Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Huff.. stygt det der fra dagbladet. Så det er dette som er trikset til dyktige naturfotografer? Åte.

Er vel mer trikset til utålmodige naturfotografer. Hva slags rovdyr er det i Vetfold da? Kråker og advokater? ;)

 

Det finnes muligens gaupe og røyskatt. Eller er ulven også kommet til Vestfold? I såfall ville jeg sjekket åtet for gift.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff.. stygt det der fra dagbladet. Så det er dette som er trikset til dyktige naturfotografer? Åte.

Er vel mer trikset til utålmodige naturfotografer. Hva slags rovdyr er det i Vetfold da? Kråker og advokater? ;)

 

Det finnes muligens gaupe og røyskatt. Eller er ulven også kommet til Vestfold? I såfall ville jeg sjekket åtet for gift.

 

Tom

I følge NRK er det gaupe i Vestfold. Kanskje det er sauebønder som skal hevne lammene sine som er bak dette?

Lenke til kommentar
Vil du smake flatneven? :p

Åh, kom igjen! Jeg skal nok til Bergen i overskuelig framtid, sjanser til det blir det nok av. ;)

Hehe. I'll be gentle. :p

Litt vennlig spanking, altså. Det spørs om Aetius synes det er noen god ide :hmm:

 

Neh, jeg legger meg ikke opp i hvem hun banker livdriten ut av.

Lenke til kommentar

Fy F**N! Bil -> fortauskant -> "skrapskrapflappflapp" -> ødelagt felg -> "Ja ja.. 500 kroner.. 1500 om dekket også har gått" -> skift dekk -> "skrapskrapflappflapp" -> "F**N!" -> kjøre til verksted -> "Ny bakaksling. Bestille fra Kongsvinger. 3500 pluss mva og frakt, ny felg og arbeid. Et sted mellom 5- og 7000 kroner" -> evigvarende depresjon over unødvendige ting.

 

Kort fortalt. Frustrasjoner..

 

Fotorelatert: Dårlig råd til fotoutstyr framover.

Lenke til kommentar
Huff.. stygt det der fra dagbladet. Så det er dette som er trikset til dyktige naturfotografer? Åte.

Er vel mer trikset til utålmodige naturfotografer. Hva slags rovdyr er det i Vetfold da? Kråker og advokater? ;)

Tom

Det er faktisk overraskende mange rovfugler (som åtet var tilegenet til) i vestfold . Bare siden lille julaften er det observert følgende rovfugler (nå går jo ikke alle de på åte selvsagt, men det er faktisk endel rovfugl i vestfold også): Hønsehauk, Spurvehauk, Musvåk, Tårnfalk og Vandrefalk

Kilde: http://artsobservasjoner.no/fugler/

 

Syns det var forresten mange dyr, muligens helt i startfasen av åte-utleggingen. Urutinert av fotografene å ikke spørre grunneier først, tror det faktisk er lovstridig å ikke ha grunneiers tillatelse.

Men åte fotografering er utbredt, spesielt for arter som hønsehauk, havørn og kongeørn.

Å diskutere om det er riktig, trengs det vel strengt tatt en egen tråd til.

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...