Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke regner eller lignende så skal ihvertfall jeg ut å ta noen bilder. Første nyttårsaften med speilrefleks så må jo nesten.

Det vanskelige er å finne plasser i nærheten for å ta bildene på, gidder ikke gå så langt. Om det ikke blir landskapsbilder med fyrverkeri så skal jeg i det minste vinkle kamera opp mot himmelen og skyte hva pokker som kommer i min vei.

 

Andre som har planer om å ta bilder?

 

Satser på å bruke tokina 12-24 siden den er hakket skarpere enn 18-70 og det er en stund siden jeg brukte den sist. Trenger heller ikke å treffe helt med fokus heller pga. dybdeskarpheten.

 

Eller bør jeg stille manuelt og skyte på "uendelig" fokus?

 

Edit: Tilføyelse om objektiver

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Var kult i Bergen ja^^

 

Pft, sjekk synet ditt Icefox. Jeg bommer aldri på 1/15 :D

 

Btw, nå er jeg drittlei skjermen på 40D. Hvor mye kan jeg få solgt kun huset for? Kjøper meg eventulet 1000D som backup kamera.

 

rundt 3000-4000 kanskje, om du er heldig :) Men si meg, du har 40D, taper ekstremt i forhold nypris, men skal likevel kjøpe 1000D som backup?

Hvorfor ikke ha 40D som backup?

Lenke til kommentar
I kveld har jeg store planer om å få i meg litt frokost :p

Høres ut som en plan. Noe forsinket, men en plan.

 

Blir det for kjedelig med bikkjas kattejakt som fotoessay?

Det kommer an på bildene det ;) Det er uansett bedre med en kattejakt enn ingenting.

 

rundt 3000-4000 kanskje, om du er heldig :) Men si meg, du har 40D, taper ekstremt i forhold nypris, men skal likevel kjøpe 1000D som backup?

Hvorfor ikke ha 40D som backup?

Godt poeng. Og det er ikke noe bedre skjerm på 1000D.

 

Tom

Lenke til kommentar

Kan bli gøy å se hvordan rakettbildene blir. Her snør det vannrett og motet synker loddrett. :p Blir vel ikke bedre av at sikten er hysterisk dårlig. Kan og bli gøy å slepe med seg RZ67 (evt Pentax 67) med tilbehør og stativ oppi lia her i hysterisk mye nysnø. Men rakettbilder skal det tas. Bare en gang i året. :p

 

Godt nytt år folkens! :)

Lenke til kommentar

Jeg og IceFox hadde en liten session igår kveld hvor vi eksperimenterte litt med blitser og lyssetting.

 

Vi hadde akkurat rigget oss til i et parkeringshus da vi høflig ble bedt om å pakke sakene våre og dra. Fotografering måtte avtales med senterkontoret ifølge vekteren.

 

Vi forflyttet oss deretter til et annet parkeringshus hvor vi fikk være i fred. Ulempen med den nye locationen var at det var utendørs, og således nokså kaldt. Spesielt kaldt var det for IceFox som hadde kortarmet overdel på seg ;).

 

IceFox tok flest bilder, men jeg fikk også ett jeg var passe fornøyd med :)

 

post-56362-1230737918_thumb.jpg

 

D80 + 16mm fisheye + 2xSB800.

 

Francis :)

 

EDIT: Stygg skrivefeil :wallbash:

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...