KimNK Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Å retusjere på 21MP er ikkje mindre enn FANTASTISK. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Mjo, men som en mellomløsning er ikke 10 mp en dårlig løsning, tross alt. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Da har jeg fått lest hva det gyldne snitt er og fått bedre innsikt i det å croppe bilder med tanke på sideforholdet,hva man ikke lærer. Takker for svar,god helg videre. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Mmmmmmh... så en søt jente i Bergen by for noen dager siden med et sølv Leica. Skulle snakket med hun, men nå er sjansen forbi. Er forresten veldig irritert over modeller som ikke stiller opp på avtalt tid. Stor eller liten? Det kan meget vel ha vært en rebrandet Panasonic. Optikken er dog Leica. Om det da ikke var en ekte Leica. Da er det direkte småkult. Stor. Så ut som en M8. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Damer som eier M8 må være en sjelden rase.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Damer som eier M8 må være en sjelden rase.. Hver gang en tydelig fotointeressert, søt jente kom innom butikken jeg jobbet i og vi hadde en interessant samtale om foto, så må jeg innrømme at jeg ble litt ør. Var nok like mye jenta som selve fotofaktoren, men hyggelig uansett Så det er noen av dem der ute... det er bare så alt for få Jeg har riktignok et par søte venninner som er over gjennomsnittet interessert i foto, men det blir liksom ikke helt det samme. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Mmmmmmh... så en søt jente i Bergen by for noen dager siden med et sølv Leica. Skulle snakket med hun, men nå er sjansen forbi. Er forresten veldig irritert over modeller som ikke stiller opp på avtalt tid. Stor eller liten? Det kan meget vel ha vært en rebrandet Panasonic. Optikken er dog Leica. Om det da ikke var en ekte Leica. Da er det direkte småkult. Stor. Så ut som en M8. Har du holdt en M8? Det har jeg, de er pittesmå. Det høres ut som en Leicasonic. Hvor stort var objektivet? Rammesøkeroptikk til Leica er hovedsak svært liten. Langt mindre enn f.eks. gammel Zuiko-optikk som igjen er litt mindre enn gammel Nikkor-optikk, for å ta et eksempel. Jeg har flere gode venninner som driver med foto. Blant annet en jente med et 1Dmk3 parret med et 24-70. Endret 3. januar 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Kanskje hun leser dette.. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Mmmmmmh... så en søt jente i Bergen by for noen dager siden med et sølv Leica. Skulle snakket med hun, men nå er sjansen forbi. Er forresten veldig irritert over modeller som ikke stiller opp på avtalt tid. Stor eller liten? Det kan meget vel ha vært en rebrandet Panasonic. Optikken er dog Leica. Om det da ikke var en ekte Leica. Da er det direkte småkult. Stor. Så ut som en M8. Har du holdt en M8? Det har jeg, de er pittesmå. Det høres ut som en Leicasonic. Hvor stort var objektivet? Rammesøkeroptikk til Leica er hovedsak svært liten. Langt mindre enn f.eks. gammel Zuiko-optikk som igjen er litt mindre enn gammel Nikkor-optikk, for å ta et eksempel. Jeg har flere gode venninner som driver med foto. Blant annet en jente med et 1Dmk3 parret med et 24-70. Det var en Leica. Objektivet var lite men jeg så at det ikke var ett typisk DSLR. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 [snipp]...Det var en Leica. Objektivet var lite men jeg så at det ikke var ett typisk DSLR. Det krever ingen fotoutdannelse for å se at rammesøkere ikke likner på typiske dSLR. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Stor. Så ut som en M8. Har du holdt en M8? Det har jeg, de er pittesmå. Det høres ut som en Leicasonic. Hvor stort var objektivet? Rammesøkeroptikk til Leica er hovedsak svært liten. Langt mindre enn f.eks. gammel Zuiko-optikk som igjen er litt mindre enn gammel Nikkor-optikk, for å ta et eksempel. Ja, jeg har holdt og brukt en M8. Den er ikke liten nei - da sammenlignet med kompaktkamera og små DSLR. Etter det jeg kan hente fra hukommelsen hadde den den store velkjente søkeren og et lite objektiv. Ikke et Digilux med stort glass altså. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Det var en Leica. Objektivet var lite men jeg så at det ikke var ett typisk DSLR. Ja, jeg har holdt og brukt en M8. Den er ikke liten nei - da sammenlignet med kompaktkamera og små DSLR.Etter det jeg kan hente fra hukommelsen hadde den den store velkjente søkeren og et lite objektiv. Ikke et Digilux med stort glass altså. Da trekker jeg tilbake påstanden. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Til dere analoge tilhengere. Beste kamerahus+objektiv med normal brennvidde opptil 15k? Endret 3. januar 2009 av gorpium Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Analog til 15K? Mellomformat? Det har vært morsomt. Mange her som lever av foto? Mange her som har foto som deltidsjobb/bi-inntekt? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) FM* + en slags Nikkor-50, eller et OM-4Ti (eventuelt OM-1n/sp eller OM-3Ti om du vil ha det skikkelig manuelt) med en OM50/1.2 eller 55/1.2. Edit: Jeg studerer fotojournalistikk og frilanser en del som fotograf og journalist. Endret 3. januar 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Nikon F5 med en 50mm f/1.2 virker najs. Francis, me wants to test yours. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Analog til 15K? Mellomformat? Det har vært morsomt. Mange her som lever av foto? Mange her som har foto som deltidsjobb/bi-inntekt? Tenker mellomformat ja. Mamiya eller Hasselblad kommer vel innen den prisen med et par gamle modeller. Ønsker å komme meg på et nivå som kan brødfø meg, men føler at det å bruke film vil gi meg mer tilbake siden jeg ikke kan drive med snapshots. 120 film koster og det er ikke mange eksponeringer per rull. Er fotograf i Hæren nå i førstegangstjenesten og tjener noen slanter her og der i det sivile. FM* + en slags Nikkor-50, eller et OM-4Ti (eventuelt OM-1n/sp eller OM-3Ti om du vil ha det skikkelig manuelt) med en OM50/1.2 eller 55/1.2. Du skryter veldig av OM-serien. Jeg regner med Stasi har noen modeller inne som jeg kan tafse på før jeg legger pengene på bordet. Jeg som elsker smal dybdeskarphet vil nok komme godt ut med en 50 eller 55/1.2 ja. Jeg kan godta manuell fokus, men vil helst ha lysmåler innebygd. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 Damer som eier M8 må være en sjelden rase.. Jeg kjenner ei. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Analogt har noe mystisk ved seg som er ganske tiltrekkende. Gleder meg til å få satt opp ett mørkerom. Halvt år siden jeg sa jeg skulle gjøre det, men nå! Neste uke! Woho! Har ikke noen fancy analoge kameraer liggende, men knipset noen ruller med Canon AF35M "Autoboy". Gleder meg som en liten bastard på julaften til å se hvordan de bildene blir. Jeg har ikke høye forventninger, men det er fortsatt spennende. Edit: Jeg er bare en glad amatør. Eventuelle drømmer om å kunne brødfø seg er rent utiopiske, men man kan aldri vite. Kan man? Endret 3. januar 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg tafset litt på en Panasonic LX1 i dag, og EVFen var ikke mindre enn imponerende! Riktignok var den komplett ubrukelig ved panning, men den var pokker så overbevisende når man holdt kameraet rolig. Selgeren (i en ekte fotobutikk) var overbevist om at det var en speilrefleks, så jeg måtte ta av objektivet og vise ham at det ikke var noe speil. Bildebrikken sitter foruroligende utsatt - vi snakker jo en registeravstand som tilsynelatende er på noen få milimeter... Endret 3. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå