k.n.b Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er det noe som komprimerer hardere enn gimpen på lvl. 9? Forsøk Irfanview, den komprimerer ganske hardt med ok resultat. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Er JPEG utelukka? Absolutt ikke - det var bare det at utgangspunktet fra Bibble var dobbelt så stort i jpeg, og da jeg kjørte opp kompresjonen i gimpen endte jeg med et totalt ubrukelig resultat (i realiteten 8x8 blokker i stedet for 80x80 piksler... ). Irfanview neste... EDIT: Og gjett om det gjorde susen... Endret 4. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Trur ikkje du får det under 10KB i PNG utan å indeksere det (Image --> Mode --> Indexed). Du reduserer jo talet på fargar, so det kan vere resultatet vert dårleg. Det avheng av biletet. Red.: Men so feil kan eg ta ... Endret 4. januar 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kan ikke diskusjon øke begrensingen litt? Jeg vet ikke, men hva med 40kb? Det er jo rimelig få som sitter på 56k nå for tiden. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Red.: Men so feil kan eg ta ... Ikke nødvendigvis - jeg lastet inn png'en i Irfanview, og komprimerte til jpeg med qualy 50 - det ble en bitteliten fil på under 2KB! Edit: Argh! Skulle ha lagt opp fotoessayet mitt i kveld, men i stedet ble jeg sittende å fikle med avatar... Jaja, nå er det natta. Det får bli essay i morgen. Endret 4. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ah, eg tenkte du prøvde med PNG der òg, sjekka ikkje fila. Rart at Gimp gjorde ein so dårleg jobb med JPG-komprimeringa som du opplevde ... Simon: Eg trur det var ein del mas før dei auka frå 6kb til 10kb i forfjor, so eg tviler på at det skjer med det fyrste, men du kan jo prøve. Er berre å lage ein tråd i Tilbakemeldinger-forumet og sjå kva respons du får. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jada. Både hele Nikons F-proffserie og Canons F1 hadde mulighet for å skifte prismehus. Om de hadde sjaktsøker til alle disse modellene vet jeg ikke. Dessuten var det også noen (hovedsaklig europeiske) modeller som kun hadde sjaktsøker, men det er lenge siden nå. Hasselblad 500-serie er også slr. Pentax LX hadde også utskiftbart prismehus, og det ble så vidt jeg vet levert sjaktsøker til det... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 HUNDREOGTITUSEN? 110000? for en pc????????Jeg har jobbet på en maskin til 140000, hvorav rammen alene kostet 110 lapper da maskinen var ny. Skjønt slike maskiner kaller man ofte arbeidsstasjoner... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Fantastisk godt måte å ta selvmord på, da. Sett på "Requim", finn frem koret på Dies Irae, ta vekk isolasjonen forran subben og legg hodet inntil. Blastoff.Spørs selvfølgelig hvilket requiem du setter på. Antar du mener Mozart sitt - siden det er mest kjent og Dires Irae ganske heftig der... Men mange komponister har skrevet sin (eller andres) dødsmesse (requiem). Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Fantastisk godt måte å ta selvmord på, da. Sett på "Requim", finn frem koret på Dies Irae, ta vekk isolasjonen forran subben og legg hodet inntil. Blastoff.Spørs selvfølgelig hvilket requiem du setter på. Antar du mener Mozart sitt - siden det er mest kjent og Dires Irae ganske heftig der... Men mange komponister har skrevet sin (eller andres) dødsmesse (requiem). True dat, true dat. Siktet selvsagt til Mozart sitt. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tilbake på Bardufoss. Så kjekt. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tilbake på Bardufoss. Så kjekt. Du har jo tilgang til både det ene og det andre av fotografiske herligheter og duppeditter, har du ikke? *missunelig* Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Njoa. Fem Nikon hus, et lass med Nikkor-glass og et greit utvalg av Speedlights. Endret 5. januar 2009 av gorpium Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Njoa. Fem Nikon hus, et lass med Nikkor-glass og et greit utvalg av Speedlights. Samt flere kuldegrader enn det som burde være lov? Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Samt flere kuldegrader enn det som burde være lov?Joda, var under -20 grader i Målselv i går... Men de føles ikke så kalde der ute som -10 gjør i Tromsø, så det er faktisk ikke så galt som folk tror. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 -20 innlands er ikke alt for ille. Lå på rundt det når jeg var i Trysil forrige uke. Men det er for kaldt til å gå å fotografere, syns jeg. Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Njoa. Fem Nikon hus, et lass med Nikkor-glass og et greit utvalg av Speedlights. Samt flere kuldegrader enn det som burde være lov? Tom Faktisk er det -5 ute nå og det er ganske greit egentlig. Snør som pokker da. Fant for øvrig den beste siden jeg har sett på lenge nå - beards.org. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er det ditt, eller forsvarets utstyr gorp? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Faktisk er det -5 ute nå og det er ganske greit egentlig. Snør som pokker da. Det gjør ikke noe. Hvis man kan være inne og ikke har ansvar for måking. Fant for øvrig den beste siden jeg har sett på lenge nå - beards.org. Scaaaryy! Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Njoa. Fem Nikon hus, et lass med Nikkor-glass og et greit utvalg av Speedlights. Samt flere kuldegrader enn det som burde være lov? Tom Faktisk er det -5 ute nå og det er ganske greit egentlig. Snør som pokker da. Fant for øvrig den beste siden jeg har sett på lenge nå - beards.org. hahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå