Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

En ekspesisjon til antarktis for en stund siden var det en gjeng fotografer som reiste, litt over 100 stk. Av de som reiste var det en som hadde a900, resten var canon og nikon.

Eneste kameraet som klarte alle påkjenningen uten svikt under hele perioden var a900 :D

Myte eller sannhet?

Stemmer sikkert det, står ingenting om de andre brukte canon og nikon dslr i proff-segmentet :D For alt jeg vet, kan det ha vært kun et d-slr, resten kompakt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var Luminous Landscapes Antarktis-workshop, og det gikk veldig hardt ut over Canons single-digit hus (5d2 ,1d3, 1ds3). Nikon kom veldig godt fra det, og det gjorde også den ene a900'en som var med.

(a900'en ble etterlatt ute i møkkavær en natt, bare foro moro skyld - den syns det var helt ok...)

Edit: LL har også gjort det samme for et par år siden - også da sleit værtetningen til Canon. Det eneste andre merket som var representert var noen få D200, og de klarte seg også fint.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Det var Luminous Landscapes Antarktis-workshop, og det gikk veldig hardt ut over Canons single-digit hus (5d2 ,1d3, 1ds3). Nikon kom veldig godt fra det, og det gjorde også den ene a900'en som var med.

(a900'en ble etterlatt ute i møkkavær en natt, bare foro moro skyld - den syns det var helt ok...)

Edit: LL har også gjort det samme for et par år siden - også da sleit værtetningen til Canon. Det eneste andre merket som var representert var noen få D200, og de klarte seg også fint.

Stemmer.

Lenke til kommentar
Av samme grunn jeg ikke sjekker bildene dine på DA :)

Fjortissgutten tåler ikke at noen ikke liker musikksmaken hans? Tåler virkelig ingen kritikk uten å hakke tilbake nei :)

Det er vell mere det at jeg ikke liker oppførselen din på forumet men det gidder vi ikke å diskutere mere her.

Jeg har den på 0,0 når jeg renderer. Du vet at du kan skru ned volumet?

Da foreslår jeg at du setter den til minus ett eller annet, for det er jo uten tvil høyt. Men hvis du synes det er lettere at alle som ser på videoen skal skru ned volumet forså og måtte skru det opp til normalt nivå igjen etterpå så er vel det også en løsning... :)

Nå er du den eneste som har klagd på at lyden er for høy. Jeg har på to hele hakk på annlegget mitt og da er lyden bra.

Tipper det er samme artikkelen som jeg har lest, der det stod at det var mye flere feil med canon (bl.annet 5D MKII) men at det var mange nikon kameraer som ikke hadde ett eneste problem.
Alle vet jo at Canon har absolutt ingen feil med noen av husene :D Bare alle andre merker som har det :D
Lenke til kommentar

url

Canon 5D Mark II's were hit the hardest - six failures out of 26 cameras (almost 25%). After warming up/drying out three recovered, three didn't. All appeared to be water/humidity damage. Two of the failures were using Kata rain covers in light rain.

No Nikon bodies (mostly D700s) failed in any way.

Av samme grunn jeg ikke sjekker bildene dine på DA :)

Fjortissgutten tåler ikke at noen ikke liker musikksmaken hans? Tåler virkelig ingen kritikk uten å hakke tilbake nei :)

Det er vell mere det at jeg ikke liker oppførselen din på forumet men det gidder vi ikke å diskutere mere her.

Tro meg, følelsen er veldig gjensidig.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
url
Canon 5D Mark II's were hit the hardest - six failures out of 26 cameras (almost 25%). After warming up/drying out three recovered, three didn't. All appeared to be water/humidity damage. Two of the failures were using Kata rain covers in light rain.

Forundra meg egentlig ikke. Nikon skal ha for att husene virker mer solide og bedre værtettet.

Lenke til kommentar
url

Forundra meg egentlig ikke. Nikon skal ha for att husene virker mer solide og bedre værtettet.

Og det går ut over bildene :tease:

Boffen shutup. Jeg hører jo på Underoath blant annet <3

Litt morro att Norge vant da^^

Veldig bra reklame for oss iallefall!

Tror han vant mye pga. all PR han har fått det siste dagene. :yes:

Fy faen fairytale er en dårlig låt. Hørte den første gang nå, fysjom.

Synd for deg - den kommer til gå døgnet rundt til langt ut på høsten. Og da er vi alle dritt lei :D

Tom

Den har jo gått døgnet rundt (nesten da) på radioen siden før høsten i fjor.

Blir kvalm hver gang jeg hører den i bilen. :(

Lenke til kommentar
Fy faen fairytale er en dårlig låt. Hørte den første gang nå, fysjom.

Synd for deg - den kommer til gå døgnet rundt til langt ut på høsten. Og da er vi alle dritt lei :D

Tom

Har ikke hørt den før, og hører aldri på radio eller ser på TV, så burde vel gå.

Boffen shutup. Jeg hører jo på Underoath blant annet <3

Litt morro att Norge vant da^^

jao, men å høre på ett bra band (selv om det er det beste bandet NOENSINNE stfu ALLE) gjør ikke at all den andre musikken din blir bedre..

Satser på tatz til sommeren, forhåpentligvis hele høyre forarm : D

Lenke til kommentar
Nå er du den eneste som har klagd på at lyden er for høy. Jeg har på to hele hakk på annlegget mitt og da er lyden bra.

Strengt tatt ikke ment som klaging, mer som et godt tips. Hvor mange hakk du har på anlegget ditt spiller vel liten trille, sammenlign videoen din med andre videoer på nettet så merker du fort at volumet er høyt. :)

Lenke til kommentar

Utsatte mitt 17-40mm og 50D for en hard regnskur ute i dag, var det noe lurt tro?

Ser det er litt snakk om værtetning og sånt.

Har værtetningen på Canon EOS 50D noe for seg? Har hørt litt forskjellig om det og da blir man fort forvirra. Hvor hardt kan jeg kjøre det?

Og har 70-200mm f/4 L og 17-40mm f/4 L værtetning også? Hvor går grensa her?

Er greit å vite sånne ting før det skjer noe rart :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...