Aetius Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Hm. Min 5D MkII klarer ca 215 RAW+JPG-bilder per 8 GB minnekort. Avhenger litt av ISO, men det er der et sted. Jeg har 4 stk 8GB og to stk 4 GB. Det skulle bli ca 40 GB til sammen, og da altså plass til ca 1075 bilder. På batterifronten har jeg tre batterier, hvert med CIPA på 850. Til sammen har jeg altså batterikapasitet til ca 2500 bilder, men bare minnekortplass til oppunder 1100. Betyr dette at jeg nå har gyldig unnskyldning til å kjøpe en seks-syv nye minnekort på 8 GB hver? Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen... Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det). Forresten, dette frister noe forferdelig!: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Hm. Min 5D MkII klarer ca 215 RAW+JPG-bilder per 8 GB minnekort. Avhenger litt av ISO, men det er der et sted. Jeg har 4 stk 8GB og to stk 4 GB. Det skulle bli ca 40 GB til sammen, og da altså plass til ca 1075 bilder. På batterifronten har jeg tre batterier, hvert med CIPA på 850. Til sammen har jeg altså batterikapasitet til ca 2500 bilder, men bare minnekortplass til oppunder 1100. Betyr dette at jeg nå har gyldig unnskyldning til å kjøpe en seks-syv nye minnekort på 8 GB hver? Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen... Absolutt ikke dumt, med tanke på at sommeren kommer. Jeg tenker at hvis du skulle ha fylt alle bildene dine så har det vel passet fint med alle batteriene dine opp mot minnekortene, da det har vært vinter og kulden ofte har en innvirking på batterier. Kjør på med Sandisk Extreme IV! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen... Har en liten mistanke om at hun overvåker den tråden. Hun vet nok at du er en liten luring. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Hm. Min 5D MkII klarer ca 215 RAW+JPG-bilder per 8 GB minnekort. Avhenger litt av ISO, men det er der et sted. Jeg har 4 stk 8GB og to stk 4 GB. Det skulle bli ca 40 GB til sammen, og da altså plass til ca 1075 bilder. På batterifronten har jeg tre batterier, hvert med CIPA på 850. Til sammen har jeg altså batterikapasitet til ca 2500 bilder, men bare minnekortplass til oppunder 1100. Betyr dette at jeg nå har gyldig unnskyldning til å kjøpe en seks-syv nye minnekort på 8 GB hver? Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen... Et sted å begynne hadde vært å finne seg en samboer som 1) er dum og 2) ikke er aktiv på akam. Men du har helt klart for lite minnebrikker. Du må nok skaffe deg en 10-12 16GB kort. Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Min 5D MkII klarer ca 215 RAW+JPG-bilder per 8 GB minnekort. å igjen... Da er det på tide med et halvt dusin 16GB kort, er det ikke? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jada, jeg følger med, folkens. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det). Forresten, dette frister noe forferdelig!: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123 Apropos forsikring: Jeg har idiotforsikring på Kamera, men tror jeg også bør skaffe meg forsikring på; 10-22mm 24-70mm 70-200mm 50mm Noe jeg jeg burde vurdere dersom jeg bestiller verdiforsikring på dette utstyret? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Oh! Snart storm! Skal rett ut og fotografere nå. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jada, jeg følger med, folkens. Oida, Aetius... Men du er vel enig Snirfle ? Endret 30. mars 2009 av Pirja Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Oida, Aetius... Men du er vel enig Snirfle ? Han forsøker bare å mobbe eg litt. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Skavissee.. Hvor ble det av den "hvordan lure kjerringa"-tråden nå igjen... Et sted å begynne hadde vært å finne seg en samboer som 1) er dum og 2) ikke er aktiv på akam. Men du har helt klart for lite minnebrikker. Du må nok skaffe deg en 10-12 16GB kort. Tom Eventuelt, gjør som meg og skaff en kjerring som ikke snakker norsk... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Eventuelt, gjør som meg og skaff en kjerring som ikke snakker norsk... Been there, done that. Virket ikke. For øvrig ankommer vi Dublin i morgen ettermiddag. You can run, but you can't hide... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 FORBBANA DRITT. 10.000kr i baksmell. Jaja, blir noen måneder før jeg får kjøpe 5D mark ii nå. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Æsj da.. Baksmell er noe dritt. Men det er viktig å bidra til felleskapet. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det). Forresten, dette frister noe forferdelig!: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123 Apropos forsikring: Jeg har idiotforsikring på Kamera, men tror jeg også bør skaffe meg forsikring på; 10-22mm 24-70mm 70-200mm 50mm Noe jeg jeg burde vurdere dersom jeg bestiller verdiforsikring på dette utstyret? Slenger meg på denne. Trenger også forsikring. Noen som har noe å anbefale, hva bruker dere? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jepp, føler jeg må få i orden en skikkelig god reiseforsikring (ja, er treig med det). Forresten, dette frister noe forferdelig!: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...E:B:WNA:US:1123 Apropos forsikring: Jeg har idiotforsikring på Kamera, men tror jeg også bør skaffe meg forsikring på; 10-22mm 24-70mm 70-200mm 50mm Noe jeg jeg burde vurdere dersom jeg bestiller verdiforsikring på dette utstyret? Slenger meg på denne. Trenger også forsikring. Noen som har noe å anbefale, hva bruker dere? Er det slik at man må ha samme verdiforsikring som inbo eller liknende? Endret 30. mars 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 FORBBANA DRITT. 10.000kr i baksmell. Jaja, blir noen måneder før jeg får kjøpe 5D mark ii nå. Jeg får større baksmell enn deg. Bare at den er en negativ baksmell (- - = +), så det blir en liten 5Dmk1 på meg i sommer. *peke nese* Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Du er jo en økonom av de store da, Remi. Solgte 5D-en din etter å ha hatt den et par uker, med troen på å kjøp MkII i løpet av nærmeste uken. Nå sitter du her med sjegget i postkassa uten noe kamera. Og det har gått en ganske lang stund nå... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Du er jo en økonom av de store da, Remi. Solgte 5D-en din etter å ha hatt den et par uker, med troen på å kjøp MkII i løpet av nærmeste uken. Nå sitter du her med sjegget i postkassa uten noe kamera. Og det har gått en ganske lang stund nå... Han kan kjøpe min 30D rimelig Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå