Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Edit: faen til dobbelpost

MAO hva var en Lada?

Så JPG Magazine var like kjent som den store bilfabrikken i Togliatti? Hmmm :hmm:

 

Eller var det like elendig?

Nå skal det nevne at Lada også ble produsert i Samara, som også ble æret med en egen bil. Jeg har en venn fra Samara.

 

Det kan virke som om Are ikke er varsom nok, og derfor opplever svært smertefulle sanksjonsordninger.

 

I plead the fifth.

Men tsjekaen, eller fruen som du sikkert kaller henne, har vel sine måter å få ut informasjon på. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nevnt dette med forsikring før, men jeg kan jo nevne det igjen:

En verdigjenstandsforsikring synes jeg er bedre enn en "idiot"-forsikring fra butikken, for sistnevnte dekker ikke f.eks. tyveri, da du må kunne levere utstyret til reparasjon.

 

Jeg har selv verdigjenstandsforsikring i Gjensidige, og betaler rundt 500,- pr år (10% egenandel, minimum 500,-) for utstyr til den verdi av i underkant 27.000,-. Jeg forsikrer absolutt alt i fotobagen (inkl selve fotobagen) unntatt forbruksvare.

 

Ulempen, i alle fall hos Gjensidige, er at man MÅ ha minst 2 andre, større forsikringer, som f.eks. innbo og bil. Hovedfordelen med en slik forskring er at den dekker ALT. Tyveri, uhell som å tryne på isen, detter i sjøen på 1000 meters dyp osv osv. Dette gjør at jeg faktisk tør å ta med meg utstyret overalt.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal ta en telefon til Gjensidige, har alt hus og bil forsikret der gjennom Tekna-avtalen. Da burde vel en verdiforsikring også være greit å inkludere. Men hva gjør man om man kjøper mer utstyr, kan man tegne en forsikring som inkluderer også framtidige kjøp eller må man oppdatere forsikringa hver gang man har vert en tur på JP og brukt kortet?

Lenke til kommentar
Men tsjekaen, eller fruen som du sikkert kaller henne, har vel sine måter å få ut informasjon på. ;)

Jeg har falt av nå. Jeg fikk med meg at jeg sa noe jeg ikke mente, eller at noen tolket det jeg sa til det ugjenkjennelige. Jeg kalles madammen, tror jeg. Sånn på nett iallfall.

Lenke til kommentar

Urk - teite Japan Photo som har Lumix LX3 til 3580 på nettsidene sine. Sikkert enda dyrere i butikken. Har skikkelig lyst på den. :)

Også nå som kronekursen er så god*), og jeg skal tilbake fra juleferie.

 

Fikk tatt den beste og mest fornuftige investeringen, da - en 580EX.. Får mye mer ut av innendørsbilder med skikkelig blits! Yay! :D

 

 

 

*) For meg, da, i alle fall, som bor i Køben. ;)

Lenke til kommentar
Men tsjekaen, eller fruen som du sikkert kaller henne, har vel sine måter å få ut informasjon på. ;)

Jeg har falt av nå. Jeg fikk med meg at jeg sa noe jeg ikke mente, eller at noen tolket det jeg sa til det ugjenkjennelige. Jeg kalles madammen, tror jeg. Sånn på nett iallfall.

Da skal jeg frastå fra å omtale deg som fruen i fremtiden.

 

Men jeg fastholder at du kan virke som en slags mild tsjekist. :)

Lenke til kommentar
(snip..)

Men åte fotografering er utbredt, spesielt for arter som (snip..)

 

Oooh! Åtefotografering! En ny slags stilleben?

Østlandsposten har jo allerede en fin bildeserie!

 

Hva slags åte er det best å fotografere på denne tiden av året, tro? ..Og teller bilder som dette? :)

 

(Ellers en annen kommentar: Utrolig hva man kan få seg til å poste i en chattetråd sent på kvelden når man er litt syk og halvsløv.) ;)

Lenke til kommentar
Tror jeg skal ta en telefon til Gjensidige, har alt hus og bil forsikret der gjennom Tekna-avtalen. Da burde vel en verdiforsikring også være greit å inkludere. Men hva gjør man om man kjøper mer utstyr, kan man tegne en forsikring som inkluderer også framtidige kjøp eller må man oppdatere forsikringa hver gang man har vert en tur på JP og brukt kortet?

 

Jeg har tegnet en verdiforsikring opp til et spesifikt beløp på fotoutstyr,det gir meg mulighet til og "alternere" hvilken objektiver som er heldige og blir med meg på tur.

 

Hvis du ikke har med alt på en gang bestandig,så er det lurere og bare forsikre en del av utstyret,skjelden at du er uheldig samtidlig på to forskjellige plasser.Og premien blir redusert endel,for min del nesten 50% og fortsatt dekket med opptil 75% av totalt utstyr.

Så en skikkelig dialog er på sin plass,diskuter forskjellige prisalternativer.

 

Jeg har gitt mitt forsikringsselskap Norske priser på utstyret og må innrapportere nyinvesteringer.

Lenke til kommentar

En del poster slettet, og noen redigert.

 

Personangrep, uthenging, beskyldninger og mistanker tas IKKE offentlig i tråden. Jeg nevnte det tidligere i denne tråden, men noen fikk ikke helt med seg det.

 

Har dere noe å utsette på en annen bruker, mistanke om dobbeltbruker/ny bruker eller lignende, rapporter det eller ta kontakt med en moderator direkte via PM.

Lenke til kommentar
Jeg har tegnet en verdiforsikring opp til et spesifikt beløp på fotoutstyr,det gir meg mulighet til og "alternere" hvilken objektiver som er heldige og blir med meg på tur.

 

Hvis du ikke har med alt på en gang bestandig,så er det lurere og bare forsikre en del av utstyret,skjelden at du er uheldig samtidlig på to forskjellige plasser.Og premien blir redusert endel,for min del nesten 50% og fortsatt dekket med opptil 75% av totalt utstyr.

Så en skikkelig dialog er på sin plass,diskuter forskjellige prisalternativer.

 

Jeg har gitt mitt forsikringsselskap Norske priser på utstyret og må innrapportere nyinvesteringer.

Hmm - blir nok nødt til å få meg en sånn en jeg også - hva med brukt utstyr? Opplyser man opprinnelig nypris, eller prisen man kjøpte det for?

 

Og - hva skjer med eventuell dekning av bruktkjøp?

Lenke til kommentar
Hmm - blir nok nødt til å få meg en sånn en jeg også - hva med brukt utstyr? Opplyser man opprinnelig nypris, eller prisen man kjøpte det for?

 

Og - hva skjer med eventuell dekning av bruktkjøp?

 

Brukt er nok ikke noe problem,men du får nok ikke dekket nyverdipris forsikringer skal dekke faktiske verdier.

Verdien på fotoutstyr blir redusert prosentvis etter fastlagte rutiner pr.år.uten at jeg helt kan si hva dem er,noe alla bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...