Anew Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hva ligger en brukt D40 på om dagen? Det kan ikke være mange kronene. Jeg savner av og til det kalde og harde uttrykket fra den gamle D70en, og jeg regner med at D40 har det samme...? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 McIntosh tenker jeg vi sier så ingen blander det med produkter fra Apple. Relativt dyre saker ja. Sonus Faber er heller ikke å forakte. Tror du må selge fotoutstyret nå som du har blitt bitt av hifi-basillen. Minner meg om en av de hyggeligere lydopplevelsene jeg har hatt på besøk på HiFi messe. I København for noen årsiden. McIntosh elektronikk og Dynaudio høytalere. Og Anne Grethe Preus - Månens elev. Bajerne smakte godt den kvelden Tom Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Civ, ja. Lurer på hvor mange hundre - eller tusen timer jeg har spilt det. Startet med Civ på Amiga, jeg, og har spilt det innimellom siden. Har Civ IV her også. Alpha Centauri har jeg også her, men det er det veldig lenge siden jeg har rota noe med. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Civ er totalt genialt - det var faktisk det første spillet jeg "lastet ned", en gang tidlig på '90-tallet. (før det gikk diskettene frem og tilbake på skolen eller pr. brevpost) 6 Amiga-disketter (880KB) over 2400bps modem tok et par kvelder... PS: Nå som jeg er blitt stor, og ren og pen i tøyet kjøper jeg selvsagt programvaren min. Stay in school, kids! Endret 8. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Er det noen som vet om butikker i Oslo eller Østfold som selger bnc-forlengere osv. til tv-produksjon? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 McIntosh tenker jeg vi sier så ingen blander det med produkter fra Apple. Relativt dyre saker ja. Sonus Faber er heller ikke å forakte. Tror du må selge fotoutstyret nå som du har blitt bitt av hifi-basillen. Minner meg om en av de hyggeligere lydopplevelsene jeg har hatt på besøk på HiFi messe. I København for noen årsiden. McIntosh elektronikk og Dynaudio høytalere. Og Anne Grethe Preus - Månens elev. Bajerne smakte godt den kvelden Tom Vært på Soundgarden i vika? Det ene lytterommet der har et ganske heftig McIntosh-oppsett til omkring to millioner (tror jeg, det står ikke akkurat prislapp, men høytalerkablene kostet 180 000 for to ganger fem meter..) , og de pleier å være rause med å demonstrere det.. En kamerat jobber der og vi hadde privat filmvisning på det heftigste "hjemme"-kinoanlegget og så demonstrasjon av McIntosh-anlegget. Det var litt stusselig å gå hjemover med gode, gamle Creative'en da.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Vært på Soundgarden i vika? Det ene lytterommet der har et ganske heftig McIntosh-oppsett til omkring to millioner (tror jeg, det står ikke akkurat prislapp, men høytalerkablene kostet 180 000 for to ganger fem meter..) , og de pleier å være rause med å demonstrere det.. En kamerat jobber der og vi hadde privat filmvisning på det heftigste "hjemme"-kinoanlegget og så demonstrasjon av McIntosh-anlegget. Det var litt stusselig å gå hjemover med gode, gamle Creative'en da.. Jeg går bevisst ikke innom slike steder for tiden. foto-hobbyen har spist opp alle grunkene. Men jeg klarer meg med Squeezeboxen, Rotel-settet og Exactene mine Må ha penger til ny musikk også. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg går bevisst ikke innom slike steder for tiden. foto-hobbyen har spist opp alle grunkene. Hyperskummelt med to så dyre hobbies. "Oppsparte midler" blir et fremmedord. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Holder meg unna alt sånt jeg og. Har helt elendig anlegg hjemme nå som hovedanlegget er flyttet til hybelen. Anlegget hjemme: Forsterker 0,- Høyttalere 0,- Signalkabel 299,- Forsterkeren fikk jeg fordi den ikke likte å drive noen butikkhøyttalere hver dag lenger. En Sanyo som er så gammel at det ikke fins noe om den på nett. Høyttalerne er noen svarte expert-greier på 40w. Signalkabelen ble med hjem sammen med stasjonæren. Forresten noen som vet hvordan høyttalerkabelstrekk på ca. 20m oppfører seg? Hadde gjort seg med høyttalere i treningsrommet Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...uct/1137/cat/15 Folk sier fra tid til annen at jeg er fanboy. Her ser dere hvorfor. The Olympus 14-35mm ƒ/2 is a very sharp lens indeed. It is so sharp, in fact, that it is hard to decide on the optimum aperture / focal length combination for optimum sharpness. According to our test results, 18mm at ƒ/4 seems to yield about as perfect sharpness as can be obtained, but in reality, you'll be very hard-pressed to notice any differences for sharpness at any aperture below ƒ/11. Fele meg 10-er på alt jo! Ja, det er helt klart et objektiv jeg gjerne skulle satt kloa i. Synd at det mangler litt vidvinkel, så for meg hadde det blitt litt trangt som normalzoom. Og så er det jo 4:3 da. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hm. Valgets kvaler; Epson V500 - da har jeg tenkt å begynne å fremkalle 120film Trådløse triggere - artig med flere mobile blitser. MP3spiller - jeg er lei av stillheten eller vente å spare til nytt dSLR-hus. Greien er egentlig hva jeg skal kjøpe først. Jeg kommer mest sannsynlig til å ende opp med en del i 09. Med printeren følger også utgifter til kjemikalier - og film. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Man for et nydelig lys det er over Oslo nå! Litt deppa over at jeg bare har med meg Canonet med Tri-X... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Man for et nydelig lys det er over Oslo nå! Litt deppa over at jeg bare har med meg Canonet med Tri-X... Satt nettopp og så på det samme... Nå skulle man vært på Grefsenkollen! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 3 timer igjen av arbeidsdagen. i morgen har jeg fri av alle ting! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Man for et nydelig lys det er over Oslo nå! Litt deppa over at jeg bare har med meg Canonet med Tri-X... Tri-X er en smule feil til den himmelen, ja. Trøst deg med at her jeg er (hjemme), så er kun himmelen som er fotogen. Så jeg fikk ikke til noe brukbart. Tror jeg. Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...uct/1137/cat/15 Folk sier fra tid til annen at jeg er fanboy. Her ser dere hvorfor. The Olympus 14-35mm ƒ/2 is a very sharp lens indeed. It is so sharp, in fact, that it is hard to decide on the optimum aperture / focal length combination for optimum sharpness. According to our test results, 18mm at ƒ/4 seems to yield about as perfect sharpness as can be obtained, but in reality, you'll be very hard-pressed to notice any differences for sharpness at any aperture below ƒ/11. Fele meg 10-er på alt jo! Ja, det er helt klart et objektiv jeg gjerne skulle satt kloa i. Synd at det mangler litt vidvinkel, så for meg hadde det blitt litt trangt som normalzoom. Og så er det jo 4:3 da. Olympus 14-35mm f2.0 kostet ikke rent lite heller da 1'850$ hos BHphoto.... Da hadde jeg heller tatt til takke meg 24-70mm f2.8L (noe jeg uansett må ) Endret 8. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvor langt kan man egentlig blende ned med 4/3 brikke på ca 10mpix før diffraksjon ødelegger alt? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Diffraksjon vil kunne begynne å gjøre seg gjeldende sånn f/8'ish. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Man for et nydelig lys det er over Oslo nå! Litt deppa over at jeg bare har med meg Canonet med Tri-X... Ouch, men takk for varselet! Tror kanskje det ble noe for BK. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Diffraksjon vil kunne begynne å gjøre seg gjeldende sånn f/8'ish. Jeg har hørt at f/11 kan gå greit. Ihvertfall med god optikk. Det rimer med min erfaring at f/16 på crop kan gå greit. Så f/8 bør ikke være noe problem. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå