Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
McIntosh tenker jeg vi sier så ingen blander det med produkter fra Apple. Relativt dyre saker ja. Sonus Faber er heller ikke å forakte. Tror du må selge fotoutstyret nå som du har blitt bitt av hifi-basillen.

Minner meg om en av de hyggeligere lydopplevelsene jeg har hatt på besøk på HiFi messe. I København for noen årsiden. McIntosh elektronikk og Dynaudio høytalere. Og Anne Grethe Preus - Månens elev. Bajerne smakte godt den kvelden :)

 

Tom

Lenke til kommentar

Civ er totalt genialt - det var faktisk det første spillet jeg "lastet ned", en gang tidlig på '90-tallet. (før det gikk diskettene frem og tilbake på skolen eller pr. brevpost) 6 Amiga-disketter (880KB) over 2400bps modem tok et par kvelder... :roll:

 

PS: Nå som jeg er blitt stor, og ren og pen i tøyet kjøper jeg selvsagt programvaren min. Stay in school, kids! ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
McIntosh tenker jeg vi sier så ingen blander det med produkter fra Apple. Relativt dyre saker ja. Sonus Faber er heller ikke å forakte. Tror du må selge fotoutstyret nå som du har blitt bitt av hifi-basillen.

Minner meg om en av de hyggeligere lydopplevelsene jeg har hatt på besøk på HiFi messe. I København for noen årsiden. McIntosh elektronikk og Dynaudio høytalere. Og Anne Grethe Preus - Månens elev. Bajerne smakte godt den kvelden :)

 

Tom

 

 

Vært på Soundgarden i vika? Det ene lytterommet der har et ganske heftig McIntosh-oppsett til omkring to millioner (tror jeg, det står ikke akkurat prislapp, men høytalerkablene kostet 180 000 for to ganger fem meter..) , og de pleier å være rause med å demonstrere det.. En kamerat jobber der og vi hadde privat filmvisning på det heftigste "hjemme"-kinoanlegget og så demonstrasjon av McIntosh-anlegget. Det var litt stusselig å gå hjemover med gode, gamle Creative'en da..

Lenke til kommentar
Vært på Soundgarden i vika? Det ene lytterommet der har et ganske heftig McIntosh-oppsett til omkring to millioner (tror jeg, det står ikke akkurat prislapp, men høytalerkablene kostet 180 000 for to ganger fem meter..) , og de pleier å være rause med å demonstrere det.. En kamerat jobber der og vi hadde privat filmvisning på det heftigste "hjemme"-kinoanlegget og så demonstrasjon av McIntosh-anlegget. Det var litt stusselig å gå hjemover med gode, gamle Creative'en da..

Jeg går bevisst ikke innom slike steder for tiden. foto-hobbyen har spist opp alle grunkene. Men jeg klarer meg med Squeezeboxen, Rotel-settet og Exactene mine ;) Må ha penger til ny musikk også.

 

Tom

Lenke til kommentar

Holder meg unna alt sånt jeg og. Har helt elendig anlegg hjemme nå som hovedanlegget er flyttet til hybelen.

 

Anlegget hjemme:

Forsterker 0,-

Høyttalere 0,-

Signalkabel 299,-

 

Forsterkeren fikk jeg fordi den ikke likte å drive noen butikkhøyttalere hver dag lenger. En Sanyo som er så gammel at det ikke fins noe om den på nett. Høyttalerne er noen svarte expert-greier på 40w. Signalkabelen ble med hjem sammen med stasjonæren.

 

Forresten noen som vet hvordan høyttalerkabelstrekk på ca. 20m oppfører seg? Hadde gjort seg med høyttalere i treningsrommet :p

Lenke til kommentar
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...uct/1137/cat/15

 

Folk sier fra tid til annen at jeg er fanboy. Her ser dere hvorfor. :p

 

 

The Olympus 14-35mm ƒ/2 is a very sharp lens indeed. It is so sharp, in fact, that it is hard to decide on the optimum aperture / focal length combination for optimum sharpness. According to our test results, 18mm at ƒ/4 seems to yield about as perfect sharpness as can be obtained, but in reality, you'll be very hard-pressed to notice any differences for sharpness at any aperture below ƒ/11.

 

 

 

:tease:

Fele meg 10-er på alt jo!

 

Ja, det er helt klart et objektiv jeg gjerne skulle satt kloa i. Synd at det mangler litt vidvinkel, så for meg hadde det blitt litt trangt som normalzoom. Og så er det jo 4:3 da. :tease:

Lenke til kommentar

Hm. Valgets kvaler;

 

Epson V500 - da har jeg tenkt å begynne å fremkalle 120film

Trådløse triggere - artig med flere mobile blitser.

MP3spiller - jeg er lei av stillheten

 

eller vente å spare til nytt dSLR-hus.

 

Greien er egentlig hva jeg skal kjøpe først. Jeg kommer mest sannsynlig til å ende opp med en del i 09.

 

Med printeren følger også utgifter til kjemikalier - og film.

Lenke til kommentar
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...uct/1137/cat/15

 

Folk sier fra tid til annen at jeg er fanboy. Her ser dere hvorfor. :p

 

 

The Olympus 14-35mm ƒ/2 is a very sharp lens indeed. It is so sharp, in fact, that it is hard to decide on the optimum aperture / focal length combination for optimum sharpness. According to our test results, 18mm at ƒ/4 seems to yield about as perfect sharpness as can be obtained, but in reality, you'll be very hard-pressed to notice any differences for sharpness at any aperture below ƒ/11.

 

 

 

:tease:

Fele meg 10-er på alt jo!

 

Ja, det er helt klart et objektiv jeg gjerne skulle satt kloa i. Synd at det mangler litt vidvinkel, så for meg hadde det blitt litt trangt som normalzoom. Og så er det jo 4:3 da. :tease:

Olympus 14-35mm f2.0 kostet ikke rent lite heller da :wow:

1'850$ hos BHphoto.... Da hadde jeg heller tatt til takke meg 24-70mm f2.8L ;) (noe jeg uansett må :p )

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...