lazyman Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Ser at enkelte nettbutikker som advarer mot EU-modeller av diverse varer? (Tror det var hos Fotovideo jeg sist så det) Som Nikonmenneske har jeg fått med meg at JP selger EU-modeller av dette merket, var vist noe krøll m Nikon Norge? De påstår det ikke har noe å si for kunden da de tar fult garanti/reklamasjonsansvar. Har også tidligere kjøpt et objektiv av et mindre norskt postordrefima som viste seg å være USA-import (US i serienr), men tok ikke det så tungt da jeg regner med at norske kunder er beskyttet av kjøpsloven så lenge vi kjøper av norske firma. Spørsmålet er altså: Hvorfor disse advarsler? Er det bare for å skremme folk vekk fra JP og andre eller er det faktisk noe å vinne på å handle med firma som fører norske/skandinaviske "offisielle" modeller? -Lazy Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 For å få deg til å handle av dem. Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 For å få deg til å handle av dem. Det jeg trodde. Sleipe jævler. -Lazy Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Alle som selger i Norge må følge norsk lov, dvs 5 års reklamasjonsrett osv. Man kan miste "gode" tilbud som f.eks check&clean eller fotokurs, og muligens går man glipp av norsk bruksanvisning i bokform. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Alle som selger i Norge må følge norsk lov, dvs 5 års reklamasjonsrett osv. Man kan miste "gode" tilbud som f.eks check&clean eller fotokurs, og muligens går man glipp av norsk bruksanvisning i bokform. Eller blits og batterigrep-kampanjer... Hvis fotobutikken/nettbutikken som har importert selv går konkurs, mister man reklamasjonsretten. For Japan Photo er ikke dette noe problem da de ikke har lån på hverken eiendom eller lagerbeholdning, så de går nok ikke konkurs med det første. Men for mindre nettbutikker/postordrebutikker kan dette absolutt være et problem, så her ville jeg vært mer skeptisk. Endret 15. mars 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Herlig! Fikk pakken min fra Flashzebra. Ble kjøpt og sendt på mandag og fikk den på lørdag, er veldig fornøyd, det kunne tatt lengre tid. Er veldig fornøyd med hvor raske Flashzebra var, hvor godt de informerte og at det skrev iallefall 2 av de 3 mailene jeg fikk manuelt. Samtidig som det var manuelt skrevet med kulepenn på en utskrift av ordren min med takk osv. Man kan jo bli skeptisk når man ser nettstedet, det ser jo ikke akkurat ut som om den er laget for 2009. Dritfornøyd og nå har jeg endelig fått lov til å bruke Elinchrom Skyports med min 580EX II!! Skitne og slitte gokart sko Endret 15. mars 2009 av AsbjørnH Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Alle som selger i Norge må følge norsk lov, dvs 5 års reklamasjonsrett osv. Man kan miste "gode" tilbud som f.eks check&clean eller fotokurs, og muligens går man glipp av norsk bruksanvisning i bokform. Eller blits og batterigrep-kampanjer... Hvis fotobutikken/nettbutikken som har importert selv går konkurs, mister man reklamasjonsretten. For Japan Photo er ikke dette noe problem da de ikke har lån på hverken eiendom eller lagerbeholdning, så de går nok ikke konkurs med det første. Men for mindre nettbutikker/postordrebutikker kan dette absolutt være et problem, så her ville jeg vært mer skeptisk. Greit nok, får man tilleggsytelser må man selvsagt vurdere om disse er verd en evt. merkostnad. Det jeg tenkte på var mer om man taper rettigheter ved evt. problemer etter kjøp av ellers like produkter. Enig i det med småfirma som av og til forsvinner like kjapt som de dukker opp. Konklusjonen er vel da at man ikke har noe å tape på å satse på beste pris så lenge man handler med solide firma. -Lazy Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 M som er den mest brukte ! Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 M som er den mest brukte ! Ja, men måtte teste alle styrkene, litt sammenlignet med brennvidder. Hehe Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Morsom liten serie? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Hva mener dere om relativt lange åpningsposter i en bildekritikktråd? Merker at jeg lener mer og mer mot det å skrive et par linjer eller tredve og liker selv å lese de grunnleggende tankene bak det som blir presentert, men lurer på hva andre mener Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Morsom liten serie? Er det en ME Super på bildet? Francis Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Hva mener dere om relativt lange åpningsposter i en bildekritikktråd? Merker at jeg lener mer og mer mot det å skrive et par linjer eller tredve og liker selv å lese de grunnleggende tankene bak det som blir presentert, men lurer på hva andre mener Spørs helt på bildet, noen bilder taler for seg selv, andre lener på "vedlegget" Er det noen som vet hva "hvilke/hvilken" er på nynorsk? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Er det noen som vet hva "hvilke/hvilken" er på nynorsk? Bokmål: Hvilke kamera liker du? Nynorsk: Kva kamera likar du? (?) Endret 15. mars 2009 av AsbjørnH Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Kvem kamera likar du ? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Hvilken bil liker du? Kva for ein bil likar du? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Kvem kamera likar du ? Ville du skrevet: "Hvem kamera liker du?" "Kva for eit kamera likar du?", ville jeg gått for. Evt: "Kefør ait kamera lika du?" om man skal følge den lokale varianten Endret 15. mars 2009 av J@cob Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Kva kamera likar du. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Blir litt blasst, imo. Ville du skrevet: "Hva kamera liker du?". Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Blir litt blasst, imo. Ville du skrevet: "Hva kamera liker du?". Man kan ikke alltid direkter oversette bokmål til nynorsk. Akkurat som på engelsk, bare i mindre grad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå