Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

godt å høre.. Måtte bare presse ut siden du ville absolutt ha noe annet enn eple også. Uforskammet dyr pris på B&O sine produkter. Den Siste tassen der til 40k skal jeg klare å kopiere og bygge for 15k ;)

Og den vil sikker låte bedre. Hva baseres den på? Fanless Mini-itx mobo + skikkelig lydkort + støyfritt power + linux + ???

 

Tom

 

PS. Og pen kasse selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klassiker.

 

:D

Det var ikke deg som er inspirerte Frode Øverli? :hmm:

 

edit: Stripen der Pondus og Jokke driver med ølsmaking er ikke noe dårligere :grin:

Tom

En annen uomtvistelig klassiker.

 

.. som er glad i god whisky.

Er ikke alle glade i alt som er godt.? Eller er "god" en klassifiseringsgreie? Som som med cognaq, XO osv.? Jeg er ingen whisky-kjenner..

Generelt sett kan vi nok si at eldre er bedre, og at renere produkt er regnet som mer eksklusivt. Renere betyr gjerne single malt, altså at det ikke er en blend. En blend er en blanding av alt fra destillater fra x antall destilatører til maiswhisky som masseproduseres på ståltanker. Gjerne tilsatt litt fargekolør.

 

Ikke så å forstå at det ikke er gode blends, det er det også.

 

Er ikke alle glade i alt som er godt.? Eller er "god" en klassifiseringsgreie? Som som med cognaq, XO osv.? Jeg er ingen whisky-kjenner..

Når man blir eldre og smaksløkene er tilvant så er det mye som er godt, som smaker hoggorm når man er ung. Untatt den spriten/likøren/xxx man drakk seg grønnsjukjævligspyenuke full på for første gang. Det klarer man aldri å bli glad i i ettertid.

 

Tom

Tja, jeg tåler fortsatt hjemmebrent. Er noe koselig og trivelig over god heimert.

 

Styrer meg mer for cognac, det blir gjerne for søtt. Skal jeg ha brandy vil jeg ha serbisk hjemmebrent. ;)

Lenke til kommentar

Hmm, diskriminering innen farge, javel? http://itpro.no/art/13584.html

 

Btw så oppdaget jeg først nå at jeg har fjernkontroll til kameraet, og her går jeg rundt med den hersens kabelutløseren :( Weeee

 

i has no fan :(

61328857.SadCat.jpg

has du eine flickr account da?

Nope.. Er vel dømt da

Er jo bare å lage en da ;) Kan være "Fanboyen" din jeg vøtt ;) hehe

tror jeg har nok med denne www.foto22.zenfolio.com

Endret av Inc
Lenke til kommentar
nesten tom... Mini itx, sitter en via c7? prosessor der mener jeg og 500GB disk. kjører Winxp embedded av alle ting :p lydkort har jeg ikke fått sjekket hva er enda men håper for B&O sin del at det er noe skikkelig.

Jeg har et mini itx kort i serveren min med en Intel Atom. Det står riktignok en vifte på south-brigden, men ikke på CPU'en. Og kjøleren på south-bridgen er 3 ganger så høy :D

 

Har lyst til å kombinere et slikt kort med et M-Audio 2496 kort.

 

Tom

Lenke til kommentar
nesten tom... Mini itx, sitter en via c7? prosessor der mener jeg og 500GB disk. kjører Winxp embedded av alle ting :p lydkort har jeg ikke fått sjekket hva er enda men håper for B&O sin del at det er noe skikkelig.

Jeg har et mini itx kort i serveren min med en Intel Atom. Det står riktignok en vifte på south-brigden, men ikke på CPU'en. Og kjøleren på south-bridgen er 3 ganger så høy :D

 

Har lyst til å kombinere et slikt kort med et M-Audio 2496 kort.

 

Tom

Alltid moro å teste noe nytt.. øy... Midi jo :love: har et keyboard jeg skulle gjerne ha kobla til pc'n...

Lenke til kommentar

Tja, jeg hadde kanskje kjøpt den B&O-en jeg. Hvis jeg d..t penger. Årsaken er at B&O er veldig flinke med digitale forsterkere, noe som er nødvendig i så små størrelser. ICE-teknologien deres er blant det beste, og kan sikkert skaleres ned til denne størrelsen. Aktive høyttalere er ingen dum ide hvis man insisterer på transistorforsterker. Og Beolab 3 imponerte meg til sitt bruk en gang jeg var i Oslo, men det er nok ikke noe for meg.

 

Når det gjelder Lindisfarne så er et nok helst Fog on the Tyne fra 1971 vi hørte mest på, og det er jo en stor klassiker. Googler du på diskografien så finner du sikkert noen Best Of.

 

Edit: De hippiene fra Newcastle hadde faktisk endel for seg.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Fikk min beste lydopplevelse noen sinne for 14 dager siden. Var inne på en high-end butikk i Manhattan og siklet litt. Fikk maset meg til en liten lytterunde med Macintoch MDA1000/MCD1000 (cd-rigg til ca. 180k), noen rør-effektrinn og Sonus Faber Amati Anniversario. Men får heller glede meg over de mindre ting å se frem til turen på postkontoret imorgen.. Da ligger det en lyssterkt 30mm og en 2tb eksterndisk og venter. Eneste som gjenstår da er en telezoom, men det ordner seg på mandag. Da er det slutt på investeringene på god god tid..

Lenke til kommentar
Gitarspilling og Vømmøl + Lindisfarne etc.

Vømmøl! Nå blir jeg faktisk litt rørt langt inne i hjarterota.. Hadde ikke trodd at du hørte på det. :cry:

 

Hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg er jo ikke født i går. Var det forresten noen som la merke til denne hysteriske

av Lindisfarnes store hit fra Paul John "Gazza" Gascoigne. Dette har nok interesse for de som ikke er interessert i musikalsk nekrofili. Jeg har jo sett den videoen før, men blir like forbauset over å se geniet Gazza synke så lavt som dette. Ecstasy og sprit skapte ingen pinligheter som var verre enn dette :ermm:
Lenke til kommentar
Tom: Spiller du CivIV? Hvilken vanskelighetsgrad befinner du deg på? Om du sier deity nå, vet jeg at du lyver. INGEN spiller det på deity. :p

Jeg oppholder meg i motsatte ende. Pingle. Spiller mest som tidtrøyte.

 

Tom

Jaså. Er det Civilister her og? :-)

 

Jeg er liksom ferdig med Civ, tar fryktelig mye tid, men har stadige tilbakefall. Her går det i ver II. Treern suger, og firern har jeg nesten ikke prøvd. Spiller mest på Emperor, Deity er umulig.

 

Når det gjelder Lindisfarne kan jeg anbefale Lindisfarne Live fra 73.

Dårlig lyd, men ypperlig forshpiel plate. Publikum bidrar med allsang på FotT. Om den finnes på CD vet jeg ikke.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Jeg tror det meste finnes, faktisk. Men jeg sier god natt med disse bewingede ord

 

"Drink to me, drink to my health

You know I can't drink any more

Drink to me, drink to my health

You know I can't drink any more

 

3 o'clock in the morning

I'm getting ready for bed

It came without a warning

But I'll be waiting for you baby

I'll be waiting for you there

So drink to me drink to my health

You know I can't drink any more

Drink to me drink to my health

You know I can't drink any more"

 

Fuck! 3 o'clock? I better get some rest and get ready ;)

Lenke til kommentar

http://www.slrgear.com/reviews/showproduct...uct/1137/cat/15

 

Folk sier fra tid til annen at jeg er fanboy. Her ser dere hvorfor. :p

 

 

The Olympus 14-35mm ƒ/2 is a very sharp lens indeed. It is so sharp, in fact, that it is hard to decide on the optimum aperture / focal length combination for optimum sharpness. According to our test results, 18mm at ƒ/4 seems to yield about as perfect sharpness as can be obtained, but in reality, you'll be very hard-pressed to notice any differences for sharpness at any aperture below ƒ/11.

 

 

 

:tease:

Lenke til kommentar
Fikk min beste lydopplevelse noen sinne for 14 dager siden. Var inne på en high-end butikk i Manhattan og siklet litt. Fikk maset meg til en liten lytterunde med Macintoch MDA1000/MCD1000 (cd-rigg til ca. 180k), noen rør-effektrinn og Sonus Faber Amati Anniversario.

McIntosh tenker jeg vi sier så ingen blander det med produkter fra Apple. Relativt dyre saker ja. Sonus Faber er heller ikke å forakte. Tror du må selge fotoutstyret nå som du har blitt bitt av hifi-basillen.

Lenke til kommentar
Jeg tror det meste finnes, faktisk. Men jeg sier god natt med disse bewingede ord

 

"Drink to me, drink to my health

You know I can't drink any more

Drink to me, drink to my health

You know I can't drink any more

Jøss, hører du på Wings? Har faktisk den plata hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...