Dewil Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Men er vel blitsen som fryser bevegelsen her uansett. Uten å ha sett det selv. Er det sterk blits? Blitsen er temmelig sterk, selv i dagslys. men den har et skikkelig rødskjær. Hadde nok blitt blendet hadde jeg sett rett inn i den. Skjønner jo at folk som møter denne i mørket nesten kjører av veien.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Making roads safer by blinding you and/or making you stare at your speedometer instead of the road. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Det er blits i boksene - med oransje lys av en eller annen grunn. Tom Lyset er farget slik for at ikke alle lysreseptorene i øyet skal bli rammet. Dessuten har vi vanskeligere for å oppfatte rødt enn f.eks blått eller grønt. Nå er det på vei over til IR blitser i stedet. Da veit du rett og slett ikke om du blir tatt bilde av. Endret 7. januar 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg jobbet en stund for bomringen i Bergen, det hendte faktisk at vi fikk kjeftet huden full for "hvorfor i helvete har dere satt opp en bom i fløyfjellstunnelen???". Bom i fløyfjellstunnelen? Hva snakker du om? "Det lyste jo rødt da jeg kjørte der, jo!" Legg til skikkelig breial bergensdialekt på sitatene. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Mener å huske at det var en D2x +1 Men der testet de jo på den britiske/amerikanske måten (?) Alså bilde bakifra. Og de testet med forskjellige skilt som skulle blende tallene fra en spesiell vinkel. Det er mye lettere å kjøre så fort at fotoboksen ikk rekker det er i Norge. Er vel snakk om 110/120km/t før boksen skal ha problemer. Men så er det jo ikke alle boksene som har kamera hele tiden. Før så blendet fotoboksen hele området rundt bilen. Men nå, har som nevnt, det kommer infrarøde blitser, slik du omtrent ikke ser blitsen, ihvertfall ikke på dagstid. Hadde vært morsomt å fått det som passfoto(eller på andre legitimasjonskort) Endret 7. januar 2009 av Pirja Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det er mye lettere å kjøre så fort at fotoboksen ikk rekker det er i Norge. Er vel snakk om 110/120km/t før boksen skal ha problemer. Men så er det jo ikke alle boksene som har kamera hele tiden. Tviler på at det er så lav hastighet. Da Top Gear testet det måtte de opp i 250 km/t før boksen fikk problemer. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det er mye lettere å kjøre så fort at fotoboksen ikk rekker det er i Norge. Er vel snakk om 110/120km/t før boksen skal ha problemer. Men så er det jo ikke alle boksene som har kamera hele tiden. Tviler på at det er så lav hastighet. Da Top Gear testet det måtte de opp i 250 km/t før boksen fikk problemer. Tilogmed på fotobokser som tar bilder forfra? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Husk at kameraets fokus er stilt inn (for-fokusert) på en bestemt avstand, så det har ingenting å si hvilken vinkel en tar bildet fra. Det er kun hastigheten på hastighetsmålings-systemet som avgjøre hvor fort man må kjøre. Så jeg tror du driter deg ut hvis du fliser forbi en slik boks i 200km/t Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Martin Andresen ble i hvert fall fint tatt i 126 km/t... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ah. Javell. Men man kan forsatt kjøre fort med motorsykkel forbi norske fotobokser Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Og et raskt søk på fotoboks og fartsrekord gav meg dette treffet. 212 km/t!! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Mener å huske at det var en D2x +1 +2 Husker det nå. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeremy Clarkson testet dette for lenge siden og etter å ha prøv med AMG og diverse annet snadder måtte han opp på en TVR for at boksen ikke skulle blinke. Da han passerte var farten på over 180mph. Ikke så langt unna 300kmt tror jeg. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Malapropos fotoboks: Når jeg kjøpte kamera på JP i sommer fikk jeg med to gavekort på tilsammen 100 bilder "fra digitalt lagringsmedium". Kan noen av dere JP-gutta svare på om jeg kan bruke dem ved bestilling på nettet? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Mener å huske at det var en D2x +1 Men der testet de jo på den britiske/amerikanske måten (?) Alså bilde bakifra. Og de testet med forskjellige skilt som skulle blende tallene fra en spesiell vinkel. Det er mye lettere å kjøre så fort at fotoboksen ikk rekker det er i Norge. Er vel snakk om 110/120km/t før boksen skal ha problemer. Men så er det jo ikke alle boksene som har kamera hele tiden. Før så blendet fotoboksen hele området rundt bilen. Men nå, har som nevnt, det kommer infrarøde blitser, slik du omtrent ikke ser blitsen, ihvertfall ikke på dagstid. Hadde vært morsomt å fått det som passfoto(eller på andre legitimasjonskort) Top Gear klarte å lure en fotoboks med en TVR i 2003. Men det kan ha hatt noe med fiberglasskonstruksjonen å gjøre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Mener å huske at det var en D2x +1 +2 Husker det nå. Da sier vi det. Registrerte at det var en Nikon, og da mistet jeg interessen Ikke sprengte de noe heller. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Malapropos fotoboks: Når jeg kjøpte kamera på JP i sommer fikk jeg med to gavekort på tilsammen 100 bilder "fra digitalt lagringsmedium". Kan noen av dere JP-gutta svare på om jeg kan bruke dem ved bestilling på nettet? Nei, du er nødt til å bestille i butikk. Vi klistrer nemlig lappen på ordreposen vi sender inn, så tar tyskerne å reduserer prisen. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Noen som vet hvorfor fotovideo, som er dyrest på alt, er billigst på Sigma 50mm f1.4? Får det ikke helt til å stemme at den skal koste like "lite" som Canon 50mm f1.4? EDIT: kan legge til at den koster 3 1/2K Endret 7. januar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen som vet hvorfor fotovideo, som er dyrest på alt, er billigst på Sigma 50mm f1.4? Får det ikke helt til å stemme at den skal koste like "lite" som Canon 50mm f1.4? Det er vel heller at hos FotoVideo så er Canons 50mm f/1.4 like dyr som Sigma. Mye billigere hos JP. Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nei, du er nødt til å bestille i butikk. Vi klistrer nemlig lappen på ordreposen vi sender inn, så tar tyskerne å reduserer prisen. Ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå