Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det var snakk om kamerautstyr og verdiforsikring her i tråden for en stund siden. Da det var oppe første gang kontaktet jeg gjensidige per mail og ramset opp utstyret, serienr på alt, innkjøpspris og innkjøpstidspunkt. Jeg fortalte også hvordan utstyret blir oppbevart dersom jeg ikke har det med meg. (Jeg har det da innelåst i godkjent våpenskap.) Jeg ba og om en reiseforsikring.

 

Jeg fikk tilbud om verdigjenstandforsikring på utstyr til en forsikringssum av 27.760,- med en årspremie på 694,-. Det står da at dekningsomfanget er "Heldekning" og at forsikringen gjelder i hele verden. Også er det henvist til noen generelle vilkår jeg enda ikke har lest.

 

Reiseforsikringen kommer i tillegg med en årlig premie på 1030 og gjelder på ferie-, fritids- og yrkesreiser i hele verden.

 

Så hva tror dere? Det er jo veldig lettvindt da. Trenger bare svare på tilbudet per mail så er alt dyreste forsikret. Det er vel uansett ikke store summer å spare på å få dette forsikret hos andre selskap isteden.

(Jeg har innbo og reiseforsikring hos IF men tenkte gå over til Gjensidige allikevel.)

 

Kan hende du får forsikringa billigere dersom du flytter over de andre forsikringene du har, men ellers så er det samme verdigjenstandsforsikringa jeg har. Fant frem papirene her. Har 95,- i rabatt med Gjensidige fordel 2, og vi har "bare" innbo- og bilforsikring i tillegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ratleto; Jo,er nok uansett bare smått å spare tror jeg så jeg bare takker pent for tilbudet deres og tar den forsikringen. Sender mailen i dag. Tør jo egentlig ikke la være nå som jeg har innhentet tilbud og greier, om det da skulle hendt noe ville jeg revet meg i håret..

Jeg hadde nok mest sannsynlig aldri tatt meg dette bryet om jeg ikke spesifikt hadde lest på forhånd hvilke opplysninger de trengte da du nevnte det i en post.. så takk skal du ha for det.

Lenke til kommentar
Ratleto; Jo,er nok uansett bare smått å spare tror jeg så jeg bare takker pent for tilbudet deres og tar den forsikringen. Sender mailen i dag. Tør jo egentlig ikke la være nå som jeg har innhentet tilbud og greier, om det da skulle hendt noe ville jeg revet meg i håret..

Jeg hadde nok mest sannsynlig aldri tatt meg dette bryet om jeg ikke spesifikt hadde lest på forhånd hvilke opplysninger de trengte da du nevnte det i en post.. så takk skal du ha for det.

 

If er vel omtrent de dyreste som er på forsikring, unntatt det første året, da de kjører lokketilbud, så det kan hende det lønner seg å flytte alt likevel. :)

Lenke til kommentar
snakker vi lettøl nå :D

Det bestemmer du selv ;) Er du med?

sorry ;) .... meldingen var ment mot ølsponsingen til icefox...

Du skulle slengt deg på. Ble bare ZoDz og undertegnede. Men vi fikk tatt litt bilder rundt om i Oslo. Tok også en tur oppe på Holmenkollen. Og fant endelig utkikkspunktet jeg har lett etter i et par år.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
En knall måte å jobbe på, som jeg savner når jeg fotograferer med slr.

Du kan da få sjaktsøker til SLR (noe du selvfølgelig vet), men det er kanskje verre på dSLR.

 

Du skulle slengt deg på. Ble bare ZoDz og undertegnede. Men vi fikk tatt litt bilder rundt om i Oslo. Tok også en tur oppe på Holmenkollen. Og fant endelig utkikkspunktet jeg har lett etter i et par år.

Sikker bra i dag. Kommer det noen bilder? Selv måtte jeg bare en tur på Valle Hovin for å få med meg litt av Sprint-NM på skøyter. Hadde med kamera, men ikke optimal brennvidde dessverre.

Lenke til kommentar
En knall måte å jobbe på, som jeg savner når jeg fotograferer med slr.

Du kan da få sjaktsøker til SLR (noe du selvfølgelig vet), men det er kanskje verre på dSLR.

 

Jada. Både hele Nikons F-proffserie og Canons F1 hadde mulighet for å skifte prismehus. Om de hadde sjaktsøker til alle disse modellene vet jeg ikke. Dessuten var det også noen (hovedsaklig europeiske) modeller som kun hadde sjaktsøker, men det er lenge siden nå.

 

Hasselblad 500-serie er også slr.

Lenke til kommentar
Hvordan er 1000D i forhold til 40D på iso 100-400? Vurderer å kjøpe meg det viss jeg ikke får råd til 5D Mark II på neste lønning. 1000D funker vell relativt bra når man setter opp ett par blitser, iso 100, 1/250, f/4 da det hovedsakelig er objektivet det går ut på?

Kom plutselig til å tenke på den ideen din her ZoDz, hvordan ville i det hele tatt 1000D tålt vekten av f.eks. 24-70mm 2.8L montert på (dersom du fotograferer fra stativ)?

Vil festesystemet til så lette (og med dårligere byggekvalitet) tåle optikk på 1kg?

 

mulig jeg undervurderer dagens dslr ;)

Lenke til kommentar
Når vi er inne på den analoge siden:

Fikk se noen bilder da jeg var i NYC som var tatt med en kameratype jeg ikke viste fantes engang.

Vet ikke om jeg skal kalle det ett panorama-kamera, men okjektivet roterte 180 grader inne i huset og eksponeringene tok ca. 1 sekund.

Noen her som har vært borti noe lignende?

Jeg vet hva du prater om, men aldri prøvd det. Ganske kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...