Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Når jeg kobler PC-en til Tv'en (Mirai 42" full-hd) så kommer det frem 1080p. Når jeg kobler 360'n til via VGA, så får jeg kun kjøre 1200xetter_eller_annet. Stiller jeg opp oppløsningen på menyen til 1920x1080, så blir hele skjermen grønn og det står at man ikke bør holde på slik som jeg gjør. Jeg er heeelt amatør på dette og lurer på om det er normalt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 tv'n din støtter ikke 1080p gjennom vga Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Såpass.. så jeg sitter med dårligere bilde enn jeg burde? Kanskje skaffe meg en ny xbox da med HDMI. Den støtter vel gjennom det, regner jeg med? Har ikke peiling selv :] Men har jeg sykt dårligere bilde enn jeg burde, eller greit nok? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg synes da VGA på PC-skjerm er bra nok for min del. VGA på HDTV kan da ikke være noe dårligere. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Når jeg kobler PC-en til Tv'en (Mirai 42" full-hd) så kommer det frem 1080p.Når jeg kobler 360'n til via VGA, så får jeg kun kjøre 1200xetter_eller_annet. Stiller jeg opp oppløsningen på menyen til 1920x1080, så blir hele skjermen grønn og det står at man ikke bør holde på slik som jeg gjør. Jeg er heeelt amatør på dette og lurer på om det er normalt. 99,9% av 360 spillene er rendrert i 720p oppløsning eller mindre. Dvs. at 360en må skalere opp alt uansett om du velger 1080p på 360'en eller ikke. Eneste forskjellen er at dersom du velger 1080p på 360en så er det 360en som skalerer opp bildet. Velger du en oppløsning lavere enn 1080p og tven din har et 1080p panel så er det tven som skalerer opp bildet. Som regel så er bildebehandlingen i hd-tvene bedre enn den i 360en slik at det er bedre å la tven ta seg av oppskaleringen. Dessuten jobber en 360 nok og blir varm nok fra før av. Man trenger ikke tyne den ekstra med å la den skalere bildene dine også. En ting jeg kom på når jeg trykket preview post var at HDDVD er vel 1080p slik at dersom du bruker HDDVD-spilleren til 360en til film så sliter du litt. Såfremt den ikke har egen tilkobling til tven. Jeg synes da VGA på PC-skjerm er bra nok for min del. VGA på HDTV kan da ikke være noe dårligere. Problemet var vel at tven hans ikke støttet 1080p gjennom vga og da hjelper det ikke at du synes vga er bra nok for din del. Dessuten fatter jeg ikke at folk kan mene vga kan sammenlignes med dvi og hdmi på større panel og skjermer. Skjønner at dersom du sitter med en gammel lcd-skjerm med TN-panel så ser du ikke store forskjellen, men da er det ikke bildeoverføringen som er problemet. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Jeg synes da VGA på PC-skjerm er bra nok for min del. VGA på HDTV kan da ikke være noe dårligere. det er akkurat det det er. Fargene blir veldig blasse på store skjermer Endret 8. januar 2008 av RRhoads Lenke til kommentar
Amored Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Menneh... Mirai? Hva i alle dager er det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er merket man velger når man ikke vil tømme lommeboka. Dessuten så er jeg helt fornøyd med kjøpet og angrer ikke et sekund :] Den er f.eks ypperlig når den er koblet til en pc! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå