Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha. Se for dere Zodz ute på tur med sekken full.. av objektiver.. finner seg en fin plass, rigger opp stativ, åpner sekken og tar opp 24-70en.. tar av dekselene og kikker igjennom objektivet.. og sier til seg selv "jepp, det hadde blitt bra", og så pakker han ned igjen og går videre.

Lenke til kommentar
Fele meg 10-er på alt jo!

 

Ja, det er helt klart et objektiv jeg gjerne skulle satt kloa i. Synd at det mangler litt vidvinkel, så for meg hadde det blitt litt trangt som normalzoom. Og så er det jo 4:3 da. :tease:

4:3 er et sideforhold. 4/3 er et system. :p

 

Olympus 14-35mm f2.0 kostet ikke rent lite heller da :wow:

1'850$ hos BHphoto.... Da hadde jeg heller tatt til takke meg 24-70mm f2.8L ;) (noe jeg uansett må :p )

Men 24-70/2.8 er ikke like skarpt. *peke tunge*

 

Factor in mindre piksler og dermed større påkjenning på glasset også.

 

I følge testene på SLRgear er 14-35 også skarpere enn Canons 50/1.2L helt til vi når f/8 der 50/1.2L når igjen 14-35. Det er ikke altfor mye å gå på rundt f/4-5.6, men så er også 14-35 en zoom.

 

Hvor langt kan man egentlig blende ned med 4/3 brikke på ca 10mpix før diffraksjon ødelegger alt?

 

Diffraksjon vil kunne begynne å gjøre seg gjeldende sånn f/8'ish.

Jeg har aldri merket noe til diffraksjon på f/11. I følge testen av dette objektivet er ikke diffraksjon noe issue på f/8, og det er lite problemer på f/11 også.

 

Så er det jo også snakk om mer dybdeskarphet enn det en får med større formater uansett.

Lenke til kommentar

Definèr skikkelig headset.

 

Innholdet på SD-kortet integreres ikke med spillerens internminne,
- amobiltesten. Dette er det punktet jeg synes er merkelig med alle dagens flashspillere.

Den eneste jeg vet om som gjør det er Cowon D2, en spiller jeg vurderer.

 

Forøvrig så har jeg tenkt å kjøre Prinsesse Leia-style med å adde på noen BeyerDynamic DT770 Pro, 80 ohms versjonen. Cowon D2 har også en formidabel batteritid på oppunder 50t.

 

Akamtest av X-FI

 

Akamtest av Cowon D2

Endret av Mollenpriz
Lenke til kommentar
Definèr skikkelig headset.

 

Innholdet på SD-kortet integreres ikke med spillerens internminne,
- amobiltesten. Dette er det punktet jeg synes er merkelig med alle dagens flashspillere.

Den eneste jeg vet om som gjør det er Cowon D2, en spiller jeg vurderer.

 

Forøvrig så har jeg tenkt å kjøre Prinsesse Leia-style med å adde på noen BeyerDynamic DT770 Pro, 80 ohms versjonen. Cowon D2 har også en formidabel batteritid på oppunder 50t.

 

Akamtest av X-FI

 

Akamtest av Cowon D2

Jeg tenker på headsets i nivå med Beyer Dynamicene du nevner.

 

Jeg har en Cowon D2 idag, som jeg er fornøyd med. Men kapasiteten blir for lav. Alt for lav. Ideelt sett, så bør den ligge på 80GB eller mer; men jeg kan leve med 48GB som jeg ville fått til med en 32GB X-Fi og et 16GB SD kort.

 

Men hvis spilleren ikke klarer å integrere dette med så tror jeg det blir mindre interessant.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også at X-fi var litt kult. Liker designet og liker X-fi-teknologien. I hvertfall på mitt lydkort; Creative X-fi Extreme Gamer. Crystaliser gir så digg diskant, og skarptromma og cymbalene er mye diggere. Men på MP3-spilleren er det selvfølgelig langt dårligere. Tenkte ikke over at lydkortet mitt er større enn selve spilleren. :p

 

Tester sier i hvertfall at den ikke funker i det hele tatt på spilleren. Og støtte for SD-kort virket også litt kult, helt til jeg fant ut at det ikke kan integreres. Blir nok sittende med Vision:m-en min litt lenger. ;)

 

Og må nesten vurdere noe nye headset jeg også. Koss Porta Pro er greit å ha med seg, men ikke den beste lyden akkurat.

Lenke til kommentar

Har tenkt å selge EOS 350D'en min. Tenke jeg skulle bundle den med Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di, ekstra batteri, og et 2GB SandDisk Ultra. Kameraet er fra sommeren 2005, Sigma høsten 2007 og Tamron våren 2007. Edit + Kata fotobag.

 

Er 3250,- for mye å forlange ?

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Har tenkt å selge EOS 350D'en min. Tenke jeg skulle bundle den med Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di, ekstra batteri, og et 2GB SandDisk Ultra. Kameraet er fra sommeren 2005, Sigma høsten 2007 og Tamron våren 2007. Edit + Kata fotobag.

 

Er 3250,- for mye å forlange ?

 

Tom

Sikkert en ok pris det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...