Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har forelska meg litt i Lowepro Stealth Reporter 650AW.

 

Trenger noe større enn NG baggen min...

Er ikke den STYGGsvær?

 

Bag er dårlig løsning. En fotobag er lett å gjenkjenne, en sekk er mindre lettgjenkjennbar. Dessuten er det en lite fordelaktig ordning for skuldrene.

 

Kjøp deg sekk, det er langt bedre. :)

 

Forøvrig har jeg knipset to pix i dag. Bare trykke litt på knappen, vet dere.

 

Og jeg har fått grønt lys, og får en kommentarartikkel publisert på fredag. Er vel ikke hestgalt det? :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Det er bare tull at Visa Electron har en limit på 2500. Kanskje 10k, men i alle fall ikke under 6k. Jeg har sett folk kjøpe laptop med slike kort.

 

Vitsen er jo grei, i og med at det er kun for barn at limit er satt så lavt. Det er nemlig et problem å handle med barn, for det kan backfire hvis det oppstår et problem. Barn skal jo ikke handle noe dyrt på egenhånd, uten å ha samtykke fra eldre. Og det er jo greit, synes jeg. Det er et fåtall barn som tjener like mye som noen av våre her på bruket, og forelder vil gjerne ha en oversikt over slikt.

 

Jeg mener forøvrig at alle dere som bor hjemme, men kjøper utstyr for titalls tusener i året også bør betale en slant til deres foreldre for mat og tak over hodet. Det er endel av læreprosessen. Og hvis dere ikke gjør det, så har foreldrene sin soleklare rett til å klage over dyre innkjøp.

Lenke til kommentar

Så lenge du har en jobb, jobber kanskje mye, og tjener dine egne penger, så kan ikke foreldrene nekte deg. At du bruker penger på dyrt fotoutstyr er jo fordi det er en hobby. Mange under 18 bruker heller penger på alkohol og tobakk. Det å får bo, sengeplass og mat av foreldrene er jo bare en del av barneoppdragelsen? Et barn de selv ville ha. Å "kreve" penger blir bare dumt. Er du 24 og forsatt bor hjemme og lever på foreldrene dines goder, så kan jeg forstå at de krever en liten slant.

 

 

Ser PM er litt irritert over julekalenderen, men slik er det jo. Er delvis enig med PM, men ikke 100%. Noen andre som deler PM's mening, eller synes det bare var greit?

Lenke til kommentar

Visa electron har egendefinerte begrensninger. Mitt hadde ukesbegrensning på 10k, noe som visstnok var standard for electronkort til barn. (fikk det når jeg gikk i 9-ende.) Maste hull i hodet på foreldrene mine for å få visakort, og fikk den nedturen første gangen jeg skulle bruke det på nett; heldigvis gikk det også ann å få ekte visakort så tidlig med banken vår.

 

Brukte det jeg tjente en sommer på ny laptop + dslr. Mamma var selvfølgelig helt forferdet over at jeg brukte så mye på ett kamera, pappa skjønte det, siden han hadde slr selv engang. (Vöigtlander av en eller annen sort.) Ellers har jeg gjort det de har forventet: gått skole og ikke sløvet for mye, og bestandig vist hva som hadde skjedd om jeg hadde sluttet på vgs; fint møte med virkeligheten, alene.

 

Konseptet bak julekalenderen er greit, men premiene er vel dyre. Hadde det vært en småting en gang om dagen så hadde det kansje vært mer passende, men når premiene er svindyre og butikkene overbyr hverandre for å få mest reklame gir det lite julestemning hos meg.

 

Hadde det vært praktisk mulig uten å gå glipp av noen uker med familien, katten min og hunden så hadde jeg gladelig stått over julen. Jeg er vel ikke den eneste som misliker julen nei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...