Lenke til kommentar
Når det gjelder spill, så er det Spider solitaire som ruler!

Har bestandig kabalen opp på en skjerm når jeg skanner film.

Hvilken vanskelighetsgrad? Spiller selv på medium (2 farger). Men jeg veksler mellom spider og freecell.

 

Husker første gang jeg spilte Spider - på en Sun arbeidstasjon tidlig på 90 tallet ... Det var tider, det.

 

Tom

Lenke til kommentar

Tålmodighetn min med spill er så liten at jeg klarer meg med vankselighetsgrad 1. Derimot prøver jeg å få mange like rekker på slutten. Freecell er en klar nr 2.

 

Kjøpte meg Playstation 2 til jul et år. Den ble brukt 1 gang.

Fikk ikke dreisen på bilkjøringa, så jeg pakket det ned - og der ligger det vel ennå!!

 

Såvidt jeg husker, det eneste positive med Windows 1.5, var minesveiper.

Lenke til kommentar
Pokker. Hadde tenkt å poste dette i går, like før slutten på arbeidsdagen - nå blir det 18 timer for sent. Men, allikevel:

 

Gratulerer, Tomsi, med ettårsdagen for akams fine chattetråd!  

 

Edit: 18 timer, ikke 16.

 

Hadde tenkt dette i går jeg også, bortsett fra å gratulere vår alles kjære Mr.Olsen som ikke er blandt oss lenger (i alle fall som bidragsyter).

 

Litt artig å lese i første posten 

Om tråden ikke er av interesse så lar vi den bare gå mot en stille død, ingen vits i å spamme den full av "denne kommer ikke til å leve lenge" osv

 

Med 1040 sider på ett år, må den vel sies å ha en viss interesse.  Nå må det vel sies at det har blitt endel sider som ikke har noe med foto å gjøre her men,men..

Lenke til kommentar
noen i oslo som er og tar bilder av dette el? : http://atvs.vg.no/player/?id=20635

Jeg var i området, og forsøkte å ta litt bilder. Får se i helga om det ble noe brukbart, jeg tviler. Jeg så vinklinga for seint, eller ville jeg droppa å fotografere demonstrasjonen, men konsentrert meg om medias rolle der. Det går en grense et sted der man i større grad lager en sak, snarere enn å raportere om den. Press et tredvetalls brushoder mellom tv-team med refleksvester og kamera og et hundretalls anti-terrror politi, så har du vel oppskriften på en "god storry". Tallene på aktive bråkmakere er grovt overrapportert, og en av de største (og kjedelig nok, fullstendig fredelige) demonstrasjonene i Oslo blir ikke nevnt med et ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...