Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke gøy å dra på fest når katta sitter forskremt under sofaen og hunden får helt panikk.

 

Dessuten har jeg jo 6.dagsfesten på lokalet noen hundre meter unna, frister lite å feste hardt to dager på rad. Merkelig nok er lokalfolket her spandable med karsken sin :p

 

Merkelig nok så savner jeg faktisk karsken nå som jeg til vanlig bor i Trondheim. Øl er godt og beregnelig, men ikke like gøy.

Lenke til kommentar
Har ikke 5D samme oppløsning som 40D da?

12 vs 10 som sagt tidligere, men det er skjermoppløsningen som er problemet her.

 

Regnet med at de fleste forstod at jeg mente skjermen, siden det var det som var emnet...

 

Edit: Jeg knipset masse dårlige bilder med engangskamera, får se om det ble noen gullkorn om ett par uker (Tviler :p )

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

En liten tanke. Jeg vurderer å sette meg litt inn i strobist-verden, og har på sett og vis det jeg trenger på lys-siden (FL-50R og en Vivitar 285HV med optisk trigger), men hvor mye må jeg egentlig ut med for et par paraplyer og medfølgende stativ og blitssko?

 

Tenker mest på tre tenkelige scenarioer, billigste løsning, en mellomløsning og en skikkelig dyr løsning.

 

Vel, er det slik at man kan skaffe seg det man trenger for en rimelig penge - i alle fall som en begynnelse - eller er det fullstendig tåpelig å kjøpe billig ræl først og så handle inn dyrt ræl senere?

 

Dette er noe jeg ikke har helt peiling på, og derfor spør jeg. Ellers lurer jeg også på hvor man kan få tak i såkalte Ball Bungees?

Lenke til kommentar

Ok.. Da har jeg loket litt rundt på Kaffebrus, og kommet opp med dette:

 

1x 2 stk. 2m stativ

2x 109cm hvit paraply

2x Feste for paraply og blits

 

= 1 439,64 kr inkl. moms.

 

Er dette en rimelig pakke, er det en praktisk pakke, er det en god pakke? Eller er dette skrekkelig dyrt, skrekkelig upraktisk og skrekkelig dårlig?

 

Edit: For å summere, har jeg allerede FL50R som er trådløs med styring fra kamera, og Vivitar 285HV med manuell styring og optisk trigger. Vurderer også en FL36R som supplement.

 

Vel?

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...