tomsi42 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Huff.. stygt det der fra dagbladet. Så det er dette som er trikset til dyktige naturfotografer? Åte. Er vel mer trikset til utålmodige naturfotografer. Hva slags rovdyr er det i Vetfold da? Kråker og advokater? Det finnes muligens gaupe og røyskatt. Eller er ulven også kommet til Vestfold? I såfall ville jeg sjekket åtet for gift. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Huff.. stygt det der fra dagbladet. Så det er dette som er trikset til dyktige naturfotografer? Åte. Er vel mer trikset til utålmodige naturfotografer. Hva slags rovdyr er det i Vetfold da? Kråker og advokater? Det finnes muligens gaupe og røyskatt. Eller er ulven også kommet til Vestfold? I såfall ville jeg sjekket åtet for gift. Tom I følge NRK er det gaupe i Vestfold. Kanskje det er sauebønder som skal hevne lammene sine som er bak dette? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kjøpe objektivet i Norge. 500kr er det verdt for 5 års reklamasjonsrett. Pluss at du får objektivet nå. Tom Sant... Jeg har bestemt meg for Sigma 50mm 1.4... Lest tester, noen sier det er problemer med AF (blant annet treg)... Noen som har erfaring? Er vel lettere å bytte i Norge også Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Gøyt? er ikke noe som heter gøyt, din bergenser! Vil du smake flatneven? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Mitt neste "objektiv" dersom jeg vinner stort i lotto snart. Er du blitt litt stormannsgal under juleferien i ødemarken, Are? Har du merket noen forskjell, Snirfle? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vil du smake flatneven? Åh, kom igjen! Jeg skal nok til Bergen i overskuelig framtid, sjanser til det blir det nok av. Har du merket noen forskjell, Snirfle? Han har alltid vært sånn. Vi har ikke felles økonomi. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Da ankom min 4 PW. Fankern å! Da sendte jeg feil eske Endret 2. januar 2009 av saturnia Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vil du smake flatneven? Åh, kom igjen! Jeg skal nok til Bergen i overskuelig framtid, sjanser til det blir det nok av. Hehe. I'll be gentle. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen av våre som er på ferde her tro? Mysteriet er løst. (ikke om det er noen herfra da) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vil du smake flatneven? Åh, kom igjen! Jeg skal nok til Bergen i overskuelig framtid, sjanser til det blir det nok av. Hehe. I'll be gentle. Litt vennlig spanking, altså. Det spørs om Aetius synes det er noen god ide Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Noen av våre som er på ferde her tro? Mysteriet er løst. (ikke om det er noen herfra da) Sick. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Han sier til avisen at det er svært vanlig at fotografer legger ut åte på denne måten for å fotografere dyr som blir lokket til åtet, og at han ganske sikkert kommer til å gjøre det igjen. Den metoden har aldri jeg brukt, og kommer heller aldri til å bruke Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Vil du smake flatneven? Åh, kom igjen! Jeg skal nok til Bergen i overskuelig framtid, sjanser til det blir det nok av. Hehe. I'll be gentle. Litt vennlig spanking, altså. Det spørs om Aetius synes det er noen god ide Neh, jeg legger meg ikke opp i hvem hun banker livdriten ut av. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Fy F**N! Bil -> fortauskant -> "skrapskrapflappflapp" -> ødelagt felg -> "Ja ja.. 500 kroner.. 1500 om dekket også har gått" -> skift dekk -> "skrapskrapflappflapp" -> "F**N!" -> kjøre til verksted -> "Ny bakaksling. Bestille fra Kongsvinger. 3500 pluss mva og frakt, ny felg og arbeid. Et sted mellom 5- og 7000 kroner" -> evigvarende depresjon over unødvendige ting. Kort fortalt. Frustrasjoner.. Fotorelatert: Dårlig råd til fotoutstyr framover. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Gøy å stå på ski igjen! Ble det noen bra shots? Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Huff.. stygt det der fra dagbladet. Så det er dette som er trikset til dyktige naturfotografer? Åte. Er vel mer trikset til utålmodige naturfotografer. Hva slags rovdyr er det i Vetfold da? Kråker og advokater? Tom Det er faktisk overraskende mange rovfugler (som åtet var tilegenet til) i vestfold . Bare siden lille julaften er det observert følgende rovfugler (nå går jo ikke alle de på åte selvsagt, men det er faktisk endel rovfugl i vestfold også): Hønsehauk, Spurvehauk, Musvåk, Tårnfalk og Vandrefalk Kilde: http://artsobservasjoner.no/fugler/ Syns det var forresten mange dyr, muligens helt i startfasen av åte-utleggingen. Urutinert av fotografene å ikke spørre grunneier først, tror det faktisk er lovstridig å ikke ha grunneiers tillatelse. Men åte fotografering er utbredt, spesielt for arter som hønsehauk, havørn og kongeørn. Å diskutere om det er riktig, trengs det vel strengt tatt en egen tråd til. Endret 2. januar 2009 av Ageurk Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Gøy å stå på ski igjen! Ble det noen bra shots? Nærmeste jeg var foto var mobilkamera. Når jeg først skulle jibbe, skulle jeg jibbe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå