von-schnellfahrer Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som vet hvorfor fotovideo, som er dyrest på alt, er billigst på Sigma 50mm f1.4? Får det ikke helt til å stemme at den skal koste like "lite" som Canon 50mm f1.4? Det er vel heller at hos FotoVideo så er Canons 50mm f/1.4 like dyr som Sigma. Mye billigere hos JP. Tom bedre formulert det ja dette har vel noe med at fotovideo er importør av sigma eller noe sånt? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som vet hvorfor fotovideo, som er dyrest på alt, er billigst på Sigma 50mm f1.4? Får det ikke helt til å stemme at den skal koste like "lite" som Canon 50mm f1.4? Det er vel heller at hos FotoVideo så er Canons 50mm f/1.4 like dyr som Sigma. Mye billigere hos JP. Tom Hvilken av de er egentlig best? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som vet hvorfor fotovideo, som er dyrest på alt, er billigst på Sigma 50mm f1.4? Får det ikke helt til å stemme at den skal koste like "lite" som Canon 50mm f1.4? Det er vel heller at hos FotoVideo så er Canons 50mm f/1.4 like dyr som Sigma. Mye billigere hos JP. Tom Hvilken av de er egentlig best? Sigma er vel den beste, men sjangsen er mye større for å få et dårlig eksemplar Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 De er god på forskjellige områder. Rent optisk sett skal Sigma sin være best, men når det gjelder autofokus tar nok Canon knekken på den. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Noen som vet hvorfor fotovideo, som er dyrest på alt, er billigst på Sigma 50mm f1.4? Får det ikke helt til å stemme at den skal koste like "lite" som Canon 50mm f1.4? Det er vel heller at hos FotoVideo så er Canons 50mm f/1.4 like dyr som Sigma. Mye billigere hos JP. Tom Hvilken av de er egentlig best? Det er vel som er 1000 kroners spørsmålet. Ting tyder på at Sigmaen er et hakk hvassere. Men så er det det med kvalitetskontrollen til Sigma da. Ikke det at jeg har noe særlig mer flaks hos Canon Prisen på Sigmaen er nok riktig; det er vel FV som ikke har fulgt med i timen på Canon prisene. Hadde vært snasent på Olympus'en. Tom Endret 7. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Viktig å prøve objektivene i butikken før du drar kortet da. Sånn sett er det veldig greit å jobbe i fotobutikk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Viktig å prøve objektivene i butikken før du drar kortet da. Sånn sett er det veldig greit å jobbe i fotobutikk. Mange ganger, så må man ha objektivet i noen uker før man kan konkudere sikkert. Ref. 24mm-en min. Tom Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Blir nok sigma 50mm på meg snart men er alltid spent på hvordan optikken virker... Får alltid kalde føtter før jeg drar korte og i timene etter. Vet ikke hvorfor En merkelig ting jeg ikke har forstått, er at dette Sigmaproduktet har flere fornøyde "canon-crop-kunder" enn "canon-FF-kunder" Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) sikkert noe slikt... EDIT: skarphet på fullframe dslr... http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_...4_c16/page5.asp EDIT 2: men allikevel mye bedre i hjørnene enn canon 50mm 1.4 Endret 7. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg tror ikke akkurat at hjørneskarphet er et issue for oss som bruker fourthirds i alle fall. Men vi sliter nok mer med våre høyoppløste sensorer enn de fleste. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jobber ikke du for Elkjip nå? Der gjelder det å være "framme i skoa", "på ballen", "framoverlent" og "alltid beredt", vettu. Ingen stenging av butikken for creature comforts der i gården! Brutto, brutto, brutto! (1) Arbeidstaker skal ha minst en pause dersom den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Pausene skal til sammen være minst en halv time hvis den daglige arbeidstid er minst åtte timer. Dersom arbeidstaker ikke fritt kan forlate arbeidsplassen under pausen eller der det ikke finnes tilfredsstillende pauserom, skal pausen regnes som en del av arbeidstiden. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen forskyves. http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html#10-9Slett ikke mye rom for tolkning der. Fy f. Pauserom er for øvre selebriteter. Jeg har ikke hatt ett pauserom på snart 12 år og lunsjen er ikke medregnet arbeidstiden... her om daegn frøs forresten vannflasken min til is mens jeg jobbet, måtte tine den foran en lamep Ska vi se. 0,5 timer ganger 230 gange 12 = 184 dager. jepp, da tar jeg meg fri 184 dager med lønn. Nais! takk for den loven om arbeidsmiljø--- Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Da har jeg posta opp action packen min på bloggen min; http://cruelphoto.wordpress.com/2009/01/07...r-photoshop-cs/ Stikk innom og gi det en DL, så si meg hvad ni tycks? =D Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Som dere vet, så er det en del av oss på forumet som er glad i god whisky. Her er et eksempel på hvordan man ikke skal nyte god whiskey: Tror ikke dette er representativt for foumets medlemmer. Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg fikk en Whisky til jul som jeg liker godt - Isle Of Jura Superstition . Francis Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 "Det meste av pengene mine har gått til alkohol og babes, resten har jeg sløset bort" George Best Lenke til kommentar
fulmar Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Auchentoshan er en helt kurrant Lowlands. Litt skarp i starten, men så er det masse god ettersmak Lenke til kommentar
archanios Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Har Japanphoto satt opp prisen på 70-200 2.8 nylig? Prisen er over 1k høgare enn i Prisguiden.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kosta 9210 for en mnd siden, eller iallefall 3.desember. (70-200 2.8) Lenke til kommentar
archanios Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 No er den godt over 10k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå