Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er JPEG utelukka?

Absolutt ikke - det var bare det at utgangspunktet fra Bibble var dobbelt så stort i jpeg, og da jeg kjørte opp kompresjonen i gimpen endte jeg med et totalt ubrukelig resultat (i realiteten 8x8 blokker i stedet for 80x80 piksler... :roll:).

 

Irfanview neste...

 

EDIT: Og gjett om det gjorde susen...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Red.: Men so feil kan eg ta ...

Ikke nødvendigvis - jeg lastet inn png'en i Irfanview, og komprimerte til jpeg med qualy 50 - det ble en bitteliten fil på under 2KB!

 

Edit: Argh! Skulle ha lagt opp fotoessayet mitt i kveld, men i stedet ble jeg sittende å fikle med avatar... Jaja, nå er det natta. Det får bli essay i morgen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Ah, eg tenkte du prøvde med PNG der òg, sjekka ikkje fila. Rart at Gimp gjorde ein so dårleg jobb med JPG-komprimeringa som du opplevde ...

 

Simon: Eg trur det var ein del mas før dei auka frå 6kb til 10kb i forfjor, so eg tviler på at det skjer med det fyrste, men du kan jo prøve. Er berre å lage ein tråd i Tilbakemeldinger-forumet og sjå kva respons du får.

Lenke til kommentar
Jada. Både hele Nikons F-proffserie og Canons F1 hadde mulighet for å skifte prismehus. Om de hadde sjaktsøker til alle disse modellene vet jeg ikke. Dessuten var det også noen (hovedsaklig europeiske) modeller som kun hadde sjaktsøker, men det er lenge siden nå.

 

Hasselblad 500-serie er også slr.

Pentax LX hadde også utskiftbart prismehus, og det ble så vidt jeg vet levert sjaktsøker til det...
Lenke til kommentar
Fantastisk godt måte å ta selvmord på, da. Sett på "Requim", finn frem koret på Dies Irae, ta vekk isolasjonen forran subben og legg hodet inntil. Blastoff.
Spørs selvfølgelig hvilket requiem du setter på. Antar du mener Mozart sitt - siden det er mest kjent og Dires Irae ganske heftig der... Men mange komponister har skrevet sin (eller andres) dødsmesse (requiem).
Lenke til kommentar
Fantastisk godt måte å ta selvmord på, da. Sett på "Requim", finn frem koret på Dies Irae, ta vekk isolasjonen forran subben og legg hodet inntil. Blastoff.
Spørs selvfølgelig hvilket requiem du setter på. Antar du mener Mozart sitt - siden det er mest kjent og Dires Irae ganske heftig der... Men mange komponister har skrevet sin (eller andres) dødsmesse (requiem).

 

True dat, true dat. Siktet selvsagt til Mozart sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...