Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Men er vel blitsen som fryser bevegelsen her uansett. Uten å ha sett det selv. Er det sterk blits?

Blitsen er temmelig sterk, selv i dagslys. men den har et skikkelig rødskjær. Hadde nok blitt blendet hadde jeg sett rett inn i den. Skjønner jo at folk som møter denne i mørket nesten kjører av veien..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er blits i boksene - med oransje lys av en eller annen grunn.

Tom

Lyset er farget slik for at ikke alle lysreseptorene i øyet skal bli rammet. Dessuten har vi vanskeligere for å oppfatte rødt enn f.eks blått eller grønt.

Nå er det på vei over til IR blitser i stedet. Da veit du rett og slett ikke om du blir tatt bilde av.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Jeg jobbet en stund for bomringen i Bergen, det hendte faktisk at vi fikk kjeftet huden full for

"hvorfor i helvete har dere satt opp en bom i fløyfjellstunnelen???".

Bom i fløyfjellstunnelen? Hva snakker du om?

"Det lyste jo rødt da jeg kjørte der, jo!"

Legg til skikkelig breial bergensdialekt på sitatene.

Lenke til kommentar
Mener å huske at det var en D2x

+1

Men der testet de jo på den britiske/amerikanske måten (?) Alså bilde bakifra. Og de testet med forskjellige skilt som skulle blende tallene fra en spesiell vinkel.

Det er mye lettere å kjøre så fort at fotoboksen ikk rekker det er i Norge. Er vel snakk om 110/120km/t før boksen skal ha problemer. Men så er det jo ikke alle boksene som har kamera hele tiden.

Før så blendet fotoboksen hele området rundt bilen. Men nå, har som nevnt, det kommer infrarøde blitser, slik du omtrent ikke ser blitsen, ihvertfall ikke på dagstid.

Hadde vært morsomt å fått det som passfoto(eller på andre legitimasjonskort)

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Det er mye lettere å kjøre så fort at fotoboksen ikk rekker det er i Norge. Er vel snakk om 110/120km/t før boksen skal ha problemer. Men så er det jo ikke alle boksene som har kamera hele tiden.

Tviler på at det er så lav hastighet. Da Top Gear testet det måtte de opp i 250 km/t før boksen fikk problemer.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er så lav hastighet. Da Top Gear testet det måtte de opp i 250 km/t før boksen fikk problemer.

Tilogmed på fotobokser som tar bilder forfra?

Lenke til kommentar

Husk at kameraets fokus er stilt inn (for-fokusert) på en bestemt avstand, så det har ingenting å si hvilken vinkel en tar bildet fra. Det er kun hastigheten på hastighetsmålings-systemet som avgjøre hvor fort man må kjøre.

Så jeg tror du driter deg ut hvis du fliser forbi en slik boks i 200km/t

Tom

Lenke til kommentar
Mener å huske at det var en D2x

+1

Men der testet de jo på den britiske/amerikanske måten (?) Alså bilde bakifra. Og de testet med forskjellige skilt som skulle blende tallene fra en spesiell vinkel.

Før så blendet fotoboksen hele området rundt bilen. Men nå, har som nevnt, det kommer infrarøde blitser, slik du omtrent ikke ser blitsen, ihvertfall ikke på dagstid.

Hadde vært morsomt å fått det som passfoto(eller på andre legitimasjonskort)

Top Gear klarte å lure en fotoboks med en TVR i 2003. Men det kan ha hatt noe med fiberglasskonstruksjonen å gjøre.

Lenke til kommentar
Malapropos fotoboks: Når jeg kjøpte kamera på JP i sommer fikk jeg med to gavekort på tilsammen 100 bilder "fra digitalt lagringsmedium". Kan noen av dere JP-gutta svare på om jeg kan bruke dem ved bestilling på nettet?

Nei, du er nødt til å bestille i butikk. Vi klistrer nemlig lappen på ordreposen vi sender inn, så tar tyskerne å reduserer prisen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...