gorpium Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Canons 200/2 IS koster mye ja, men det er noe pga. finanstullballet. Husker den kostet 38k like etter den kom ut. Er dog ekstremt bra. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Flere som får sånne PMer? Ja: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1099012 Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Ett fra idag.. F4. edit: feil bilde Endret 16. april 2009 av saturnia Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Man kjøper ikke 200 F/2 for å bruke den på F/4! Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Den er veldig skarp i f/2, men skarpere på f/4 Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Jeg skal en liten tur til Tyrkia neste uke, og tenkte selvfølgelig jeg skulle ta med kameraet, men er det noen som har noen tips, med tanke på å hindre at kameraet blir stjelt osv? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Ha kameraet fremme, og bruk det. Endret 16. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Altså, jeg gikk i fattige strøk i bogota i colombia med kamera framme.. Er ikke no problem så lenge du har reim rundt nakken, og holder kamera.. Noen som anbefalte å teipe svart matt teip på kamera også.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Jeg skal en liten tur til Tyrkia neste uke, og tenkte selvfølgelig jeg skulle ta med kameraet, men er det noen som har noen tips, med tanke på å hindre at kameraet blir stjelt osv? Slå først, spør etterpå Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Hold alt av verdi synlig til enhver tid, og ikke la fremmede stoppe deg å få din oppmerksomhet bort fra utstyret ditt. Trenger nødvendigvis ikke ta med samtlige dyre objektiver hver gang, så vurder hva du skal ta bilder av og ta med kun utstyret for dette. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Har kun 30D + 17-50mm, så er ikke så mye å vurdere på utstyrssiden. Men virker som det som går igjen her er å bare ha kameraet fremme rundt halsen, og ha kontroll på det. Noen som anbefalte å teipe svart matt teip på kamera også..Har tenkt på det der. Ikke fordi jeg er ekstremt forsiktig av meg eller noe sånt, men fordi jeg føler det kan være greit å ikke være veldig flashy kan du si. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Den er veldig skarp i f/2, men skarpere på f/4 Men det er 70-200 også. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Den er veldig skarp i f/2, men skarpere på f/4 Men det er 70-200 også. Hvor skarp er egentlig 70-200 på f/2? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Har kun 30D + 17-50mm, så er ikke så mye å vurdere på utstyrssiden. Men virker som det som går igjen her er å bare ha kameraet fremme rundt halsen, og ha kontroll på det. Jepp, alltid ha oversikt og ikke la lommetyver med god fantasi få deg uoppmerksom. Kan være enkelt i teori, men ofte verre i praksis da de har de mest utrolige måter å få deg satt ut. F.eks er fugleskitt på jakka et kjent eksempel, hvor en hyggelig dame kommer bort og opplyser om at du har noe på jakken din som ligner på fugleskit. Du blir selvfølgelig nyskjerrig og ser etter, og kanskje tar i mot et lommetørkle for å tørke det av, og i mens du gjør det er både kofferter og vesker gjennomgått av en annen tyv og innen du har fått tørket deg er alt av verdi long gone. (selverfart i Roma ) Så hold det synlig for deg til enhver tid, og vær oppmerksom om noe uventet kommer opp. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Skaff deg reiseforsikring. Så trenger du ikke være redd for kamera og objektiv, minnekort og bildene du tar må du være mer obs på, da mange i 2009 lett kan hente ut data som kan være slettet fra før av. Men tingen er at det ikke er slettet, det er på kortet fortsatt om det ikke har blitt overskrevet. Jeg skjønte ikke helt det med svart teip, blir det ikke klissemerker på kameraet når man tar det av igjen da? Tenker på en tyrkiatur eller en annen tur ned dit, og hovedsaklig til å ta bilder. EDIT: Ved hjelp av et program, kan man hente ut disse dataene. Eksempel på et sånt program er f. eks. det som følger med på en mini-CD når èn kjøper Sandisk Extreme kort (leveres nå med kode for nedlastning istedenfor CD). Endret 16. april 2009 av AsbjørnH Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Den er veldig skarp i f/2, men skarpere på f/4 Men det er 70-200 også. Synes arela forklarte forskjellen mellom 180mm f/2.8 og 200f2 ganske bra, med tanke på forskjellen i blendertrinn og brennvidde: ei fyrstikk og 2 skritt fram. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Den er veldig skarp i f/2, men skarpere på f/4 Men det er 70-200 også. Hvor skarp er egentlig 70-200 på f/2? Duh... Påpekte bare at 70-200 er jævlig skarp på f/4, og at 200/2 derfor var overflødig til sånn bruk. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Æ SKA TE SIDE I TYRKIA I TO UKER I JULI :D:D:D:D Må poste mere, blitt for mye lesing nå i det siste. Hmmsz. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Du må skaffe deg et kamerahus til den tid. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Jess...da var nikon 60 mm afs 2,8 min, nette pris av 3000 kr...nypris nesten 5000 kr Mye mer fornøyd med den enn tamronen merker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå