IceFox Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Nei, blir nok ikke det. Veldig digg med objektivfeste når man bytter mellom horisontalt og vertikalt også. LV funker greit synes jeg, men ikke optimalt for min del. Jeg er ikke nok i ro når jeg er på fluejakt til at det blir effektivt. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Synes liveview er ganske bajs jeg egentlig, har ikke brukt det en eneste gang på D300en utenom når jeg prøvde detr ut på starten og når venner skal bruke kameraet og absolutt MÅ ha på liveview. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Synes liveview er ganske bajs jeg egentlig, har ikke brukt det en eneste gang på D300en utenom når jeg prøvde detr ut på starten og når venner skal bruke kameraet og absolutt MÅ ha på liveview. Skulle gjerne hatt liveview ved manuell fokusering - i alle fall med mattskiven jeg har nå.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Synes liveview er ganske bajs jeg egentlig, har ikke brukt det en eneste gang på D300en utenom når jeg prøvde detr ut på starten og når venner skal bruke kameraet og absolutt MÅ ha på liveview. Det er ikke implementasjonen av Liveview som er bajs da Personlig er jeg av den mening at man må en utvippbar skjerm for å få full glede av liveview. Så mitt neste kamera har nok det. Tom Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Jeg har utelukkende brukt liveview i kanskje 5 måneder. Kanskje om søkeren på kamerat mitt hadde vært bedre ville jeg brukt den mer. Men på alle slags måter er det lettere å ramme inn motivet med liveview. Spent på hvor raskt liveview fungerer på d5000.. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Personlig er jeg av den mening at man må en utvippbar skjerm for å få full glede av liveview. Så mitt neste kamera har nok det. Enig. Er for min del nesten eller helt ubrukelig med Liveview på mitt 50D om det ikke er en skjerm du kan trekke ut, eller vippe den til forskjellige vinkler. Synes også at bildekvaliteten på iallefall min Liveview er elendig. Her går det kun gjennom søkeren Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Ikke veldig ofte jeg bruker LiveView på D700'n men når jeg bruker den skulle jeg ønske at jeg kunne vinklet skjermen også. Fordi jeg ofte står med cam over hodet når jeg bruker liveview. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Ikke veldig ofte jeg bruker LiveView på D700'nmen når jeg bruker den skulle jeg ønske at jeg kunne vinklet skjermen også. Fordi jeg ofte står med cam over hodet når jeg bruker liveview. Akkurat samme her. Og det er veldig upraktisk uten vinklet skjerm når du har kameraet nesten helt inntil bakken. Nikon D5000 lover veldig bra for entry-level fotografene! Litt spent på første tester av det, og å teste det selv. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Selv veldig spent på D5000 men synes navnet var en smule drøyt. Begynner å bli mange 0'er å holde styr på. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Men det er nok litt for dyrt for de helt ferske. Derfor er Canon 450D et veldig godt alternativ, for da holder man seg under 6k for kit. Men absolutt et spennende kamera. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Men det er nok litt for dyrt for de helt ferske. Derfor er Canon 450D et veldig godt alternativ, for da holder man seg under 6k for kit. Men absolutt et spennende kamera. Vet du hvor mye det koster? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 D5000 hus: 6990,- D5000 m/18-105 VR: 8990,- D5000 m/18-55 VR: 7490,- D5000 m/18-55 VR og 55-200 VR: 9990,- http://www.akam.no/artikler/frihet_i_et_lite_kamerahus/69100 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Men det er nok litt for dyrt for de helt ferske. Derfor er Canon 450D et veldig godt alternativ, for da holder man seg under 6k for kit. Men absolutt et spennende kamera. Vet du hvor mye det koster? Ingen insideinformasjon gjennom JP, nei. Men så nettopp at de hadde oppdatert artikkelen på Akam. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Jeg vil bytte ut katten min. Noen som vil ha en svart gammel katt som driter inne hele tiden, er usosial, røyter og spiser hele dagen? Jeg vil nemlig ha en som er 18% grå. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Noen som vil ha en svart gammel katt som driter inne hele tiden, er usosial, røyter og spiser hele dagen? Vanskelig å takke nei, men ... -det går! Nei takk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Jeg vil bytte ut katten min. Noen som vil ha en svart gammel katt som driter inne hele tiden, er usosial, røyter og spiser hele dagen? Det der er vel en beskrivelse av alle katter? (untatt gammel og svart, da) Tom Endret 14. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Jeg vil bytte ut katten min. Noen som vil ha en svart gammel katt som driter inne hele tiden, er usosial, røyter og spiser hele dagen? Det derer vel en beksrivelse av alle katter? (untatt gammel og svart, da) Tom Nope. Med driter inne så mener jeg ikke driter i dassen, den driter ca en halvmeter unna dassen. Dessuten er katten min snart 15 år, så den røyter EKSTREMT... Og ja, jeg glemte å nevne at den sugler. Spesielt når den ligger på fanget ditt og røyter. Mmm. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Synes liveview er ganske bajs jeg egentlig, har ikke brukt det en eneste gang på D300en utenom når jeg prøvde detr ut på starten og når venner skal bruke kameraet og absolutt MÅ ha på liveview. Det er ikke implementasjonen av Liveview som er bajs da Nei. Jeg hadde ærlig talt aldri trodd jeg kom til å bruke LV, men jeg har brukt det overraskende mye - spesielt med macroobjektivet jeg har på "langlån". Generelt funker det gull på statiske motiver. På samme måte har jeg savnet utflippbar skjerm et par ganger, og når jeg får det, så kommer jeg utvilsomt til å bruke det mer enn forventet... Macrofotografering er forøvrig noe annet jeg aldri hadde trodd skulle fenge meg, men den lille 55mm'en er et særdeles trivelig bekjentskap, så nå er jeg i markedet for en billig AI-macro... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 så nå er jeg i markedet for en billig AI-macro... Har faktisk tenkt litt i de baner selv. Det er ikke helt det samme med mellomringer på en normal. Noen som har noen gode forslag som gir bra optisk ytelse per krone? Gjerne rundt 50-60 mm (regner med det er billigst). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå