Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke 5D samme oppløsning som 40D da?

12 vs 10 som sagt tidligere, men det er skjermoppløsningen som er problemet her.

 

edit: Det er vel oppløsning på skjermen bak vi diskuterer her? :hmm:

 

Tom

Korrektum.

 

 

Noen andre som vet om noe bedre katalogprogram?

Hvorfor bruke noe annet enn Lightroom?

 

Ja, enkelte kan nok finne løsninger i andre programvarer bedre, men for amatører bør Lr gi det meste med tanke på at det er rettet mot fotografer og brukes daglig av proffe.

Lenke til kommentar
Jaja folkens. Dere får ha en morsom nyttårsfeiring.

 

Jeg skal sitte barnevakt. Mutters alene. Dette ble hele min feiring i år:

Det slår ikke min milleniums-"feiring". Den natten var jeg alene dørvakt på en av Bergens brune puber :ermm:

 

Jeg jobbet nattevakt på en bensinstasjon i Trondheim på Y2K.

Nå fikser jeg bilde mapper etc. i LR2 med en mild influensa :new_woot:

 

Edit: Jeg har influensa, ikke LR2 ;)

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Yes folkens. Då er nyttårsmiddagen godt fortært og eg byrjar å bli ein berusa mann. No tek eg og pol-posen min ein liten gåtur ned til naboen for kvelden der vi antagelegvis kjem til å slå leir fram til neste år. Vil derfor benytte anledninga til å ynskje godtfolket (i alle fall dei fleste ^^) eit hjarteleg godt nytt år! Bottoms up!

Lenke til kommentar

Lightroom er ganske genial. Sitter å ser litt på instruksjonsvideoer, rydder i bildene, ser litt mer på video og tester ut flere ting i LR.

 

Må vell kjøpe ett eksemplar når LR3 kommer ut.

 

Er det mange som konverterer RAW filene sine til DNG?

 

Jeg lurer fælt på om X3F RAW filene mine behandles bedre som X3F med PP i Sigma PP eller om det er like greit å konvertere til DNG og bruke LR2.

Noen ide?

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at dere ungdommer sitter på nettet nå? Jeg tilbrakte ingen nyttårsaftener uten å gå på en skikkelig fest før jeg fikk familie. Og da mener jeg ikke kjærester, for de hadde jeg hatt et par dusiner av før den tid. Jeg håper definitivt at dere skal på fest om en halv time.

 

Uansett ønsker jeg dere ha et godt nyttår, alle sammen :fun:

 

Snart er den første vinflaske tom, så jeg er kanskje i et litt useriøst humør nå. Håper ingen blir såret av dette innlegget.

Lenke til kommentar

hmm.. hadde jeg bare ikke vært så opptatt av å drikke meg drita og brenne opp sparepengene så hadde jeg tatt tidenes heftigste rakettbilde. men den gang ei.

 

Et forrykende fyrverkeri vi hadde i år :p NOT!

håper på flere "pinner" til neste år...

 

Da er vi greit inne i 2009 og jeg håper vi hvertfall klarer 20.000 innlegg til i chatten og 1000 nye sider innen neste år igjen.

 

Takker for et flott år sammen med dere på chatten som jeg både har møtt og kun pratet med her inne og det jeg har lært.

 

Nå tar kvelden med et smil? (full og glad) og snurrer videre inn i det neste året.

 

Godt nytt år alle sammen, ønsker det aller beste til dere alle i det nye året! party hatt---> :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...