Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ungdomskolen*

Nå fikk du meg til å scrolle til bunnen av siden, men der fant jeg jo ingen fotnote!?

 

WTF?

 

:fun:

Får skylde på stressa dag på jobben.

 

Det jeg skulle si, er at 7 og 8 klasse ble tatt i Australia, slik at jeg begynte ikke med nynorsk for i 9-ende (litt ut i skoleåret). Og det ble et sjokk - så når nynorsk fantatikerne (særlig østlandske sådanne) påstår at nynorsk er en mer naturlig målform for oss på østlandet. Så er svaret mitt: Bullshit.

 

Tom

Lenke til kommentar
Dollaren er under 5kr :D

Kan gjøre de røverkjøpene, men så får jeg ikke lov å bruke foreldrene mine sitt Visa på nettet...Sitter jeg her med visa electron, hjelpesløs.

 

Men da vil vel prisene i butikkene også bli billigere? Siden det bli billigere å kjøpe inn varer.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Akkurat nå står dollaren på 5,13. Mulig tollvesenet ikke har oppdatert valutakursene enda.

 

Prisene i butikkene i USA vil nok ikke synke. Tvert i mot. Meste av utstyret importeres fra Asia, og særlig Japan. Derfor vil prisene også påvirken av Yen. Nå som dollaren er lav, vil også eksportører i Asia få mindre igjen for pengene de får ved eksport. Prisene vil øke altså. Men det er viktig å huske at dette ikke skjer på dagen. Dollaren skal gjerne ligge på 4-tallet i en liten stund før dette skjer.

 

Fet handleliste du har der Mr. Olsen. Hvis du handler fra BH, skal du bestille alt samtidig? Noen tanker om at 85mm og 105mm VR vil overlappe hverandre hva gjelder portretter?

Lenke til kommentar
Følger du ikke med i finansverdenen da Marius? :p

 

Du måtte sette opp sikleliste du også, ja XD

 

Du tenker på kursen da eller? Fattern sa kursen var under 5 en dag her...

 

Siklelistene mine kommer når jeg etter ca 7 dager ikke har hatt noen aktivitet her inne, ingenting på TV'n, jeg vet at innen 2 måneder har jeg tjent inn 20k :D som jeg kan bruke ca 10k av på fotoutstyr.

Lenke til kommentar
Dollaren er under 5kr :D

Kan gjøre de røverkjøpene, men så får jeg ikke lov å bruke foreldrene mine sitt Visa på nettet...Sitter jeg her med visa electron, hjelpesløs.

 

Men da vil vel prisene i butikkene også bli billigere? Siden det bli billigere å kjøpe inn varer.

Hahah, owned!

 

På mitt VISA "Electron" fra Nordea har jeg kortnummer og alt, funker på nett og hele pakka..

Skulle bestille noen spill fra utlandet i går, da sa siden at VISA Electron ikke passet til kortnummeret jeg oppga. Når jeg byttet til VISA funket det perfekt!

 

Jeg mistenker at det er et ordentlig VISA-kort forkledd med et Electron-merke..

Lenke til kommentar
Følger du ikke med i finansverdenen da Marius? :p

 

Du måtte sette opp sikleliste du også, ja XD

 

Du tenker på kursen da eller? Fattern sa kursen var under 5 en dag her...

 

Siklelistene mine kommer når jeg etter ca 7 dager ikke har hatt noen aktivitet her inne, ingenting på TV'n, jeg vet at innen 2 måneder har jeg tjent inn 20k :D som jeg kan bruke ca 10k av på fotoutstyr.

Misforsto litt oppi her, endret innlegget.

 

Jøsses, sykt med penger a :p

 

Jeg har nettopp wastet hele formuen på 30k omtrent; 20000 båt, 8000 foto, 2000 wii & ps3-spill..

Lenke til kommentar
Følger du ikke med i finansverdenen da Marius? :p

 

Du måtte sette opp sikleliste du også, ja XD

 

Du tenker på kursen da eller? Fattern sa kursen var under 5 en dag her...

 

Siklelistene mine kommer når jeg etter ca 7 dager ikke har hatt noen aktivitet her inne, ingenting på TV'n, jeg vet at innen 2 måneder har jeg tjent inn 20k :D som jeg kan bruke ca 10k av på fotoutstyr.

Misforsto litt oppi her, endret innlegget.

 

Jøsses, sykt med penger a :p

 

Jeg har nettopp wastet hele formuen på 30k omtrent; 20000 båt, 8000 foto, 2000 wii & ps3-spill..

 

Hva sa jeg ang den båten din!?

NEI NEI NEI, foto for alle penga. du kommer bare til å kjøre på et skjær og drukne!

 

Hvor jobber du hen Mr. Olsen? Og hvor mye jobber du siden du har så heftig med penger.

 

Jobber på en bensert, og jobber kvar Søndag, i hovedsak. Så kommer alle helligdagene, ekstravakter på grunn av folk som blir sjuke osv.

 

Får over 10k i mai måned, og håper på mellom 20-30k i løpet av sommerferien.

 

Hvor mye er spart til bil, studie og senere bo 'a? :p

 

nada :p

 

Det er det som er problemet mitt, gamlingene som setter stopper for innkjøpene mine.

"Spar, du får bruk for de senere. Bil, leilighet, fyll!" huff...

 

Derfor jeg kanskje kommer til å vante gjennom hele sommeren med store innkjøp, til jeg har rundt 50-70k på konto, før jeg bruker 20-30k, eller bare 20k. Får se etter at jeg har bestemt meg om jeg skal ha alt på lista mi. Ny makro er langt ifra sikkert, får se hvordan min første makrosommer blir med sigmaen. Ny blits kommer, men det er jo praktisk talt en dags arbeid unna. Så er spørsmålet om jeg skal ha både D200 og D300. Det frister med 2 kamera, og den går jo "kun" for 6-7k, så om jeg kutter ned på listen min så vil det forsvare 2 kamera.

 

Dette:

Nikon D300

Nikon 10.5mm Fisheye

Nikon MB-D10

Nikon SB-800

Nikon TC-14E II

 

Er det eneste jeg kan si sikkert kommer til å bli kjøpt inn iløpet av året. Det er "kun" 16k fra USA, burde gå bra. men kamera blir kjøpt i Norge, så da blir det + 3500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...