Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med de nye kameraene med utrolig flott mekanikk?

 

Drar nå, snakkes senere ;)

Mission Complete, og spionen forlater arenaen øyeblikkelig.

:)

 

Hele aprilfesten min har blitt et vissvass, og de to neste ukene er det eksamen og prøver, gleder meg til slutten av mai, da blir det mye fotografering.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har kjøpt renseutsyr for 2.5 millioner kronasjer til linso, er det noe annet som finnes i det fleste norske hjem som kan brukes istedet?

 

Hos meg er dette bare side 66. :p
Fremdeles på side 10 jeg ;-)

Er det fordi du har så stor.... skjerm?

Lenke til kommentar
hva med de nye kameraene med utrolig flott mekanikk?

 

Hvilke da, er vel svært få samtidige kameraer som er mekaniske, flott elektronikk har de derimot :) Av mekaniske kamaraer som produserer i dag snakker vi vel stort sett bare merker som Leica, Zeiss IKON og Cosina Voigtlander, og selv disse er ofte hybrider med elektrisk og mekanisk lukker.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke har kjøpt renseutsyr for 2.5 millioner kronasjer til linso, er det noe annet som finnes i det fleste norske hjem som kan brukes istedet?

 

Hos meg er dette bare side 66. :p
Fremdeles på side 10 jeg ;-)

Er det fordi du har så stor.... skjerm?

Han har 200innlegg per side :)

 

 

 

Var og så hos en gammel proffotograf som tok bilder med slr på slutten av 80, begynnelsen av 90-tallet. Må si jeg ble mektig imponert over de bildene som ble tatt da. Uten noe bildebehandling, eller alt det digitale som skjer inni kamerane idag. Helt ferkst fra kameraet, skulle nesten ikke tro det.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Var nede hos JP i ettermiddag og hentet EF-S 10-22mm som jeg hadde bestilt. Snadder.

 

Det viste seg at de hadde opprydningsalg, hvor de solgte diverse ing som de bare ville bli kvitt. Så jeg endte opp med å ta med denne kameraten hjem, til en veldig hyggelig pris.

 

 

 

Ja, det er et EOS 3 hus - et av de beste analoge husene til Canon, som ikke heter EOS-1 (et eller annet).

 

Tom

Lenke til kommentar
Grattis med nytt hus, selv om jeg ikke ville hatt canon om det ble kastet etter meg.

Dette vil du ikke ha kastet etter deg - blir du truffet, så havner du på sykehuset :)

 

På mange ommeråder er EOS 3 bedre enn EOS 1n, som var et typisk pressehus optimert for fart og ergonomi. EOS 3 var optimert for god lysmåling feks. lysmåleren i kameraet slår nesten aldri feil, man kan vist skyte slides under alle forhold.

Jeg mener å huske at det er flere på dette forumet som har kommet med positive utalelser om dette kameraet; så jeg kunne ikke si nei til dette tilbudet :)

 

Har en Velvia på lur; så det blir prosjektet mitt etter pinse. Edit: Satte inn en BW400 nå - enda litt igjen av april.

 

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...