MonkeyDLuffy Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hallois!!! Hva er egentlig forskjellen mellom OEM og Reetail utgaver av Vista? Og sånn ellers hva burde jeg kjøpe 64 el 32 bit ? tralla la la laaa Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 OEM betyr at du ikke får lov til å oppgradere så mye av PC-en/ installere det på neste pc. hvis du alikevel går for OEM vil jeg anbefale deg 64bit dersom du har, eller vurderer å gå til anskaffelse av over 3,5 gig ram inkludert det på skjermkortet. hvis ikke er 32 bit likegreit og litt mer kjent og kjært med tanke på kompatibilitet med endel programmer osv. hvis du skal ha Retail ville jeg gått for 64 bit, fordi det er mer framtidsrettet Lenke til kommentar
MonkeyDLuffy Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 hmm jasså ja! men når du sier man ikke får oppgradere like mye, er det no særlig man går glipp av da, eller er det egentlig nesten det samma? for er det det er jo saken biff takk for reply! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 hvis du kjøper maskin fra fekd DELL eller HP pleier det å følge med en OEM-lisens til disse. de er litt billigere enn vanlig lisens men er bundet opp til maskier produsert av den som leverte maskinen os'et fulgte med. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det finnes en OEM vs. Retail FAQ/guide her. PS. Tråden din er feilpostet, så jeg flytter den til Vista-forumet. Lenke til kommentar
MonkeyDLuffy Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Takk takk alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå