Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan klarer filmen å holde følge med 4,5 b/s? Vil ikke det slite veldig på ytterkantene?

 

Vel håper du er klar over at 35mm film er den samme filmen som blir brukt i filmkameraer, da snakker vi 24 bilder per sekund, riktignok bare halv størelse men alikevel. Film tåler mye, ingen fare når det kommer til denslags, et problem kan dog være russiske kameraer som ofte filmframtrekkere i metal, dette kan lett skape en liten sprekk i filmen og nå det først skjer kan den lett ryke tvert over. Zenit er dritt for film, generelt Zenit er dritt, har ikke telling på hvor mange filmer jeg har fått ødelagt av mine.

Lenke til kommentar
Vel håper du er klar over at 35mm film er den samme filmen som blir brukt i filmkameraer, da snakker vi 24 bilder per sekund, riktignok bare halv størelse men alikevel. Film tåler mye, ingen fare når det kommer til denslags, et problem kan dog være russiske kameraer som ofte filmframtrekkere i metal, dette kan lett skape en liten sprekk i filmen og nå det først skjer kan den lett ryke tvert over. Zenit er dritt for film, generelt Zenit er dritt, har ikke telling på hvor mange filmer jeg har fått ødelagt av mine.

 

Ja, men film i kamera blir vel utsatt for "av og på" i større grad enn i filmkameraer, der det går mer jevnt?

 

 

Tentamen.. jeg savner tentamen. Har tre-timers eksamen i moderne sosiolgisk teori om noen uker. Jeg vil heller ha 6 timer stil i nynorsk enn å utsette meg for det lille helv...

Lenke til kommentar
Tentamen.. jeg savner tentamen. Har tre-timers eksamen i moderne sosiolgisk teori om noen uker. Jeg vil heller ha 6 timer stil i nynorsk enn å utsette meg for det lille helv...

Hvis det er noe jeg ikke savner, så er det 6 timer med nynorsk stil ... Nynorsk undervisningen jeg hadde på ungdomskolen* og gymnaset, drepte all interesse for målformen. Det er først etter at jeg leste et par bøker med Are Kalvø (ca 20 år etter) at jeg har sluttet å ha fundamentalistiske holdninger på området ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...